Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

01 грудня 2016
Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок

Володимир Чоботарь, староста села Червона Діброва Глибоцької об’єднаної територіальної громади


«БВ»: Скажіть, будь ласка, чому Ви вирішили стати старостою? Це було Ваше власне рішення, чи чиясь ініціатива?
В.Ч.:
Це було свідоме і зважене рішення. Раніше я був просто активним громадським діячем і в цьому статусі займався вирішенням якихось питань, але потім прийшло розуміння, що коли ти є складовою владного механізму, то маєш більше можливостей керувати цим процесом. Перед тим, як мене обрали старостою, я півроку був депутатом, тому знаю, над чим потрібно працювати.

Коли розпочалося об’єднання громад, зрозумів, що варто брати ініціативу у свої руки і проштовхувати цю ідею. Можливо, це було дещо амбітно і самовпевнено, адже я вважав, що зможу зробити це краще за інших. Разом з тим, багато хто з людей дійсно говорив, що на мене надіється. Тому було відчуття відповідальності і бажання взяти все в свої руки, щоб запустити цю систему і нормально щось зробити.

 

«БВ»: Як громада сприйняла реформу?
В.Ч.:
Коли розпочався процес об’єднання, люди розуміли, що це є якийсь прорив і можливості для змін. Власне, об’єднана  територіальна громада починалася саме з нашого села: у нас відбулися збори, після цього ми подали запит на Глибоку, і так поступово, крок за кроком, було створено громаду. Було розуміння, що потрібно щось міняти, адже неможливо далі працювати за таким механізмом, який був. Наші  мешканці досить позитивно сприйняли реформу, вони вважали, що це правильний крок і розуміли, що все буде нормально. Восени відбулися вибори голови та депутатів об’єднаної територіальної громади, явка виборців була дуже високою. Весною, коли ми провели вибори старости, явка виборців була ще більшою. Люди побачили, які зміни відбулися за півроку, і таки зрозуміли, що від їх вибору щось залежить, тому треба йти і голосувати. Зараз, я думаю, вони задоволені. Звичайно, є і багато незадоволених, але без цього нікуди не дінешся, тому що ідеально все не може бути. В основному, більшість нормально і адекватно сприймають ситуацію і бачать той позитив, якого раніше не було.

 

«БВ»: Що змінилося за цей рік?
В.Ч.:
Найперша справа, яку ми зробили – це освітлення шести з половиною кілометрів центральних вулиць і таких ключових місць як церква, зупинка потяга, зупинка маршрутки, приміщення старостату – загалом було встановлено 71 ліхтар.
Наступний крок – це врегулювання системи збору та вивезення  сміття, тому що для нас важливим і стратегічним напрямом є збереження довкілля. Звісно, це проблема ще недопрацьована, але її вирішення вже на досить хорошому етапі: ми побачили реальні зміни, уже стало набагато менше сміттєзвалищ, і люди поступово починають вчитися, вносити власні пропозиції, дехто навіть сортує сміття. І це такий досить хороший момент.

Окрім того, за рахунок перевиконання бюджету ми зробили капітальний ремонт однієї  з наших найдовших – 2,5 км – вулиць, яку засипали гравієм, зробили всі потрібні водовідводи. Відремонтовано підлогу в шкільному спортзалі (160 кв.м), на яку ми витратили 90 тис. грн.

Є проблема питної води, тому вирішуємо і це питання. Нещодавно викопали в школі ще одну додаткову криницю дітям. До речі, це був проект, реалізований за підтримки ЧОГО «Буковинська агенція регіонального розвитку» за сприяння Британської ради в Україні.

 

 

Створено соціальний маршрут, який повністю охоплює всю нашу громаду і, зокрема,  забезпечує безкоштовний проїзд таким категоріям як діти, вчителі, люди пенсійного віку, учасники бойових дій та антитерористичної операції, інваліди – селищна рада повертає всі кошти за ці пільгові категорії. Маршрут починається в одному місці села, пролягає через Глибоку і Михайлівку і закінчується в іншому місці села, тобто є таким «підковоподібним».

За допомогою агрохолдингової компанії «Мрія» ми зробили центральну зупинку автобуса: «Мрія» виділила кошти, а ми вже, спільними зусиллями мешканців села, її будували.

В Червоній Діброві з’явилася і адмінбудівля – старостат. Якщо раніше люди повинні були їздити в сусіднє село Михайлівку, оскільки приміщення сільської ради знаходилося там, то зараз всі питання вирішуються на місці.

 

 

Маючи дуже вдале географічне розташування і багату історію, працюємо над розвитком туризму в Червоній Діброві. У нас є ціль зробити рекреаційні зони, розвинути екотуризм. Одним з таких перших етапів стало створення декількох веломаршрутів, які охоплюють наше та дотичні села – у цьому нам також допомогла Буковинська агенція регіонального розвитку в рамках проекту «Сталий розвиток громад». Реалізація проекту стала можливою завдяки підтримці Карпатського фонду Україна та Карпатської надації Словаччина  у рамках Програми «Дійсно разом 2.0», що фінансується Словацькою державною програмою допомоги з розвитку – SlovakAid. Маршрут прокладено через визначні місця, встановлено 20 велопарковок та промарковано три напрямки маршруту: Синій, Зелений та Жовтий. Відновлено пам’ятник на Слов’янському городищі 9-10 століття. Ініціатором цієї ідеї та реалізатором є депутат спільного округу Михайлівки та Червоної Діброви Микола Рубанець.


Тобто за цей рік нам вдалося зробити, мабуть, більше, ніж було зроблено за останніх двадцять років.  Це означає, що об’єднана територіальна громада – це є та громада, яка дійсно спроможна зробити щось за рахунок свого внутрішнього бюджету. Якщо не вистачає власних ресурсів, завжди є можливість залучити додаткові кошти за рахунок проектної діяльності, і в цьому напрямку ми теж працюємо.

 

«БВ»: Щодо розвитку туризму: досить відомою є «Червонодібровська Січ». Коли її було створено і кому належала ця ідея?
В.Ч.:
Ідея заснування належить Валерію Чоботарю, моєму старшому братові. Він разом зі своїм другом дитинства Валерієм Одайським і почали її будувати. Від самого початку була задумка об’єднати людей зі спільними поглядами і бажанням розвивати щось своє, українське – відновлювати духовні традиції, пропагувати національну ідею, патріотичне та спортивне виховання. Розпочали це все у 2003 році.  Січ розташована у дуже гарному місці, зараз тут є церква, навіс для тренувань, «Світлиця», у перспективі – кузня, майстерні народних ремесел. Все робили власноруч, навіть різьблений іконостас у церкві. Церква, до речі, завжди відчинена, у будь-який момент сюди можна прийти, помолитися. До будівництва долучилися люди з усіх куточків України – страшенно велика і цікава аудиторія. На превеликий жаль, і я кажу це з болем у серці, дуже багатьох  людей, причетних до будування, вже немає у зв’язку з подіями на Сході.
На Січ завжди приїжджає багато людей, свої табори тут часто проводять пластуни, інші громадські організації. Люди просто приїжджають відпочити. Всі кажуть, що звідси не хочеться їхати, що тут особлива атмосфера – час ніби зупиняється. Щоліта ми організовуємо спортивні табори, на яких діти опановують українські бойові мистецтва. Червонодібровська Січ є базою для тренувань збірної України з фрі-файту, у серпні тут завжди проводяться збори перед чемпіонатом світу.

 

«БВ»: Ще раз повернемось до громади. Поряд з позитивом – з якими проблемними питаннями довелося зустрітися?
В.Ч.:
Об’єднання громад у нас – це, певною мірою, пробна річ. Якщо брати, для прикладу, Німеччину, то реформа там проводилась  ще сорок років тому і тривала років десять, тобто у них був час чітко все розробити. У нас все відбувається дуже стрімко, є багато недопрацьованих речей. Взяти хоча б вибори старост – люди не могли зрозуміти, хто такий староста і що він має робити. Чесно кажучи, я сам частково цього не розумів і дізнався багато чого цікавого про інститут старост уже в процесі. Зараз паралельно існують і сільські ради, і об’єднані громади, вони керуються різними нормами. Для того, щоб система місцевого самоврядування нормально функціонувала, вона має бути уніфікована, мають бути детально визначені всі положення, чітко сформульовані повноваження кожного. Можливо, коли децентралізація охопить всю країну, буде простіше. Я розумію, що ми є першопрохідцями, і в певній мірі від того, як побудуємо цю систему, залежатиме і її подальший розвиток, але для цього мають бути чітко врегульовані закони, від яких ми повинні відштовхуватись і за якими маємо працювати.

 

Розмову вела Лілія Халавка

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook