Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

15 червня 2021
Залучити молодь до прийняття управлінських рішень – важливий крок у розвитку місцевого самоврядування

Дмитро Міцевич, консультант по роботі з молоддю громадської організації «Товариство Український Народний Дім у Чернівцях»


У Чернівецькій області реалізується проєкт «Голос громади в місцевому самоврядуванні», виконавцем якого є громадська організація «Товариство Український Народний Дім у Чернівцях». Він впроваджується у рамках програми «Децентралізація приносить кращі результати та ефективність» (DOBRE), що виконується міжнародною організацією Глобал Ком’юнітіз (Global Communites) та фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID).


У проєкті «Голос громади в місцевому самоврядуванні» передбачено компонент роботи з молоддю, зокрема активізація впливу молоді на прийняття управлінських рішень у громаді. Крім цього для проєктних громад, яких є десять, паралельно діє ще одна програма, яка називається «Молодіжний працівник в територіальній громаді». По цій програмі у нас є три модулі навчання.


Перший модуль уже відбувся, він передбачав виготовлення молодіжного паспорту громади. Що це таке? Це документ, в якому ініціативна молодіжна група досліджувала портрет молоді: за віком, за місцем проживання, за видом занять, і проводила опитування щодо проблем і потреб молоді. Потім вони робили аналіз цього опитування, проводили презентацію результатів та визначали ідеї молодіжних проєктів. Визначення ідей – це було, власне, ключове завдання для ініціативної групи. 


Спільно з тренеркою від DOBRE ми приїжджали в громади, проводили зустрічі з молоддю, ініціативні групи презентували ці ідеї, серед яких було досить багато таких, що викликали зацікавлення. Якісь  ми об’єднували, якісь забирали взагалі,  потім був другий тур голосування, за результатами якого вибирали три найкращі ідеї, які потім описувалися концептуально і подавалися в програму DOBRE. Уже найближчим часом має бути результат розгляду від представників програми, вони скажуть, які проєкти вибрали до фінансування (на них буде виділено 10 тисяч доларів США).

 

Другий модуль цього навчання пов’язаний з адвокацією, тобто ці ініціативні групи і молодь будуть вчити робити адвокаційні кампанії. Там так само у них буде домашнє завдання – провести адвокаційну кампанію. Зараз у громадах будуть створювати молодіжні ради – це трендово, сучасно і, разом з тим, необхідно, однак не думаю, що в якійсь громаді виникне така проблема, що потрібно буде адвокувати створення молодіжної ради, адже в цьому їм дають «зелене світло». Я думаю, що масовіше темами адвокаційних кампаній стане створення якоїсь програми підтримки молоді, тому що в громадах таких програм, практично, немає,  а також виділення фінансування на діяльність молодіжної ради.


Восени ще відбудеться третій тренінг із залучення волонтерів. На жаль, ці всі тренінги відбуваються дистанційно і в них немає відчуття такого молодіжного духу, але ми мусимо виходити з того, що є. Ну і паралельно ми як регіональна організація громадянського суспільства пропонуємо ще свої активності. Окрім того, я здійснюю менторську підтримку цих ініціативних груп, якщо у них виникають якісь проблеми. Зараз учасники буквально тільки вийшли з першого домашнього завдання – комусь було легше, комусь важче. Важко було, наприклад, проводити опитування, зокрема через те, що насправді склади ініціативних груп досить невеликі, до 5 чоловік, і для багатьох людей, які зайняті своєю основною діяльністю, це додаткове навантаження. Вони у своїх громадах першопрохідці, однак це хтось мусить зробити – це, так би мовити, їхнє суспільне навантаження. Але ми віримо у те, що ця діяльність принесе в першу чергу користь громаді.


Серед проєктів можна виділити дві основні групи. Перша – це все, що пов’язано зі спортом і активним відпочинком, тобто це обладнання спортивних майданчиків різноманітного плану в різних населених пунктах громад, створення скейтпарків, скеледромів. Друга категорія проєктів пов’язана більше із саморозвитком – створення якихось центрів, хабів, центрів, де молодь може розвиватися, проводити заходи. Ще були проєкти, пов’язані з облаштуванням відпочинкових зон у парках, на берегах річок, озер, тому що громади мають відповідні природні ресурси і такі зони потребують лише якогось мінімального догляду, це облаштування фотозон, створення туристичних маршрутів тощо. Тобто це все певним чином перетинається з відпочинком – його можна назвати таким собі «тихим», і якщо вони це зроблять, то користь також буде для всієї громади.


Паралельно ми ще працюємо над трьома великими напрямками діяльності.  Перший – це «Ідеатон», захід, на якому зберемо всіх представників громад, молодь, і спільно будемо думати над цікавими ідеями і тим, як їх можна впроваджувати у громадах. Будемо підтримувати, звісно, об’єднання команд з різних громад, щоб досягти такого мультиплікаційного ефекту, коли певну ідею можна було реалізувати у всіх громадах.  Ми, зі свого боку, будемо ще фінансово підтримувати якісь мінімальні потреби.


Друга діяльність, яка теж доволі цікава – ми будемо здійснювати обмінні поїздки до молодіжних рад попередніх трьох когорт програми. Зокрема, у  нас є багато хороших прикладів в Івано-Франківській і Тернопільській областях.
І третя діяльність, найсерйозніша – це аналіз діяльності депутатів місцевих рад по трьох компонентах: відвідуваність сесій, звітування перед виборцями і особистий прийом виборців. Це відкрита інформація, яку немає змісту ні від кого приховувати, але натомість ми очікуємо хорошого ефекту: по-перше, це дасть молоді зрозуміти, як працюють органи місцевого самоврядування, по-друге, депутати будуть бачити, що їх роботою цікавляться, за нею спостерігають, тому відповідально ставитимуться до виконання своїх обов’язків.


Молодь, з якою ми працюємо – це, в основному, вікова група від 23-25 років і до 30-35 років, тобто верхня межа. Це пов’язано із серйозністю тих завдань, які вони виконують.


Зараз у нас в шести громадах – Великий Кучурів, Усть-Путила, Глибока, Хотин, Новоселиця, Клішківці – є молодіжні ради. Молодіжна рада – це консультативно-дорадчий орган, який утворюється при місцевій раді і покликаний допомагати приймати рішення, які стосуються молоді. Зокрема, гасло нашої кампанії звучить як «Жодного рішення для молоді без молоді» – це логічно. З тих шести громад, в яких вже є молодіжні ради, деякі потребують активного перезапуску, у деяких переобрали нових людей – їм треба допомогти, навчити. Є такі ради, з якими треба просто сідати і писати плани дій. Є ще чотири громади, в яких молодіжних рад немає, але вони хочуть їх створити, тому наші консультанти поділили їх на умовні групи і з кожною цільовою групою будуть працювати окремо. Дуже приємно відзначати те, що є підтримка від влади, в кожній громаді говорять, що молодь будуть всіляко підтримувати.  Не знаю, як буде по грошах, але ми говорили про те, що навіть якщо на молодіжну раду виділятимуть 10 чи 20 тисяч (для громад, будьмо відвертими, це не є великі гроші), то для молоді  це буде значна підтримка. Як мінімум, щоб забезпечити, аби усі могли приїхати у центральну садибу для проведення засідання раз у місяць – це вже велике зрушення.


Але якщо ми говорили, що в ініціативній групі, в основному, старша молодь, то приємно відзначати те, що в самих молодіжних радах вони намагаються дотримуватися рівних вікових і територіальних квот. За рахунок того, що ініціативні групи зробили ці паспорти, чітко окреслили ареали проживання молоді, їм тепер є чим аргументувати, коли виникають питання, чому з одних населених пунктів представників менше, а з інших більше. Для прикладу, у громаді десять населених пунктів, а 80% молоді проживає у трьох – відповідно, членів рад буде більше звідти. Це все офіційні дані, адже учасники робили відповідні запити. Ще одна річ, яку було створено – це молодіжна карта громади, яку ініціативні групи робили хто на гугл-картах, хто на інших ресурсах. В кожному населеному пункті були нанесені точки, де молодь проживає, де збирається, де проводить час, і вийшла насправді досить така цікава картинка, учасникам це все дуже сподобалося, вони сказали, що будуть доповнювати ці карти і для інших цільових аудиторій. Власне, ось так виглядає наша діяльність.


Насправді з молоддю треба постійно працювати, підштовхувати. Найперше – левову частку членів ініціативних груп складають люди, які працюють в органах місцевого самоврядування, тому насправді на них лягло ще додаткове навантаження. Іноді вони просто опускають руки, тому що у процесі з ініціативної групи лишаються працювати один-двоє. Тому треба робити все можливе, щоб їх підтримати. Ми проводили ще додаткові заходи, консультації, зустрічі. Банально – ознайомлення з новими програмами. За кілька днів вони освоювали ці  програми і робили просто чудові презентації. Для них це важливо – і емоційна підтримка, і освоєння якихось додаткових інструментів. Навіть якщо одна людина чогось навчилася і досягла успіху – це вже результат. Тому сподіваємося на те, що у нас все вийде.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Ірина Верещук: Чернівецька область є прикладом для формування ветеранської політики Соціальна підтримка учасників АТО/ООС, Захисників і Захисниць та членів їх сімей у 2023 році Наталія Алюшина: Реформи оплати праці на державній службі Анатолій Круглашов: Сумні роковини та уроки російсько-української війни Актуальні питання впровадження нового законодавства про службу в органах місцевого самоврядування Ольга Смалій: Громадянам, що мають певні сумніви щодо державної політики, потрібно вступати на посади державної служби і своїм прикладом демонструвати, як треба працювати Христина Марчук: Проєктний підхід у системі планувальних документів відновлення та розвитку територіальних громад Оксана Сакрієр: Наше завдання – вистояти, розвивати, перемогти Микола Ярмистий: Державна служба сконцентрувала свої зусилля на вирішенні нагальних проблем в період російської агресії Любов Кожолянко: Уряд розширив програму компенсацій роботодавцям за працевлаштування окремих категорій безробітних Любов Нечипорук: Закон України «Про медіа» започатковує ґрунтовну реформу у медіагалузі Альбіна Грищенко: Про підвищення кваліфікації для державних службовців у 2023 році Для зручності клієнтів працює вебпортал електронних послуг Руслан Запаранюк: Буковина стала другою домівкою для тисяч українців Євгенія Блажевська: Волонтерська діяльність є одним із напрямів нашої роботи Іван Гешко: Робота спортивних структур в умовах війни Микола Ярмистий: Державотворчі погляди Тараса Шевченка Права та пільги внутрішньо переміщених осіб
Прихисток у Лужанах для вимушено переміщених осіб: рік роботи Христина Марчук: Робота органів місцевого самоврядування області в умовах воєнного стану Руслан Майданський: Новоселицька громада розширює міжнародні зв’язки Світлана Олексійчук: Навчаємо активну молодь та розвиваємо молодіжні простори Наталія Катрюк: Наш обов’язок – дати людям відчуття захищеності Олена Бадюк: Роль органів місцевого самоврядування у воєнний період на прикладі Глибоцької територіальної громади Соціальна згуртованість у громадах Михайло Савчишин: Виконуємо бюджет, забезпечуємо потреби мешканців громади та внутрішньо переміщених осіб Василь Скрипкару: Виклики та випробування проявили нас як громаду максимально зібрану, згуртовану та націлену на перемогу Микола Ярмистий: Місцеві органи влади в умовах воєнного стану:повноваження та співпраця військових адміністрацій з органами місцевого самоврядування Світлана Олексійчук: Від початку війни наші волонтери працювали у режимі нон-стоп Ілона Факас: Права, пільги та гарантії внутрішньо переміщених осіб Віталій Мостовий: Сучасні канали комунікації місцевої влади з громадою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку Анатолій Круглашов: Локалізація політичного чи політизація локального: випробування спроможностей місцевого самоврядування в Україні
Особливості захисту населення у випадку радіаційного ураження. Нормативно-правова база в сфері радіаційної безпеки Зиновій Бройде: Стратегічне бачення транскордонного розвитку транспортної інфраструктури через міжнародні пункти пропуску на українсько-румунському кордоні Світлана Сидоренко: Цифровізація як дієвий механізм взаємодії інститутів громадянського суспільства та органів публічної влади Анатолій Круглашов: "Європа: єдність заради безпеки" Ростислав Балабан: Реформа децентралізації в Україні Валентина Підгірна: Особливості функціонування суб’єктів туристичної діяльності Чернівецької області на сучасному етапі Фадей Яценюк: Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу Зиновій Бройде: Буковинський вузол транс'європейського транзиту Сергій Гакман: Вторгнувшись в Україну, росія порушила основи міжнародного права С.Троян, Н.Нечаєва-Юрійчук "ЧАЕС– ЗАЕС-2022: російський ядерний шантаж у дії" Наталія Нечаєва-Юрійчук, Сергій Троян: Українська відсіч тотальній російській агресії: Чотири місяці Наталія Нечаєва-Юрійчук: Творення чергових конспірологічних теорій через дискредитацію політиків Анатолій Круглашов: Перспективні завдання євроінтеграції України Сергій Гакман "9 травня: свято чи біль?" Сергій Троян, Наталія Нечаєва-Юрійчук "УКРАЇНА: ВІЙНА - ПЕРЕМОГА - ПАМ’ЯТЬ" Богдан Волошинський: Ми і наші прапори Наталія Бак "Фінансовий патріотизм і довіра: Вчора. Сьогодні! Завтра?" Наталія Нечаєва-Юрійчук: Боротися. Протидіяти. Ігнорувати Анжела Пасніченко: Як не впасти у паніку? Наталія Нечаєва-Юрійчук: Кожна дія має значення Володимир Тиліщак, Вікторія Яременко: Путін йде слідами Гітлера. Українці ж тримаються як британці Володимир Бойко: Нині Білорусь – ворог Олена Головіна: Зберегти людяність в нелюдських умовах життя! Ігор Недокус: Оцінки білоруських громадян та диктатора Лукашенка вторгнення Росії в Україну різні Сергій Федуняк: Для російських правителів ціна військової поразки – смерть
шукайте нас на facebook