Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

24 жовтня 2017
За пенсійної реформи пенсії зростатимуть швидше

Нові правила нарахування і індексації пенсій відповідатимуть розвитку економіки і зростанню зарплат
Пенсійна реформа уряду Володимира Гройсмана успішно стартувала. Одразу після підписання Президентом Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» уряд розпочав виплати перерахованих пенсій. До 25 жовтня більше ніж 9 млн пенсіонерів мають отримати вищі пенсії. Надалі пенсії будуть індексуватися автоматично в залежності від інфляції і зростання заробітної плати. Втім, деякі політики і експерти продовжують залякувати людей погіршенням пенсійного забезпечення, перекручуючи і спотворюючи факти. Уряд Володимира Гройсмана розпочав пенсійну реформу, аби відновити соціальну справедливість для мільйонів пенсіонерів і людей праці. Завдяки реформі вони отримуватимуть гідні пенсії. Тому про жодне погіршення умов нарахування і виплат пенсій не може навіть йтися.


Без ухвалення пенсійної реформи провести перерахунок пенсій було неможливо.
Проводити індексації пенсій в залежності від зростання цін зобов’язує Закон «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».  Але ще в 2014 році відповідна норма цього закону була призупинена «до стабілізації економічної ситуації в країні». Таким чином, уряд не міг власним рішенням відновити перерахунок пенсій - для цього Верховна Рада мала  б ухвалити зміни до Закону «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», які б скасовували чинний мораторій на перерахунок пенсій.


Але і це б не вирішило головної проблеми – наявність фінансового ресурсу для подальшого підвищення пенсій. Уряд запропонував провести пенсійну реформу, аби забезпечити фінансовим ресурсом підвищення пенсій не тільки в 2017 році, а і у майбутньому. Чому це було важливо? Цього року дотація з Державного бюджету Пенсійному фонду становить 141,3 млрд грн. Це майже половина від суми, необхідної для виплати усіх пенсій в державі! Якщо нічого не змінювати, то вже за кілька років Пенсійний фонд з власних надходжень не зміг би виплачувати навіть мінімальні пенсії, не кажучи вже про їх підвищення. Урядова пенсійна реформа запропонувала низку кроків, які дозволять поступово зменшувати, а за 7-10 років остаточно ліквідувати дефіцит Пенсійного фонду. Що означатиме нові можливості підвищувати пенсійні виплати, а відтак – і якість життя людей похилого віку. 


Нові правила індексації пенсій для пенсіонерів вигідніші, ніж ті, що існували до проведення пенсійної реформи
Індексація пенсій запроваджена як захист пенсійних виплат від інфляції. Це – світова практика. Подібний захист пенсій від знецінення існував і до проведення пенсійної реформи, але тільки на папері, оскільки відповідна законодавча норма була заморожена. Уряд запропонував нові правила перерахунку пенсій, які дійсно відповідають економічним реаліям, більш ефективно захищають пенсійні виплати від зростання цін і підтягують розміри пенсій до зростаючих зарплат.
Чому за нових правил індексації пенсій виплати зростатимуть швидше? Дійсно, за раніше діючими правилами індексація враховувала 100% інфляції. Але, по-перше, пенсії індексувалися лише для непрацюючих пенсіонерів. Тим, хто продовжував працювати, пенсії з поправкою на інфляцію не перераховувались. По-друге, індексація проводилася тільки якщо інфляція (з початку року і на момент перегляду пенсії) перевищувала 3%. Якщо ціни зростали повільніше, то і пенсія не перераховувалася. Зростання зарплат не враховувалося взагалі, що тільки збільшувало розрив між пенсіями і зарплатами. І, нарешті, по-третє, індексації підлягала не вся пенсія, а лише її частка в розмірі прожиткового мінімуму.


За новими правилами при індексації буде враховуватися 50% інфляції і 50% росту середньої зарплати по країні за останні три роки. Таким чином буде ліквідовано ганебну практику нарощування розриву між розмірами пенсій в залежності від року їх призначення. Індексуватиметься вся сума, яку отримує пенсіонер. Відтак, пенсії зростатимуть швидшими темпами. Працює пенсіонер чи ні жодним чином не впливатиме на проведення індексації. Тобто пенсії індексуватимуть всім. 


Зниження коефіцієнту, за яким обраховується стаж, з 1,35 до 1 не погіршить умови обрахунку пенсій для тих, хто виходитиме на пенсію з наступного року
Пенсійна реформа жодним чином не погіршить умови призначення пенсій. Підвищувальний коефіцієнт врахування страхового стажу скасовується, натомість зростає база нарахування – середня заробітна плата. В цьому році при розрахунку пенсій використовується показник  3764,4 грн, у наступному році він зросте до 5266,76 грн. Зростатиме він і у подальшому. Запровадження коефіцієнту 1,35 свого часу було передвиборчою маніпуляцією, яка дозволила разово підняти пенсії. В подальшому наявність цього коефіцієнту стримувала перерахунок пенсій, тому що для цього потрібні були значні кошти для підняття розміру базової заробітної плати, яка використовується при нарахуванні пенсій. Як наслідок пенсії тих, хто уже вийшов на пенсію, «заморожувались». В результаті раз нарахована пенсія з роками знецінювалась. За новими правилами пенсії будуть перераховуватись автоматично в залежності від зростання заробітної плати і інфляції.


Підвищення пенсій не вплине на розмір «зимової» субсидії
Підвищення пенсій, яке розпочалося з жовтня 2017 року, жодним чином не вплине на розмір «зимової» субсидій. Про це під час години запитань до Уряду у парламенті заявив міністр соціальної політики України Андрій Рева.
За його словами, для розрахунку розміру субсидій на цей опалювальний сезон органами соціального захисту населення беруться до уваги доходи громадян за I та II квартали цього року.


«Нові осучаснені пенсії не впливають на розмір допомоги у сплаті житлово-комунальних послуг, яка надається Урядом усім пенсіонерам-субсидіантам протягом цього опалювального сезону», - наголосив Міністр.
Крім того, Андрій Рева повідомив, що громадяни, які стали пенсіонерами, наприклад у травні цього року, або пенсіонери, які припинили працювати, скажімо у червні цього року, і не мають інших доходів, ніж пенсія, мають змогу оформити субсидію, виходячи лише з одного доходу - пенсії.


«Це стосується лише тих українців, які донедавна працювали і отримували заробітну плату, або, скажімо, зарплату і пенсію, а віднедавна – у минулому чи цьому році (І та ІІ квартали) з тих чи інших причин залишили роботу і отримують єдиний вид доходу – пенсію. Ми крок за кроком відновлює соціальну справедливість, максимально спрощуючи та удосконалюючи програму житлових субсидій», - зазначив міністр соціальної політики.


Щоб скористатися таким правом, громадянам необхідно звернутися до управління соціального захисту населення лише з Декларацією про доходи, в якій зазначити вид доходу - пенсія, наприклад з 1 червня 2017 року. Тоді з 1 жовтня 2017 року таким українцям не враховуватиметься дохід за I і II квартал 2017 року, а братиметься до уваги лише розмір щомісячної пенсії.
Якщо ж людина стала пенсіонером, скажімо з вересня цього року, вона має змогу у грудні звернутися до управління соцзахисту з Декларацією про доходи і субсидію перерахують з урахуванням одного доходу - пенсії.


Навіть за однакової величини стажу розмір перерахованих пенсій не може бути однаковим, не можуть бути однаковими і суми доплат
З жовтня перераховані (осучаснені) пенсії отримали всі, кому пенсія нараховувалася за Законом «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування».  Перерахунок проводився за абсолютно прозорою і зрозумілою формулою,  яка враховує не тільки розмір стажу, але й розмір заробітної плати, який отримувала людина. Тому навіть за однакової кількості трудового стажу розмір підвищення є різним.
З жовтня також зросла мінімальна пенсія (прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність). У зв’язку з цим були перераховані інші виплати, при обчисленні яких враховується показник прожиткового мінімуму.
 

Інформація надана прес-службою ОДА

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook