Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області приділяє велику увагу забезпеченню належного інформування населення з питань пенсійного забезпечення. Основним акцентом цієї діяльності є роз'яснення змін у пенсійному законодавстві, важливості легалізації трудових відносин, соціальних гарантій працюючим громадянам. Комунікація з громадськістю здійснюється із застосуванням широкого спектру різноманітних форматів та цілого комплексу заходів. Зокрема, з початку 2018 року зорганізовано 472 зустрічі з громадянами за місцем їх проживання та здійснення ними трудової діяльності, якими охоплено майже 4,5 тис. осіб. Проведено 83 круглих столи з питань роз’яснення змін у пенсійному законодавстві, покращення взаємодії з вирішення нагальних завдань з представниками банківських установ, органів Державної виконавчої служби в області, органів ДФС в Чернівецькій області, ветеранських та громадських організацій, соціальних партнерів.
У першому кварталі 2018 року в обласних газетах опубліковано понад дві сотні статей. Одночасно з інформаційним забезпеченням веб-сайту Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області у тестовому режимі розпочато актуалізацію інформаційної сторінки на веб-порталі ПФУ. Постійно оновлюється стрічка новин на сторінці в соціальній мережі Facebook та на відеосервісі Youtube. З метою розширення мережі інформування жителів краю з питань діяльності Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області, налагоджено співпрацю з 18 новоствореними об’єднаними територіальними громадами щодо розміщення на їхніх сайтах інформаційних повідомлень.
Фахівці Фонду провадять активну діяльність із наповнення електронної версії міні-музею «Тепер це наша історія». Створено низку презентацій з висвітлення досягнень пенсійної служби краю, запроваджених нею новацій та важливих подій діяльності Головного управління на теми: «Віддалені робочі місця працівників пенсійної служби в об’єднаних територіальних громадах», «2017-й: на часі осучаснення пенсій», «Флешмоби на підтримку легальної зайнятості: хроніка подій», «Конкурс дитячого малюнка «Я – дитина, і я теж маю права і обов’язки», «Спортивна звитяга – 2017». Триває робота з підготовки презентацій, що відображають останні актуальні події: «На захисті прав застрахованих осіб», «Актуально: перерахунок пенсій силовикам», «На часі – подальше наближення якісних пенсійних послуг до усіх категорій громадян».
Виготовлено виразні інфографіки щодо наближення послуг до місця проживання громадян та способів отримання інформації з пенсійного забезпечення. В музеї Головного управління часто проводяться екскурсії для учнівської молоді, позитивними враженнями від яких поступово наповнюється Книга відгуків відвідувачів.
Активно застосовуються такі форми інформування громадськості, як подання актуальних повідомлень у блоках новин на найбільш популярних в регіоні сайтах. Матеріали пенсійної тематики постійно висвітлюються обласною телерадіокомпанією «Буковина», ТРК «Чернівці», ТРК «Чернівецький промінь», ТРК «ТВА». З початку року телебаченням області показано 17 сюжетів, в радіоефірах озвучено 407 роз’яснень актуальних питань пенсійного забезпечення. Щоденно телеканали «Буковина» і «Чернівці», радіостанції «Буковина», «Блиск FM» і «Вуличне радіо» передають експрес-повідомлення у форматі соціальної реклами. В результаті домовленості з «Чернівціавтотранс» постійне їх озвучення тепер здійснюється й на автостанціях області.
З метою оперативного доведення актуальної інформації до широких верств населення впродовж першого кварталу 2018 року фахівці Головного управління провели 48 зустрічей з представниками ЗМІ у форматі брифінгів, прес-конференцій та інтерв’ю.
Задля налагодження дієвого діалогу з громадськістю за три місяці 2018 року проведено 83 засідання круглого столу, тематика яких стосувалася змін до пенсійного законодавства, умов реалізації права на пенсійне забезпечення конкретних категорій громадян, ролі громадськості у дотриманні прав на пенсійне забезпечення тощо.
В інформаційно-роз’яснювальній роботі постійно враховуються особливості різних категорій громадян та відповідно використовуються найбільш зручні форми й методи інформування. Нещодавно в Головному управлінні Пенсійного фонду України в Чернівецькій області запроваджено спеціальну послугу з надання консультацій людям з вадами слуху. Тепер роз’яснення пенсійних питань такі відвідувачі можуть отримати за допомогою професійного сурдоперекладача щосереди з 9.00 до 11.00 у вікні №1 Чернівецького відділу обслуговування громадян за адресою: м. Чернівці, вул. Головна, 205.
Турбота про людей похилого віку та пенсіонерів зі слабким здоров’ям лежить в основі роботи пенсійної служби. У першому кварталі 2018 р. фахівці Фонду здійснили 58 виїзних прийомів та 194 зустрічі за місцем проживання людей похилого віку та зі слабким здоров’ям.
Працівники пенсійної служби стараються охопити роз’яснювальною роботою якомога щирше коло населення, донести до свідомості кожного, що про пенсійне забезпечення у літньому віці потрібно дбати замолоду. І усвідомлення цього має починати формуватися з юного віку. Саме тому інформаційною роботою активно охоплюється і молоде покоління, учнівська молодь. Зі школярами та студентами працівники пенсійної служби цьогоріч провели 27 зустрічей та 22 Дні відкритих дверей. У цікавій та доступній формі вони розповідають учням про історію становлення пенсійної служби, основні принципи її роботи , акцентуючи увагу молодого покоління на тому, що для гідного пенсійного забезпечення потрібно обирати роботу з високою оплатою праці та офіційним оформленням трудових відносин.
З метою привернення уваги громадян до проблеми тіньової зайнятості та роз’яснення важливості офіційного працевлаштування для майбутнього пенсійного забезпечення представники Пенсійного фонду України в Чернівецькій області протягом січня-березня 2018 року провели із залученням молоді 24 флешмоби на теми легалізації трудових відносин. На базі міського та районних центрів зайнятості організовано 54 зустрічі з тимчасово безробітними громадянами, також в області проведено 98 занять «Школи майбутнього пенсіонера».
Одним із пріоритетних напрямків діяльності Пенсійного фонду України в області є наближення послуг до населення. З цією метою створено мережу територіально віддалених консультативних пунктів Пенсійного фонду в приміщеннях громадських організацій, банківських установ, центрів зайнятості, на найбільших ринках та у віддалених від адміністративних центрів населених пунктах. Консультативні послуги надаються у приміщеннях товариств УТОГ, УТОС, ветеранських організацій, Чернівецького обласного об’єднання «Чорнобильці Буковини», Чернівецького обласного госпіталю для інвалідів війни.
На замовлення осіб з інвалідністю, слабким здоров’ям та осіб, яким виповнилося 80 і більше років, буковинські пенсійники здійснюють виїзди за місцем їх проживання. Задля оперативного інформування людей з вадами зору налагоджено співпрацю з Чернівецьким об’єднанням УТОС, по корпоративному радіо якого постійно озвучуються повідомлення з актуальних питань пенсійного забезпечення. Для обговорення питань, що стосуються реалізації прав на пенсійне забезпечення конкретних категорій громадян, якими опікуються відповідні громадські організації, пенсійники проводять з їх представниками спільні заходи. З початку року зорганізовано більше сотні зустрічей з членами ветеранських та інших громадських організацій, в приміщеннях громадських організацій надано понад 130 консультацій, здійснено близько трьох сотень «дзвінків турботи» та «візитів турботи» до осіб похилого віку. Спільно з представниками громадських організацій здійснено більше семи десятків виступів на радіо, проведено півтора десятка брифінгів з питань роз’яснення пенсійного законодавства. За результатами проведених заходів опубліковано понад два десятки матеріалів в друкованих ЗМІ, більше сімдесяти інформаційних повідомлень розміщено на сайті Головного управління та майже стільки ж - на інших електронних ЗМІ.
Оперативне доведення до широких верств населення актуальної інформації з питань пенсійного забезпечення під час проведення інформаційно-роз’яснювальної кампанії впродовж 3-х місяців нинішнього року сприяло позитивній динаміці зростання власних доходів до бюджету Пенсійного фонду України в області.
Завдяки дистанційним формам інформування та консультування населення значно зменшилась потреба безпосередніх звернень краян до Головного управління. Якщо впродовж січня-березня 2017 року до пенсійної служби області надійшло 1190 звернень, то за аналогічний період 2018 року – на 36 менше (1154).
|