Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

19 лютого 2020 о 16:02
У Чернівецькому національному університеті ім. Юрія Федьковича заступник Міністра освіти і науки розповів про особливості фінансування вищих навчальних закладів

19 лютого 2020 року з робочим візитом на Буковину приїхав заступник Міністра освіти і науки України Єгор Стадний.


Заступник міністра коротко окреслив ті зміни які уже відбуваються, і ті, які заплановані на 2020 рік.


«Ми розпочали перетворення з теми фінансування, з того як університети фінансуються і яким чином. Ми вирішили з 2020 року кардинально змінити модель  державного фінансування університетів окрім кількості студентів почали враховувати результат  діяльності закладів вищої освіти.  Думаю що через роки два, контингент буде визначати половину від фінансування університету», – сказав Єгор Стадний.


Заступник Міністра освіти і науки також назвав 6 видів результатів діяльності закладів вищої освіти. Вони умовно діляться на дві групи:


група  якості і політична група.


Група якості – це три показники які символізують якість освіти в університеті.


Перший показник якості освіти – це зайнятість випускників університету. Цей показник, за словами Єгора Стадного, будуть застосовувати у 2021 році, у 2020 році будуть збирати всі необхідні дані, налагоджувати систему моніторингу, а також показувати ці показники кожному університету і при розрахунку бюджету на 2021 рік почнуть уже їх використовувати.


Євген Стадний також говорить про те що, має пройти два, три роки після закінчення навчання у закладі вищої освіти, для того щоб людина знайшла стабільну, задовільну роботу. «Є позитивна зайнятість і негативна. Позитивна зайнятість – це коли людина працевлаштована на такій роботі, де потрібна вища освіта. Негативна зайнятість – це коли людина не використовує тих знань і навичок які вивчала в університеті», – каже заступник Міністра освіти і науки.


Також Єгор Стадний говорив про те, що хто з університетів буде мати вищий показник ніж пересічний в цьому макро-регіоні, той буде отримувати більше державних коштів.


Другий показник, вже працює, він вже був врахований при розподілі фінансування у 2020 році – це обсяг коштів, які університет залучає за господарськими договорами чи міжнародними грантами саме на дослідженні. «Якщо університету хтось довіряє грошима – це я вважаю найсильнішим проявом довіри», – зауважив зам міністра освіти. Хтось довірився і ми слідом за ними даємо державні кошти, тому що довіряємо такій перевірці. Хто з вишів має більше таких замовлень грантів, той і має більше фінансування.


Третій показник – це входження університету у міжнародні рейтинги. Якщо університет туди входить, то його коефіцієнт стає 1,1, а якщо ні то 1. Ще міжнародний рейтинг говорить про репутацію, роботу з міжнародними партнерами, а найголовніше, про привабливість наших університетів на міжнародній арені. Ті університети що входять у міжнародні рейтинги заслуговують на більше державне фінансування.

Щодо політичних показників:


Перший показник – це регіональний коефіцієнт. Його логіка – збільшувати фінансування в регіональних університетах.


Другий показник – масштаб. «Колись студентів було 2,7 млн., зараз – 1,3 млн., а кількість закладів мало змінилася. Якщо університет має менше тисячі студентів бюджетників – нова модель фінансування забирає від нього гроші; якщо університет має більше тисячі студентів бюджетників – він виходить на статус-кво (тобто без змін); якщо в університеті навчається більше ніж три тисячі студентів бюджетників – нова система його починає винагороджувати і тд. Тому і ми запроваджуємо таку практику щодо об’єднання університетів», – розповідає заступник Міністра освіти і науки України.


Третій показник – контингент, вагу якого ми зменшуємо, але в середині цього контингенту маємо коефіцієнти для різних спеціальностей. Держава дуже сильно відчуває брак саме інженерів, людей які можуть рухати і розвивати технічний прогрес нашої країни. Держава має вкладати більше в ті спеціальності, в які контрактники не йдуть.


«Ми вперше опублікували бюджети всіх університетів на сайті Міністерства, опублікували всі розрахунки. Кожен має змогу зайти, скачати, перевірити. Ми таким чином залучаємося підтримкою самої спільноти, тепер це прозора, відкрита система», – сказав Єгор Стадний

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Микола Проданюк: Публічні закупівлі мають бути відкриті, чесні та прозорі Леся Нос: Налагодження комунікації з громадянським суспільством – важлива складова успіху в реалізації державної політики Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Основна увага району спрямована на завершення реформи децентралізації Сумлінним платникам податків буковинські фіскали створюють комфортний клімат Георгій Придій: Злагоджена робота задля досягнення максимальних результатів Ярослав Бартош: На часі – створити сприятливе інвестиційне поле об’єднаних громад та відкрити новий потенціал територій Скорочення штатів РДА. Дмитро Дубілет назвав принципи скорочення Опорна школа як основа якісної освіти Пенсійне обслуговування по-сучасному: оновлені сервісні центри та портал електронних послуг
Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" Міста в децентралізаційній реформі: проблеми і перспективи Публічне управління у сфері молодіжної політики в умовах децентралізації та євроінтеграції України
шукайте нас на facebook