Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

18 квітня 2024
Ірина Верещук: Чернівецька область є прикладом для формування ветеранської політики

З робочим візитом у Чернівцях перебувала віце-прем'єр-міністр України, Міністр з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України Ірина Верещук, яка взяла участь у розширеному засіданні Координаційного центру підтримки цивільного населення при Чернівецькій обласній військовій адміністрації.  Після заходу вона поспілкувалася з журналістами та розповіла про актуальні питання, які були розглянуті в рамках засідання.

 

Міністерка подякувала голові Чернівецької обласної військової адміністрації Руслану Запаранюку та колективу ОВА за роботу, яку вони проводили протягом року. За словами Ірини Верещук, за рік з часу її попереднього приїзду в області є значна динаміка щодо роботи з внутрішньо переміщеними особами і ветеранами та членами їх сімей.  Йдеться, зокрема, про будівництво житла для ВПО: у цьому напрямку вже є конкретні проєкти, підписані угоди, проведені тендери і 2025-2026 роки стануть результативним для сотень сімей вимушено переміщених осіб.

 

Під час наради, зазначила вона, було розглянуто низку критично важливих питань ветеранської політики, які станом на сьогодні потребують негайного вирішення. Ветерани мають складнощі в оформленні документів, отриманні пільг. Одним із джерел таких проблем, зауважила Ірина Геращенко, є військові частини, точніше люди, які повинні за своїм функціоналом дбати, аби інформація про військовослужбовця йшла на громади і до відповідного ТЦК якнайшвидше і в повному обсязі. «Ті військові частини, які цього не роблять, на жаль, спотворюють ситуацію, спроможність влади знижується, люди скаржаться і небезпідставно скаржаться на те, що вони не можуть отримати статус учасника бойових дій, так звані сірі або чорні посвідчення, але вони мають право їх отримувати. І люди мають мати право на швидкий розвиток подій – не сім місяців, не рік і не півтора, а нормальний об\'єктивний строк.  Люди змушені ходити по кабінетах, писати адвокатські запити, судитися з державою. І це все виливається, зокрема, на результати мобілізації, бо якщо військові не будуть відчувати, що вони захищені державою, що про них опікуються, що про них думають, а громади не матимуть спроможності це проявити в силу обставин, які я зараз перелічила, то ми, звичайно, будемо мати «просідання» по мобілізації. А нам потрібно формувати стійкий ресурс, який буде готовий іти і поповнювати лави наших мобілізованих людей, бо хлопці на передовій стомились, вони хочуть і мають право відпочити, вони хочуть ротації, вони хочуть поїхати, як і всі нормальні люди, до своїх сімей. Вони мають повне на це право. Натомість ми, в силу обставин, на сьогодні лише починаємо вирішувати питання».

 

Міністерка окремо відзначила те, що в обласній військовій адміністрації створене окреме управління з питань ветеранської політики, де працює більше десятка людей, частина з яких – ветерани, які пройшли фронт, мають величезний досвід і знають, що потрібно робити і як допомогти людям у їхніх потребах. Вона назвала це правильним шляхом і прикладом того, як потрібно формувати відповідну політику.

 

Водночас, додала Ірина Верещук, хибно вважати, що потреби ветеранів і членів їх сімей – це лише соціальні виплати або соціальні гарантії. «Якщо ми хоче хочемо сформувати окрему ветеранську політику, то ми маємо створити відповідну вертикаль. Це мають бути правильно навчені, вмотивовані, ефективні люди, і вертикаль, яка буде займатися виключно ветеранами та членами їх сімей. Не може умовний орган соцзахисту займатись і ВПО, і ветеранами, і ще молоддю та спортом. Це неправильно – тоді немає ні ВПО, ні ветеранів, ні молоді і спорту. Приклад Чернівецької області показує, наскільки це важливо: за областю пішли райони, за районами пішли громади і кожен, розуміючи цю важливість, бере на себе відповідальність, тому що треба знайти кошти, знайти кваліфікований персонал, прийняти рішення ради. Але якщо не ми,  то хто має зробити цю роботу, щоб підняти оцей рівень довіри? До того, що робить влада, що робить держава у захисті і у гарантіях такого захисту саме ветеранській спільноті, членам їх сімей, ми маємо ці кроки проходити день за днем, вирішуючи практичні проблемні питання не в теорії і стратегії, яких уже написано багато, а на практиці: почути громади, почути голів ОВА, РДА і, власне, відтворити це у своїх результатах».

 

Чернівеччина, підкреслила міністерка, є серед лідерів у ветеранській політиці і готова брати на себе відповідальність за ментальне здоров’я. Впроваджується програма «Ти як?» першої леді Олени  Зеленської, працюють координаційні центри. У травні планується відкриття ветеранського хабу в Чернівцях.  Такі  ветеранські центри будуть відкриті протягом року ще у восьми громадах області.

 

Ірина Верещук розповіла також про відвідини «Міста добра». Вона подякувала Марті Левченко і колективу небайдужих людей, які створили середовище – емоційне, наповнене любов\'ю і ніжністю до ближнього. Водночас, за словами посадовиці, там вона довідалася про проблему, яку потребує висвітлення. «Я зараз знову повертаюсь до мобілізації, тому що це дуже актуальне питання і дуже гостре, на сьогодні ми хочемо, щоби процеси, які відбуваються в державі, були справедливі. Ми шукаємо цього балансу, цієї справедливості і прагнемо, щоб люди розуміли чому одні отримали відстрочку, а інші повинні бути мобілізовані». Як виявилося, є когорта батьків, які відмовилися від своїх батьківських прав, залишивши дітей з інвалідністю під опіку державі. Тепер ці батьки, побачивши лазівку у законодавстві, що можуть отримати відстрочку від мобілізації, якщо мають на утриманні та під опікою дітей з інвалідністю, поновили через суд свої батьківські права. Водночас дітей вони не забрали, ці діти так і залишаються на повному державному забезпеченні, але разом з тим їх не може тепер ніхто усиновити. Ірина Верещук підкреслила, що таке є неприпустимим і вона звернеться з відповідною пропозицією до Міністерство оборони.

 

«Ми апелюємо до держави і кажемо, що там щось несправедливо побудовано. А давайте ми подивимось тут навколо себе: якщо знаходяться такі батьки і їх, я бачу, немало (виявляється, що це достатньо поширена практика), то скільки ще таких елементів використовується, як стан дітей, стан дружин, стан родичів. Якщо ми хочемо виграти в війні, нам треба чесно один одному подивитись в очі, подивитись в дзеркало. Якщо ми дійсно вважаємо, що ті, хто зараз на нулі, мають воювати стільки, скільки мають, а ми маємо право на отакі речі, то тоді нам буде важко один одному пояснити, яку державу ми будуємо. Я, можливо, емоційно, але це справедливо, скажу, що нам треба визначитись. Вже прийшов той час, і він сьогодні, буквально в ці дні і в ці місяці є визначальним, тому я дуже прошу людей послухати і почути наших військових – тих, хто сьогодні воює, і визначитись для себе, чи ми будемо шукати причини, лазівки і ховатися, чи ми все-таки будемо брати на себе відповідальність – кожен на своєму місці», – наголосила Ірина Верещук.

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Ірина Верещук: Чернівецька область є прикладом для формування ветеранської політики Соціальна підтримка учасників АТО/ООС, Захисників і Захисниць та членів їх сімей у 2023 році Наталія Алюшина: Реформи оплати праці на державній службі Анатолій Круглашов: Сумні роковини та уроки російсько-української війни Актуальні питання впровадження нового законодавства про службу в органах місцевого самоврядування Ольга Смалій: Громадянам, що мають певні сумніви щодо державної політики, потрібно вступати на посади державної служби і своїм прикладом демонструвати, як треба працювати Христина Марчук: Проєктний підхід у системі планувальних документів відновлення та розвитку територіальних громад Оксана Сакрієр: Наше завдання – вистояти, розвивати, перемогти Микола Ярмистий: Державна служба сконцентрувала свої зусилля на вирішенні нагальних проблем в період російської агресії Любов Кожолянко: Уряд розширив програму компенсацій роботодавцям за працевлаштування окремих категорій безробітних Любов Нечипорук: Закон України «Про медіа» започатковує ґрунтовну реформу у медіагалузі Альбіна Грищенко: Про підвищення кваліфікації для державних службовців у 2023 році Для зручності клієнтів працює вебпортал електронних послуг Руслан Запаранюк: Буковина стала другою домівкою для тисяч українців Євгенія Блажевська: Волонтерська діяльність є одним із напрямів нашої роботи Іван Гешко: Робота спортивних структур в умовах війни Микола Ярмистий: Державотворчі погляди Тараса Шевченка Права та пільги внутрішньо переміщених осіб
Сірет: Залучення інвестицій ЄС для місцевого розвитку Прихисток у Лужанах для вимушено переміщених осіб: рік роботи Христина Марчук: Робота органів місцевого самоврядування області в умовах воєнного стану Руслан Майданський: Новоселицька громада розширює міжнародні зв’язки Світлана Олексійчук: Навчаємо активну молодь та розвиваємо молодіжні простори Наталія Катрюк: Наш обов’язок – дати людям відчуття захищеності Олена Бадюк: Роль органів місцевого самоврядування у воєнний період на прикладі Глибоцької територіальної громади Соціальна згуртованість у громадах Михайло Савчишин: Виконуємо бюджет, забезпечуємо потреби мешканців громади та внутрішньо переміщених осіб Василь Скрипкару: Виклики та випробування проявили нас як громаду максимально зібрану, згуртовану та націлену на перемогу Микола Ярмистий: Місцеві органи влади в умовах воєнного стану:повноваження та співпраця військових адміністрацій з органами місцевого самоврядування Світлана Олексійчук: Від початку війни наші волонтери працювали у режимі нон-стоп Ілона Факас: Права, пільги та гарантії внутрішньо переміщених осіб Віталій Мостовий: Сучасні канали комунікації місцевої влади з громадою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку Анатолій Круглашов: Локалізація політичного чи політизація локального: випробування спроможностей місцевого самоврядування в Україні
Особливості захисту населення у випадку радіаційного ураження. Нормативно-правова база в сфері радіаційної безпеки Зиновій Бройде: Стратегічне бачення транскордонного розвитку транспортної інфраструктури через міжнародні пункти пропуску на українсько-румунському кордоні Світлана Сидоренко: Цифровізація як дієвий механізм взаємодії інститутів громадянського суспільства та органів публічної влади Анатолій Круглашов: "Європа: єдність заради безпеки" Ростислав Балабан: Реформа децентралізації в Україні Валентина Підгірна: Особливості функціонування суб’єктів туристичної діяльності Чернівецької області на сучасному етапі Фадей Яценюк: Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу Зиновій Бройде: Буковинський вузол транс'європейського транзиту Сергій Гакман: Вторгнувшись в Україну, росія порушила основи міжнародного права С.Троян, Н.Нечаєва-Юрійчук "ЧАЕС– ЗАЕС-2022: російський ядерний шантаж у дії" Наталія Нечаєва-Юрійчук, Сергій Троян: Українська відсіч тотальній російській агресії: Чотири місяці Наталія Нечаєва-Юрійчук: Творення чергових конспірологічних теорій через дискредитацію політиків Анатолій Круглашов: Перспективні завдання євроінтеграції України Сергій Гакман "9 травня: свято чи біль?" Сергій Троян, Наталія Нечаєва-Юрійчук "УКРАЇНА: ВІЙНА - ПЕРЕМОГА - ПАМ’ЯТЬ" Богдан Волошинський: Ми і наші прапори Наталія Бак "Фінансовий патріотизм і довіра: Вчора. Сьогодні! Завтра?" Наталія Нечаєва-Юрійчук: Боротися. Протидіяти. Ігнорувати Анжела Пасніченко: Як не впасти у паніку? Наталія Нечаєва-Юрійчук: Кожна дія має значення Володимир Тиліщак, Вікторія Яременко: Путін йде слідами Гітлера. Українці ж тримаються як британці Володимир Бойко: Нині Білорусь – ворог Олена Головіна: Зберегти людяність в нелюдських умовах життя! Ігор Недокус: Оцінки білоруських громадян та диктатора Лукашенка вторгнення Росії в Україну різні Сергій Федуняк: Для російських правителів ціна військової поразки – смерть
шукайте нас на facebook