Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

18 грудня 2017
Прем’єр-міністр України Володимир Гройсман розповів журналістам про пріоритетні напрямки соціально-економічного розвитку країни на 2018 рік

Спілкування з журналістами відбулося в рамках національного прес-клубу реформ «Децентралізація: підсумки та досягнення 2017 року, завдання на наступний рік», організованого Асоціацією міст України.
Як зазначив Глава Уряду,  децентралізація в країні впроваджується третій рік поспіль і на сьогодні уже досягнуто непоганих результатів. Так, зокрема, динаміка, з якою зростають місцеві бюджети, вирішення місцевих проблем, поява стратегій розвитку територій є дуже позитивними явищами.


У своєму виступі Володимир Гройсман акцентував увагу, насамперед, на питанні Державного бюджету на 2018 рік: «Ми багато місяців працювали над тим, щоб його підготувати, подати до парламенту 15 вересня, далі в парламенті проводили дуже якісну дискусію в комітетах, фракціях, працювали з експертним середовищем, щоб цей документ був реалістичним, збалансованим і дуже чітким. Його називають по праву бюджетом економічного зростання, і я поясню, чому так. Насправді те, що ми ухвалили бюджет не під ялинку вночі, а 7 грудня, за три тижні до Нового року, дає абсолютно чітку впевненість місцевим громадам у тому, що 2018 рік буде роком стабільності і економічного зростання».


Головний фінансовий документ країни, за словами очільника Уряду, формувався на реалістичності доходів, тому сьогодні мова йде про 3% економічного зростання: «Це означає, що ми маємо виробити в Україні продукцію на 400 млрд більше, ніж у 17 році. Це десятки і сотні робочих місць для українських громадян, це відповідна заробітна плата і її зростання, тому що у нас на сьогодні на зарплату буде вділено близько 170 млрд. грн. – це ті реальні кошти, які прийдуть в українські родини. Ми прогнозуємо зниження інфляції у цьому році 11,2%, в наступному ми бачимо, що 9%. Все буде залежати, в тому числі, і від подальшого розвитку економіки, але я глибоко переконаний, що зростання може бути більшим і інфляція може бути помірною».


Як було зазначено, вперше бюджет сформували на рівні 1 трильйон 155 мільярдів грн. – це більше, ніж в цьому році, коли сума склала 974 млрд грн. «Сьогодні Україна дуже активно завойовує нові ринки, тому нам дуже важливо підтримувати наш експорт реальною продукцією, яку ми виробляємо в Україні. Це валютна виручка в країну, це робочі місця, це виробництво. А з іншого боку, нам потрібно створити умови модернізації українського виробництва, оскільки промисловість, виробництво знайшли своє відображення вже сьогодні в бюджеті на 2018 рік. Експорт зросте на 10% в сумі до 55 млрд грн. Приємно відзначити, що тільки за цей рік ми маємо зростання експорту в країни Європи на 29%, ми отримуємо зону вільної торгівлі, вже отримали її в цьому році з  Канадою, працює угода про асоціацію і вільну торгівлю з Європейським союзом. Працюємо з Туреччиною, Ізраїлем, сьогодні наша делегація в Аргентині, ми працюємо з усіма країнами світу, щоб отримати лідируючі позиції по експорту», – підкреслив Володимир Гройсман.


Серед базових і ключових пріоритетів у бюджеті 2018 року Прем’єр-Міністр у першу чергу назвав безпеку і оборону: «Ми виділяємо 5% ВВП на спектр безпеки і оборони. Я наведу тільки декілька цифр. Рекордне зростання видатків на безпеку і оборону – це 165 млрд. грн., що на 30 млрд. більше, ніж у поточному році. Але головне, що з цих 165 млрд. 16,5 млрд. вперше будуть направлені на озброєння, нову техніку, модернізацію – тобто все те, що буде вливати на розвиток національного комплексу і промисловості. Звісно, ми не забуваємо і про соціальний аспект. В наступному році закладаємо у бюджет забезпечення сімей службовців наших 1300 квартир буде придбано для військовослужбовців».


Беззмінним пріоритетом, зауважив Глава Уряду, залишається будівництво доріг в Україні. З першого січня запроваджується дорожній фонд, в якому буде співвідношення місцевої і центральної складової. 35% коштів цього фонду будуть направлені на місця, що є безпрецедентним кроком. На реконструкцію і ремонт доріг закладено суму 46,7 млрд. грн. Вестимуться ремонтні роботи на трасах від західного кордону до українських портів, зокрема від Львова,Тернополя, Хмельницького, Вінниці, Умані до Одеси, Миколаєва і Херсона. На це закладено 4 млрд. грн. і вже в березні, за нормальних погодних умов, розпочнуться відповідні роботи. Будуватимуться дороги Харків – Суми, Київ-Чернівці, Київ-Харків-Довжанський, Дніпро-Решетилівка.


«Значного пріоритету ми надаємо питанню енергоефективності. Ми збільшили видатки на державний фонд, який починає роботу з наступного року – Державний фонд  енергоефективності. Це теж єдиний інструмент, який дозволить мати ресурс на модернізацію будівель і споруд, на їх утеплення, термомодернізацію, і в цьому контексті ми передбачили 2 млрд грн., з яких 400 млн – це теплі кредити, а 1 млрд 600 млн – це масштабні програми термомодернізації. Окрім того, хочу підкреслити, що ми очікуємо надходження в цей фонд ще коштів від наших європейських колег. Є рішення про те, що буде виділено 100 млн євро – це приблизно ще 3 млрд. грн., але цей транш буде розбитий на декілька періодів. Також я хотів би підкреслити, що Німеччина надасть підтримку цьому фонду в розмірі близько 20 млн. євро, у Брюсселі, ми також говорили про те, щоб розширити фінансування від європейців у енергоефективність нашої країни», – зазначив Володимир Гройсман.


За словами Прем’єр-Міністра, на сьогодні є дві ключові цілі: зменшення споживання енергоресурсів при підвищенні їхньої якості та збільшення внутрішнього виробництва власних енергоресурсів. «Ми маємо поклади газу, якими можемо самі себе забезпечити, нам не потрібно було б, якби до цього системно підійти, купувати газ ні на Сході, ні на Заході, тому один із ключових пріоритетів – це зупинити падіння видобутку газу і відновити його зростання. В цьому році ми вже маємо зростання із державного видобутку приблизно 650 млн. кубів – це серйозний ресурс, і ми будемо збільшувати видобуток. Дуже важливо, що депутати українського парламенту прийняли рішення, що на всі нові свердловини з 1 січня 2018 року буде розповсюджуватися знижена рентна ставка з 29% до 12% і з 14% до 6% залежно від параметрів самої свердловини. Це буде дуже гарним стимулом агресивного нарощування добування українського газу». Таким чином, додав він, буде можливість отримати енергетичну незалежність і з країни нетто-імпортера стати країною нетто-експортером. Це, у свою чергу, дозволить фундаментально знизити ціни на газ.


Наступний пріоритет, на якому зупинився Володимир Гройсман – аграрний сектор, який сьогодні формує 17%-18% від усієї української продукції і є локомотивом української економіки. Саме тому в парламенті було прийнято рішення підтримати розвиток агарного комплексу. Вперше прийнято цільову програму підтримки розвитку українського фермерства – на ці цілі виділено 1 млрд. грн. для забезпечення прозорості спільно з Асоціацією фермерів буде напрацьовуватися механізм передачі коштів. Друга позиція –  програма підтримки сільськогосподарське машинобудування, на яку в цьому році було закладено 550 млн. грн. «Якщо ти виробляєш українську техніку, якщо вона конкурентна і до тебе приходить покупець, ми компенсуємо покупцю 20% вартості. Ця програма вже працює, у 2018 році вже буде 1 млрд грн.», – пояснив Глава Уряду. Ще 4 млрд. грн. буде спрямовано на компенсацію відсотків та інші програми підтримки тваринництва в Україні. «Я хочу, щоб по всій країні будувалися молочно-товарні комплекси, нові ферми, нові товарні комплекси, які дозволять нам наростити потужності нашого аграрного сектору», – підкреслив він.


Одним із ключових напрямків, зазначив Володимир Гройсман, залишається децентралізація: « Через державний фонд регіонального розвитку ми надамо підтримку у будівництві приблизно 2 тис. об’єктів. Це дороги, школи, садочки, лікарні, громадський простір, громадський транспорт, стадіони, басейни – тобто все те, що громада вважає за пріоритет. Якщо цього року ми витратили 3,5 млрд., то в наступному році направимо на місця 6 млрд. грн. З 1,5 млрд. до 1 млрд. 900 ми збільшили субвенції підтримки ОТГ. В цілому, додав Прем’єр-Міністр, на підтримку децентралізації буде спрямовано 12,9 млрд. грн., зокрема 5 млрд. грн. субвенції на соціально-економічний розвиток, що є абсолютно безпрецедентним. Прийнято також відповідне рішення уряду, щоб до 2020 року ліквідувати в кожному куточку України черги до дитячих садків.


На освіту передбачено 211 млрд. грн., з яких ми 1 млрд. грн. вперше буде спрямовано на модернізацію навчального процесу  в 1-4 класах. Більше 400 тисяч вчителів отримають підвищення заробітної плати ще на 25%. «Мінімальна заробітна плата в цьому році вже була 3200 грн., а на наступний рік ми закладаємо зростання заробітної плати до 3723 грн. Далі будемо дивитися: якщо економіка нормально реагуватиме на підвищення, ми будемо це робити. Це теж є пріоритетом».


На науку буде спрямовано 8,2 млрд, водночас, підкреслив Володимир Гройсман, управління фінансами в науці потребує вдосконалення, і над цим також вестиметься робота. Створюється Фонд підтримки інновацій, який буде дорівнювати 50 млн. грн.


Бюджет охорони здоров’я в цілому складає 115 млрд. грн. У цьому році 700 млн. було спрямовано на програму доступних ліків. В наступному році її фінансування збільшується до 1 млрд. грн. – це понад 15 млн. безкоштовних рецептів. Передбачено майже 1 млрд. грн. на продовження будівництва другої черги ОХМАТДИТу. Окремо 150 млн. передбачено на будівництво кардіоцентрів, щоб надати людям доступ до якісного лікування серцево-судинних послуг.


На соціальний захист  в наступному році буде спрямовано 126,8 млрд. грн. – це пільги, субсидії, підтримка малозабезпечених верств населення.


Окремою стрічкою в бюджеті, зазначив  Володимир Гройсман, передбачено підтримку української культури. В минулому році було виділено 500 млн. грн. на підтримку українського кінематографа. Зараз ця підтримка збільшується до 1 млрд. Ще одна важлива річ – завершити спорудження Меморіального комплексу пам’яті жертв голодомору, тому 300 млн. грн. виділено на його добудову. Окремо 230 млн. грн. передбачено на Меморіал Героїв Небесної сотні.

 

Фото із сайту https://www.auc.org.ua/novyna/stavymo-zavdannya-do-2020-roku-likviduvaty-chergy-v-dytyachi-sadky-glava-uryadu

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Лідія Гайдей: Культурне життя Заставнівщини Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Лілія Гриневич: Наше завдання - підняти якість освіти і якість вивчення української мови у школах викладання мовою нацменшин, зберігши при цьому використання і вивчення предметів рідною мовою Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Тетяня Гаман: Навчання старост об’єднаних територіальних громад доброму врядуванню – потреба сьогодення (з досвіду Хмельницького центру ППК) Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Виконавчі структури в ОТГ: закордонний досвід, українські реалії та перспективи (презентація наукового видання) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook