Як інформують у Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, на сьогодні низку послуг клієнти можуть отримати завдяки електронним сервісам. Що саме можна зробити? 1. Обрати зручний для себе спосіб отримання пенсії Питання способу отримання пенсійних коштів набуло для українських пенсіонерів особливої актуальності в умовах воєнного часу. Для людей, які вимушено залишили свої домівки, надзвичайно важливо мати можливість отримання пенсійних коштів незалежно від місця реєстрації та перебування на пенсійному обліку.
Таку можливість забезпечує банківське обслуговування з виплати пенсій. Обравши банківський спосіб одержання пенсій, громадяни отримують чимало переваг. Це і можливість зняття коштів через касу чи банкомат у будь-який зручний для себе час, при цьому не обов’язково отримувати всю суму, а лише необхідну частину. Це й можливість здійснення з пенсійного рахунку регулярних платежів, в тому числі за комунальні послуги; грошових переказів на рахунки інших банків; миттєвого поповнення мобільного.
Банківською карткою зручно розраховуватися за придбаний товар в торгівельних, аптечних мережах та в Інтернет-магазинах. Важливою перевагою є також оперативність поінформованості щодо надходження пенсійних коштів та їх руху, яка забезпечується шляхом смс-повідомлень одразу після зарахування пенсії та здійснення грошових операцій. З огляду на нинішню ситуацію, актуальною є можливість отримання коштів з банківської картки в разі переїзду, в тому числі за кордон. Для оформлення виплати пенсії через банк достатньо залишити відповідну заяву в банку, який передасть її до пенсійної служби, або звернутися до найближчого сервісного центру Пенсійного фонду України для подання відповідної заяви із зазначенням реквізитів рахунку. При цьому і відкриття, і обслуговування пенсійних рахунків у банку є безкоштовним. Заяву про виплату пенсії можна подати до Пенсійного фонду і дистанційно в електронній формі, здійснивши всього кілька простих кроків:
• авторизуватися на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua) з використанням кваліфікованого електронного підпису, системи GOV.ID чи за допомогою сервісу Дія. Підпис • у розділі «Щодо пенсійного забезпечення» обрати пункт «Внесення змін до пенсійної справи». • обрати пункт «Заява про зміну способу виплати пенсії» • заповнити потрібні поля форми заяви та завантажити до неї скановані копії необхідних документів • засвідчити заяву кваліфікованим електронним підписом та відправити до Пенсійного фонду.
2. Отримати довідку За виникнення потреби у тій чи іншій довідці від Пенсійного фонду особисто звертатись до сервісного центру немає необхідності. Отримати довідку чи інший документ, достовірність якого підтверджується QR-кодом, можна на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua). Такі електронні документи, згідно з чинним законодавством, є аналогами паперових, підписаних відповідальною особою в органі Фонду, та дійсні для пред’явлення в банківських установах, органах фіскальної й виконавчої служб, для оформлення субсидій, документів у ЦНАПах, посольствах, консульствах тощо. Щоб отримати необхідний документ, потрібно увійти в особистий кабінет вебпорталу за допомогою кваліфікованого електронного підпису, через систему GOV ID чи Дія.Підпис. У рубриці «Запит на отримання електронних документів» слід обрати потрібний вид документа, заповнити всі обов`язкові поля, підтвердити електронним підписом та відправити до Пенсійного фонду. Перевірити стан розгляду запиту можна у рубриці «Мої звернення». 3. Перевірити факт сплати внесків та набутий страховий стаж Для того, щоб із настанням пенсійного віку отримати право на гідне пенсійне забезпечення, необхідно дбати про накопичення страхового стажу, оскільки саме цей чинник є головним у визначенні права на пенсію та її розміру. А зарахування періодів роботи до стажу відбувається лише за умови легального працевлаштування і щомісячного внесення роботодавцем страхових внесків з офіційно задекларованих заробітків працівників у розмірі, не меншому за встановлений законодавством мінімальний, який до 1 жовтня 2022 року становить 1430 грн (6500 х 22%). За умови несплати внеску за період роботи впродовж місяця страховий стаж за відповідний період не зараховуватиметься, а за умови сплати у розмірі, меншому за мінімальний, зараховуватиметься пропорційно до внесеної суми, тобто не повний місяць, а його частина. Тому всім, хто нині трудиться, варто подбати про офіційне оформлення трудових відносин з роботодавцем та повномірну сплату ним страхових внесків. Оскільки від тривалості страхового стажу залежить розмір майбутнього пенсійного забезпечення, важливо дбати про його накопичення та постійно контролювати ситуацію щодо сплати роботодавцем страхових внесків. Для цього потрібно зайти на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України (https://portal.pfu.gov.ua). Оберіть розділ «Дані з реєстру застрахованих осіб». окрім анкетних даних ви побачите відомості про: заробітну плату, з якої сплачено страхові внески з 2000 року (в окремих випадках - з 1998 року), страховий стаж (з 2004 року), електронну трудову книжку, пероди отримання допомоги по тимчасовій втраті працездатності. у разі, якщо побачили застарілу або недостовірну інформацію щодо себе, можете подати Анкету для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб, додавши скан-копії документів, які підтверджують зміни.
Пенсійний фонд України закликає користуватися електронними послугами, адже це зручно, швидко, надійно! |