Любов Нечипорук, представник Національної ради України з питань телебачення та радіомовлення у Чернівецькій області 175 програм та півтори тисячі заявок – такі підсумки року роботи «Media Change Ukraine», створеного з ініціативи Національної ради України з питань телебачення і радімовлення, коли в Україні було запроваджено перші карантинні обмеження в зв’язку з поширенням коронавірусної хвороби, а вітчизняні мовники, зважаючи на нові обставини, зіштовхнулися з неможливістю виконувати умови своїх ліцензій. Цей проєкт запускався на суцільному медіаентузіазмі, але за рік база зміцніла, виросла, стала не лише платформою обміну контентом, а й також обміну досвідом. Ідея створення такої платформи виникла в березні 2020 року, коли всі відчули на собі, що таке пандемія, локдаун, карантинні обмеження. Це стало випробуванням для всіх, і для ліцензіатів Національної ради також. Телеканали були змушені зупинити виробництво, переводити працівників на дистанційну роботу. Як наслідок, особливо регіональні мовники, почали повідомляти регуляторний орган про неможливість виконувати програмні концепції.
За рік команді платформи «Media Change Ukraine» вдалося залучити 139 організацій-учасників, провести 30 годин медіатренінгів, у яких брали участь 180 медійників зі всієї України, зібрати 175 одиниць телеконтенту, яким поділилися учасники бази, та опрацювати понад півтори тисячі заявок на отримання контенту. Найбільшу популярність, очікувано, мають розважальні програми і документальні фільми. Це може бути пов’язане з тим, що вони більш складні у виробництві, і не кожен телеканал має змогу виробляти такий продукт. Крім того, проєкт дав змогу більше дізнатися про контент, який є у різних місцевих й регіональних компаній.
Регуляторний орган має зворотний зв’язок. Багато телеканалів, не порушуючи програмних концепцій, змогли практично максимально наповнити свої ефіри контентом інших телеканалів. Щоб не викликало жодних запитань, з юридичним управлінням регуляторного органу і юристами телеканалів опрацьовано юридичну сторону цього питання. На платформі міститься угода, реєструючись, мовники погоджуються із правилами та умовами, які прописані у ній, – надання контенту безкоштовно, використання лише у власних ефірах, не в Інтернеті, і на період офіційно встановленого часу дії карантину.
Нині щодня продовжують надходити десятки нових запитів, з’являються нові проєкти – база обміну зростає і має попит. До прикладу, на новий тижневик у базі надійшли запити від 30 телеканалів зі всієї країни, і це лише за два тижні. А тому платформа «Media Change Ukraine» однозначно матиме продовження – проєкт розвиватиметься й далі. Приміром, серед планів на найближче майбутнє – проведення нового циклу медіатренінгів та переведення бази в автоматизований режим роботи, оскільки, напочатку ніхто несподівався, що карантинні обмеження триватимуть так довго і керувати усіма процесами в ручному режимі ставатиме дедалі складніше.
Цьогоріч розпочнеться виготовлення універсального міжрегіонального контенту. Такий телепроєкт охоплюватиме всі області України і буде розрахований саме на регіонального глядача. До його створення будуть запрошені медійники, які є серед учасників платформи «Media Change Ukraine». Цей проєкт став дуже цікавим для багатьох телекомпаній і об’єднав різні частини країни, сприяв обміну інформацією. «Ми ще ніколи не були так близько один до одного, як зараз, і в комунікації, і в обміні контентом», – написав директор одного з телеканалів.
Як стати учасником платформи «Media Change Ukraine», зокрема, подати заявку на отримання контенту або поділитися своїм на безоплатній основі на час дії карантину, можна дізнатися на офіційному вебсайті проєкту: https://bit.ly/31iY2Ry. Що потрібно для початку – це зайти на сайт, зареєструватися, отримати доступ до каталогу контенту, обрати те, що потрібно для ефіру і відправити заявку. Після цього менеджер сайту забезпечить контакт із представниками тієї телекомпанії, що володіє медіапродуктом.
|