Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

11 листопада 2016
Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'єднання громад має свої особливості

Станом на серпень минулого року в області було утворено 10 об’єднаних громад, які 25 жовтня 2015 року пішли на вибори. В них обрали керівників, депутатів, і з першого січня об’єднані територіальні громади вийшли на прямі міжбюджетні відносини з державним бюджетом. Було проведено перереєстрацію, утворено нові структури, і об’єднані громади почали функціонувати в умовах нових повноважень і нових фінансових ресурсів.


Про децентралізацію в області розповідає експерт з комунікацій Офісу реформ Чернівецького відділення Асоціації міст України (проект ПУЛЬС) Тарас Халавка:

 

«БВ»: Як відбувався процес об’єднання громад цього року?
Т.Х.:
Починаючи з січня, у багатьох населених пунктах області розпочалися обговорення щодо об’єднання громад. Весною було утворено Красноїльську об’єднану територіальну громаду, наступними стали Чудейська, Сторожинецька, Тереблеченська, Новодністровська, Вижницька та Вашківецька.


Експерти Офісу реформ Чернівецького відділення Асоціації міст України виїжджали в місця, де активно проводилися обговорення, та надавали роз’яснення щодо процесу децентралізації, юридичних та фінансових питань. Станом на серпень ми отримали, по-суті, сім об’єднаних громад, які мали позитивні висновки обласної державної адміністрації. Після цього їх документи були направлені в Центральну виборчу комісію для призначення виборів. ЦВК призначила вибори у шести громадах. Новодністровській відмовили, оскільки там іде мова про утворення громади навколо міста обласного значення.


«БВ»: Чи стало простіше, у порівнянні з минулим роком, здійснювати процес об’єднання? Чим взагалі він відрізняється?
Т.Х.:
В певній мірі стало простіше, тому що вже є приклад тих громад, які об’єдналися.  До того ж,  ми досить часто залучали до наших заходів керівників об’єднаних територіальних громад. І вони, власне, своїм прикладом також переконували людей в перевагах об’єднання. Поряд з тим є низка проблем, що перешкоджають процесу, зокрема чутки, які активно розповсюджуються у селах. Так, наприклад, говорять, що внаслідок приєднання до міста село втратить свій статус, що зростуть податки і комунальні платежі, зміняться земельні відносини тощо. В гірських районах це боязнь втратити статус гірських населених пунктів. Наші консультанти працюють, щоб розвінчати ці міфи.


Окрім цього, активізувалась ідея створення районів-громад, яка минулого року ще не була досить поширена, і дехто з керівників районної влади її пропагує, хоча така ідея є досить складною для впровадження у більшості районів області.
Варто відзначити, що новостворені громади відрізняють і кількістю населення – вони є більшими. Середня чисельність в нових громадах складає 15-16 тисяч осіб, у тих, які були створені минулого року – 8 тисяч осіб.


«БВ»: Якими будуть наступні кроки? Які громади планують об’єднатися у перспективі?
Т.Х.:
Сьогодні ведуться певні перемовини між Хотином і селами  навколо нього, ми теж туди виїжджаємо, спілкуємося з мешканцями. Є певні ідеї щодо утворення громади навколо селища Кельменці. Тобто зараз більшою мірою це переговори щодо створення громад навколо районних центрів. Окрім того, є позитивний висновок обласної державної адміністрації щодо об’єднання Магалянської та Острицької сільських рад. Це теж міжрайонне об’єднання, адже населені пункти належать до Новоселицького та Герцаївського районів. Однак, попередня практика, показала, що такі громади не були допущені до виборів. Тому ці сільські ради зайняли очікувану позицію, чекають коли Верховна рада законодавчо вирішить цю проблему.


«БВ»: Чи вдалося об’єднаним територіальним громадам, створеним минулого року, адаптуватися до нових умов діяльності і вирішити низку проблеми, які перед ними постали?
Т.Х.:
Громади, які були об’єднані раніше, сьогодні не мають якихось великих проблем, окрім кадрових, їм не вистачає кваліфікованих працівників для роботи в органах місцевого самоврядування.
Більше питань буде стосуватися тих громад, які об’єдналися цього року. Вибори призначені на грудень і ще достеменно невідомо, чи будуть ці громади включені у прямі міжбюджетні відносини. Відповідно до ст. 64 Бюджетного кодексу України, мають бути внесені зміни в Перспективний план, тому що на прямі міжбюджетні відносини виходять тільки ті громади, які йому відповідають. Із семи громад у нас Перспективному плану відповідала тільки Новодністровська, яку не допустили до виборів. Причина невідповідності громад Перспективному плану полягає у відмові частини сільських рад у об’єднанні.  Тому це вимагає коригування на рівні області і на рівні Кабінету Міністрів України.


«БВ»: Яка ситуація із виборами старост?
Т.Х.:
Цього року вибори старост відбулись у п’яти із десяти об’єднаних громадах області. Найбільше старост обрано у Рукшинській громаді: у селах Рашків, Гордівці та Чепоноси. У Великокучурівській громаді обрали старост у селах Тисівці та Снячів, у Глибоцькій – у селах Михайлівка та Червона Діброва, в Усть-Путильській обрано старосту села Мариничі, у Волоківській – села Валя Кузьмин.


«БВ»: Загалом як Ви оцінюєте результати, яких вдалося досягти?
Т.Х.:
Можна сказати, що більшість із того, що ми запланували, нам вдалося зробити. Звичайно, є низка труднощів, є різне бачення того, якими мають бути громади, однак процес триває і будемо сподіватися, що вже невдовзі він покаже позитивні результати.

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Уряд проводить капітаьинй ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook