Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

02 березня 2017
Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні

Друцул Іван Васильович,

голова Кіцманської районної державної адміністрації

 

Загальна характеристика району
Кіцманський район є одним із передових та перспективних районів Чернівецької області з точки зору потенціалу економічного розвитку та інвестиційної привабливості зокрема. Це зумовлено не тільки унікальним географічним положенням та багатством природних ресурсів, а й соціально-політичною стабільністю.
На північному заході він межує з Городенківським, на заході – із Снятинським районами Івано-Франківської області, на півночі  і сході – із Заставнівським, на південному заході – з Вижницьким, на півдні – із Сторожинецьким  районами  Чернівецької області, на південному сході – з м. Чернівці.


Налічує 46 населених пунктів, зокрема: одне місто (м. Кіцмань); два селища міського типу (смт. Лужани, смт. Неполоківці) і сорок три села. В районі проживає 68843 осіб: міського населення – 13337, сільського – 55206 осіб.
Промисловий потенціал району представлений 17 промисловими підприємствами та 4 структурними підрозділами сільськогосподарських підприємств. У тому числі: за формою власності – 8 товариств з обмеженою відповідальністю, 3 державних, 4 приватних, 1 спільне підприємство, 1 кооператив, 4 сільськогосподарські підприємства;  за галузями виробництва – 9 з виробництва харчових продуктів, 5 з виробництва іншої неметалевої мінеральної продукції, 2 з оброблення деревини та виробництво виробів з деревини, 1 – хімічна та нафтохімічна промисловість, 1 – добувна промисловість, 1 – з виробництва гумових і пластмасових виробів, 1 – з текстильного виробництва, 1 – виробництво виробів з паперу.


Земельний фонд нашого району складає 43016 га, з них сільськогосподарських угідь – 42654 га.
Функціонує 22 товариства з обмеженою відповідальністю, 2 кооперативи, 8 приватних підприємств, 5 державних та інших підприємств, 135 фермерських господарств.
Мережа доріг Кіцманського району складає 247,2 км, з яких: державного значення – 144,5 км,  місцевого значення – 102,7 км, а також вулиць населених пунктів, які перебувають у комунальній власності місцевих рад – 794,3 км.
Всі автомобільні дороги загального користування району знаходяться на балансі Служби автомобільних доріг у Чернівецькій області.


На території Кіцманщини функціонує 39 загальноосвітніх навчальних закладів. З них 20 – ЗНЗ І-ІІІ ступенів ( в т. ч. Кіцманська районна гімназія та Мамаївський НВК №1), 13 – ЗНЗ І-ІІ ступенів, 6 – ЗНЗ І ступеня ( в т.ч. Кіцманський, Білянський НВК та Дібрівська школи-сад). А також 29 дошкільних навчальних закладів. У системі позашкільного виховання діють Кіцманський районний будинок дитячої творчості та Кіцманська комплексна дитячо-юнацька спортивна школа. Функціонує вищий навчальний заклад І-ІІ рівня акредитації – Кіцманський технікум Подільського державного аграрно-технічного університету.
У районі діють 43 клубні заклади, 39 бібліотек, 5 шкіл естетичного виховання, 14 музеїв (на громадських засадах). 18 колективів носять звання «Народний аматорський», 2 колективи – «Зразковий».
Охорона здоров’я:
Діють КУ «Кіцманська центральна районна лікарня» – 1 
КУ «Кіцманський районний Центр  первинної медико-санітарної допомоги» – 1
Амбулаторії загальної практики сімейної медицини – 2
Фельдшерсько-акушерські пункти – 27
Лікарські амбулаторії – 17.

 

Соціально-економічний розвиток
Наша робота у 2016 році була зосереджена на подоланні проблем і перешкод на шляху до розбудови ринкової економіки, забезпечення системного зростання продукції у базових галузях, залучення внутрішніх та іноземних інвестицій, розширення внутрішнього ринку, здійснення заходів із детінізації економічних процесів.
В районі у сфері малого і середнього бізнесу функціонує 260 малих та середніх підприємств, загальна чисельність фізичних осіб-підприємців – 2792.
За 2016 рік суб’єктами малого та середнього підприємництва району сплачено всього податкових платежів 64306,1 тис. грн., що складає 51,3% до бюджетів усіх рівнів, єдиного внеску на загальнообов’язкове соціальне страхування сплачено на суму 63094,58 тис. грн.


Протягом 2016 року Кіцманський центр зайнятості посприяв у організації власної справи 6 безробітним та виплачено 103,7 тис. грн. одноразових допомог. На замовлення роботодавців організовано курси цільового призначення, де навчалось 233 безробітних.
Природно-ресурсний потенціал краю створює необхідні умови для вкладення інвестицій з метою розвитку галузей харчової промисловості. Промисловими підприємствами району за 2016 рік вироблено продукції в діючих цінах на суму 472,1 млн. грн. Темп росту виробництва промислової продукції склав 105,4%. Значний  обсяг  виробництва  промислової  продукції  досягнуто ТОВ «УПГ-Інвест», ТОВ «Дьолер Буковина», ДП «Неполоковецький комбінат хлібопродуктів».
Обсяг реалізованої продукції у 2016 році становив 518,2 млн. грн., що на 85,1 млн. грн. більше, ніж у 2015 році. Темп росту обсягу реалізованої продукції склав 119,6%. Обсяг реалізованої промислової продукції в розрахунку на одиницю населення становить – 7521,3 грн.


Важливу роль у стабільному розвитку економіки району відіграє робота агропромислового комплексу.
Урожайність зернових в сільськогосподарських підприємствах у 2016 році склала 44,5 ц/га., в т.ч. озимої пшениці – 52,1 ц/га., озимого ячменю – 32,6 ц/га., кукурудзи на зерно – 34,6 ц/га.
Під урожай 2017 року сільськогосподарськими підприємствами району посіяно 6505 га озимих зернових на зерно, в тому числі пшениці 5681 га, ячменю 823 га. Крім того, посіяно 2352 га озимого ріпаку на зерно.
Сільськогосподарськими підприємствами району у 2016 році вироблено 9019 тонн молока. На 1 січня 2017 року у сільськогосподарських підприємствах району нараховується 4446 голів ВРХ, в тому числі 1795 корів. Свиней нараховується 4994 голів.


Основні напрями, ная якими зараз ведеться робота
В першу чергу робота ведеться над збереженням та покращенням матеріально-технічної бази усіх  підпорядкованих установ, над недопущенням заборгованості заробітних виплат, над збільшенням дохідної частини бюджету, над покращенням соціального захисту населення та низкою інших питань. Для примноження позитивних тенденцій розвитку району та  забезпечення  економічного зростання здійснюються заходи для залучення додаткових інвестицій, в рамках цього розробляються інвестиційні проекти щодо здійснення реконструкції, ремонту та матеріально-технічного забезпечення об’єктів соціальної сфери.
З початку року подано документи на участь у конкурсному відборі інвестиційних програм (проектів), що будуть реалізовуватись за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку у 2017 році.


У зведений перелік включено 33 об’єкти, з яких 15 об’єктів пропонується для фінансування за рахунок субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій та 18 об’єктів для участі у конкурсному відборі інвестиційних програм (проектів), що можуть реалізовуватись за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку.
Загальна сума пропозицій становить 55,743 млн. грн., з яких 12,962 млн. грн. для фінансування об’єктів соціально-економічного розвитку, 38,194 млн. грн. – за рахунок державного фонду регіонального розвитку, також відповідно до вимог чинного законодавства у разі відбору всіх проектів для фінансування необхідно буде здійснити співфінасування з місцевого бюджету в розмірі 4,581 млн. грн.
Серед поданих – 19 проектів на реконструкцію та капітальний ремонт ЗНЗ та ДНЗ, 6 пропозицій щодо об’єктів вуличного освітлення, 3 проекти закладів культури, 2 – охорони здоров’я, по одній пропозиції – щодо об’єктів соціальної сфери, спорту та ремонту дороги.
На сьогодні пропозиції районної державної адміністрації перебувають на розгляді у обласній державній адміністрації.


Усі проекти, які подано на участь у конкурсному відборі інвестиційних програм (проектів), будуть проходити конкурсний відбір та оцінювання регіональною комісією з оцінки та забезпечення проведення попереднього конкурсного відбору інвестиційних програм і проектів регіонального розвитку, що можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку обласної державної адміністрації.
Ще одним важливим питанням, над яким працює райдержадміністрація, –будівництво об’їзної дороги м. Кіцмань.


Перспективи для розвитку

Кімцанський район є сільськогосподарським практично на всій своїй території. Саме тому основна увага приділяється розвитку сільськогосподарської галузі. В розвиток економіки району за рахунок усіх джерел фінансування за січень-вересень 2016 року вкладено 94,236 млн. грн., що складає 124,3% відносно відповідного періоду 2015 року (75,8 млн. грн.).
Станом на 01 жовтня 2016 року загальний обсяг прямих іноземних інвестицій підприємств району склав 15032,0 тис. дол. США. За обсягом прямих іноземних інвестицій в розрахунку на одиницю населення район займає лідируючу позицію в області із показником 218,0 дол. США. Прямі іноземні інвестиції з початку інвестування здійснювали нерезиденти з 9 країн світу.


Останнім вагомим здобутком у плані інвестиційно-інноваційного розвитку стала перемога Кіцманської районної державної адміністрації в конкурсному відборі Спільної операційної програми «Румунія-Україна-Республіка Молдова» ENPІ/СВС 2007-2013 із проектом транскордонного співробітництва «Використання європейського досвіду по боротьбі з ерозією ґрунтів», метою якого є підвищення родючості ґрунтів, збільшення обсягів товарного сільськогосподарського виробництва та зниження екологічної забрудненості ґрунтів. Загальна вартість Проекту складає 1 693 561,50 євро.


Постійно проводиться пошук та написання грантових проектів для участі у проектах міжнародної технічної допомоги як джерела додаткових фінансових, матеріальних, трудових ресурсів в економіку району.
Всі суб’єкти господарювання постійно інформуються про проведення міжнародних виставок, ярмарків, форумів, в межах який відбуваються ділові зустрічі та неформальне спілкування.
Крім цього, проводиться робота щодо налагодження міжнародних зв’язків серед представників бізнесу нашого району, сусідських країн та країн-партнерів.
Відділ економічного розвитку райдержадміністрації постійно оновлює перелік вільних земельних ділянок, виробничих приміщень, бізнес-пропозицій, які у вільному доступі публікуються на сайті райдержадміністрації та в інвестиційному паспорті Кіцманського району.


Важливим у галузі промисловості є досвід створення підприємств з іноземними інвестиціями. Найбільшим з них є ТОВ «Дьолер Буковина», який займається виробництвом концентрату яблучного соку. Ще ряд промислових підприємств мають вихід на зовнішні ринки.
Кіцманський район знаходиться близько до обласного центру. В районі існує розвинена транспортна, соціальна та ринкова інфраструктура. За останні два роки район посідає лідируючі позиції відповідно до оцінки соціально-економічного розвитку районів області. Кіцманщина цікава аграрним сектором, переробною промисловістю, є можливість розвинути зелену енергетику та енергоефективність.
Проте, варто зазначити, що для формування позитивного інвестиційного клімату в країні необхідно насамперед здійснити заходи та зміни в законодавстві щодо дерегуляції створення бізнесу (в тому числі і з іноземними інвестиціями) та сфері оподаткування, щоб інвестор був упевнений, що протягом кількох років нічого не буде змінюватися.


Район і реформа децентралізації

Процес децентралізації у нашому районі розпочато з моменту прийняття Закону України «Про добровільне об’єднання територіальних громад». Було створено робочу групу з підготовки перспективного плану формування територій громад Кіцманського району, до складу якої входять представники виконавчої влади району, місцеві голови, керівники структурних підрозділів районної державної адміністрації, територіальних органів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади, бюджетних установ району, представники засобів масової інформації. Ця група від початку її створення активно проводить роз’яснювальну роботу з громадськістю району, на прикладі вже об’єднаних територіальних громадах пояснює населенню переваги, стимулює до об’єднань та формування громад Кіцманського району. Також було розроблено кілька проектів перспективного плану об’єднання громад, проте жоден не отримав підтримки.


Уже в 2016 році, спостерігаючи за процесом децентралізації в інших районах Чернівецької області та України в цілому, розуміючи перспективи цього кроку і маючи позитивний приклад механізму децентралізації, кіцманські громади активно долучились до цього процесу.
Так, 18 грудня 2016 року в селі Мамаївці відбулося громадське слухання з питань створення Мамаївської об’єднаної територіальної громади за участю представників Регіонального офісу з питань впровадження реформи у сфері місцевого самоврядування, децентралізації, повноважень органів виконавчої влади та ОДА. На чергових громадських слуханнях у Мамаївській сільській раді, що відбулися 24 січня 2017, було розглянуто питання утворення об'єднаної територіальної громади, яку планують створити з центром у Мамаївцях. Громада прийняла рішення надіслати пропозицію щодо об'єднання до Лужанської селищної, Стрілецькокутської, Білянської, Лашківської сільських рад Кіцманського району. 


У селі Ставчани відбулося засідання «круглого столу» на тему «Перспективи створення Ставчанської об’єднаної територіальної громади» 20 грудня 2016 року. Це було І етапом проекту, що стартував 12 грудня 2016 року за фінансової підтримки Німецького товариства міжнародного розвитку і реалізується громадською організацією «ПРО-ЕкоБізнесВест». За результатами роботи направлені листи  щодо пропозицій створення Ставчанської об'єднаної територіальної громади з центром у Ставчанах було направлено до Малятинецької, Давидівської, Киселівської, Борівецької, Шишковецької, Южинецької, Іванковецької   та Хлівищанської сільських рад району.
Також відповідні листи-звернення направила Киселівська сільська рада до голів сіл Борівці, Шишківці, Южинець щодо проведення громадського обговорення про об’єднання у Киселівську територіальну громаду.


12 лютого 2017 року відбулося громадське слухання з  обговорення питання добровільного об'єднання територіальних громад Кіцманського району з адміністративним центром у місті Кіцмань, у якому взяли участь експерт з правових питань Офісу реформ у Чернівецькому відділенні Асоціації міст України, консультант з бюджетних питань РВ АМУ, координатор регіонального офісу реформ з децентралізації та народний депутат України, які роз’яснили перспективи реформ і відповіли на запитання присутніх.
Крім того, громадські слухання щодо добровільного об’єднання громад відбулися 26 лютого в с. Суховерхів та с. Малятинці.
Наразі варто відзначити, що на території Кіцманського району станом на сьогодні немає жодної об’єднаної територіальної громади.

 

Проблеми, з якими найчастіше доводиться зустрічатися
Із прийняттям змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» пройшла хвиля невдоволення серед підприємців. Як результат фізичні особи-підприємці масово почали закривати свою діяльність. За ввесь період 2016 року завершили свою діяльність 454 підприємці, з яких тільки у січні минулого року – 276. Проте від початку 2017 року зареєструвалося 42 фізичні особи-підприємці.
Також громадяни району найчастіше звертаються зі скаргами щодо встановленого розміру субсидії, аргументуючи тим, що минулого року обсяг споживання природного газу і електроенергії, які підлягали відшкодуванню, були більшими. Після аналізу звернень було з’ясовано, що зменшення розміру субсидії спричинене змінами в нормативно-правових актах, а саме зменшенням коофіцієнту, який застосовується при нарахуванні субсидії.


Інше проблемне питання – дорога. Оскільки через центр міста постійно проїжджають великогабаритні транспортні засоби, і, як наслідок, відбувається руйнування дорожнього покриття та розмітки, постає питання щодо будівництва об’їзної дороги м. Кіцмань. З метою її вирішення  Програмою економічного і соціального розвитку Кіцманського району на 2017 рік передбачено проектування цієї дороги.


Успіхи, якими можна похвалитися
Останнім вагомим здобутком Кіцманського району є успішна реалізація транскордонного проекту «Використання європейського досвіду у боротьбі з ерозією ґрунтів» MIS ETC 1591.
Загальна вартість Проекту складає 1 693 561,50 євро, із якої внесок  Європейського співтовариства становить 90,0% або 1 524 035,99 євро (надання грантових коштів Кіцманській райдержадміністрації складає 1 171 551,25 євро, Румунії – 184 055,00 євро, Республіці Молдова – 168 429,74 євро), власний  внесок  партнерів (співфінансування Проекту) складає 10,0% або 169 525,51 євро (Кіцманської райдержадміністрації – 159 835,75 євро, Республіки Молдова – 9689,76 євро).


Відповідно до плану реалізації проекту Кіцманською райдержадміністрацією виконано наступні заходи: проведено дослідження ерозії ґрунтів в Кіцманському районі, закуплено 10 одиниць нової спецтехніки (2 автогрейдери, 2 екскаватори дренажні, 2 екскаватори канальні з додатковими ковшами, 2 автомобілі-самоскиди, 2 глибокорозпушувачі), закуплено 55500 літрів дизельного палива, проведено науково-практичний семінар та створено «Експерементальну ферму», проведено інформаційну та рекламну компанію з метою підняття рівня усвідомлення проблеми ерозії ґрунтів серед населення та розповсюджено інформаційні матеріали, проведено прес-конференцію із ЗМІ щодо завершення реалізації проекту.


Також, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року №395 «Деякі питання надання у 2016 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на здійснення заходів щодо соціально-економічного розвитку окремих територій» із змінами та доповненнями, Кіцманським районом освоєно 4799,461 тис. грн. на 18 інвестиційних програм (проектів).
Крім цього, завершено та проведено випробувальні роботи в рамках реалізації проекту, який фінансується за рахунок коштів Державного фонду регіонального розвитку «Будівництво ІІ нитки водогону Лужани – Кіцмань Кіцманського району Чернівецької області». Сума використаних коштів для реалізації проекту становить 7547,941 тис.грн.


Протягом 2016 року в районі успішно реалізовано 3 мікропроекти в закладах освіти Кіцманського району в рамках спільного проекту Європейського союзу та Програми розвитку ООН «Місцевий розвиток орієнтований на громаду-ІІІ» по інфраструктурному компоненту, а саме:
– «Енергозберігаючі заходи ЗНЗ І-ІІІ ступенів в с. Драчинці» (заміна вікон і дверей). Результат: замінено 57 вікон і 5 пар дверей. Кошторисна вартість мікропроекту – 294,038 тис.грн.;
– «Енергозберігаючі заходи ЗНЗ І-ІІІ ступенів в с. Стрілецький Кут» (капітальний ремонт – заміна вікон). Результат: замінено 69 дерев’яних вікон на металопластикові енергозберігаючі. Кошторисна вартість мікропроекту – 297,728 тис.грн.;
– «Енергозберігаючі заходи Неполоковецькому ЗНЗ І-ІІІ ступенів» (капітальний ремонт-заміна вікон). Результат: замінено 51 дерев’яне вікно на металопластикові енергозберігаючі. Кошторисна вартість мікропроекту –264,515 тис.грн.
Ще один мікропроект знаходиться в стані реалізації:
– «Інноваційні енергоефективні заходи в ЗНЗ І-ІІ ст. с.Глиниці» (капітальний ремонт системи опалення зі встановленням піролізного твердопаливного котла). Результат: підготовлено котельню, встановлено піролізний котел, замінено 8 вікон, змонтовано систему теплопостачання в одному корпусі. Кошторисна вартість мікропроекту – 334,811 тис.грн.


Також для покращення розвитку інфраструктури аграрного ринку шляхом залучення коштів європейського співтовариства протягом 2016 року в рамках Проекту Європейського союзу та Програми розвитку ООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду – ІІІ» реалізовувався економічний компонент «Економічний розвиток СОКу «Еко Перспектива» в с.Шишківці. Придбання сільськогосподарської техніки». Кошторисна вартість мікропроекту – 775,890 тис. грн. В рамках реалізації цього проекту за кошти І траншу придбано: трактор МТЗ 82.1, оприскувач навісний ОГН-600, агрегат ґрунтообробний АГД-2,5, плуг трьохкорпусний ПЛН-3-35п та культиватор КПУ-3,4, відвал поворотний ОУ-02.000. Також очікується постачання ще одного трактора, який придбаний за кошти ІІ траншу в рамках цього проекту.
Крім цього, значно оновлено та поповнено навчально-матеріальну базу шкіл, а саме: 510 учнівських парт, 17 мультимедійних проекторів для кабінетів фізики, 20 класних магнітних дощок, 9 електронних дощок, 30 класних дощок, 3 комплекти технічних засобів для кабінетів інформатики.
На виконання заходів з енергозбереження проведено заміну віконних та дверних блоків на енергозберігаючі у 8 ЗНЗ. Всього замінено 149 вікон та 8 дверей на металопластикові.


У Мамаївському ЗНЗ І-ІІІ ступенів № 1, Шипинському, Ошихлібському ЗНЗ І-ІІІ ступенів, Драчинському ЗНЗ І-ІІІст., Реваківському ЗНЗ І-ІІІ ст., Кіцманській районній гімназії, Валявському ЗНЗ І-ІІ ступенів, Мамаївському та Лужанському ДНЗ проведено заміну котлів із заміщенням природного газу альтернативними видами палива. Завершений ремонт паливних котелень в Лашківському, Брусницькому, Оршівському та Давидівському ЗНЗ. Проведено ремонт водяної системи опалення у Валявському ЗНЗ І-ІІ ст., а також проведено ремонт теплотраси в Кіцманській районній гімназії та Стрілецькокутському ЗНЗ І-ІІІ ст.
Проведено ремонт електромережі в Киселівському ЗНЗ І-ІІІ ст.,  Кіцманському ЗНЗ І-ІІІ ст. та Витилівському ДНЗ.


За 2016 рік в районі дорожньо-експлуатаційними організаціями проведено ремонт асфальтного покриття на автодорогах загального користування, ліквідовано 8,0 тис. м2 ямковості асфальтного покриття, для чого використано 1152,9 т асфальтної суміші.
Також за рахунок коштів Укравтодору в районі проведено ремонт автодороги М-19 «Доманове – Ковель – Чернівці – Тереблече», де за сучасним технологіями, струменевим методом, ліквідовано ямковість.
Триває ремонт автомобільної дороги Н-10 Стрий – Івано-Франківськ – Чернівці – Мамалига (на Кишинів). Вартість ремонтних робіт підрядника згідно з акцептованою пропозицією, визначеною за результатами переговорної процедури, складає 43,78 млн. грн.
Завершено роботи із реконструкції ділянки на автодорозі Т-26-01 «Чернівці – Вашківці – Путила – КПП «Руська» (в с.Зеленів), де влаштовано асфальтобетонне покриття на ділянці протяжністю 1,333 км. Вартість виконаних робіт складає 6,8 млн. грн.


За кошти місцевих рад у 2016 році проведено ремонт вулиць та доріг комунальної власності загальною площею 18,3 тис. кв. м на суму 1,65 млн. грн.
8 листопада 2016 року в с. Брусниця відкрито лікарську амбулаторію загальної практики сімейної медицини в оновленому приміщенні. Кошторисна вартість будівництва об’єкта в цінах 2015 року становить 3,7 млн. грн. З державного бюджету в 2015 році виділено 1,9 млн. грн., за які виконано значну частину будівельно-монтажних робіт. У вересні 2016 року з обласного бюджету виділено 998,721 тис. грн. для завершення ремонту. Об’єкт введено в експлуатацію.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців
Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook