Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

Особливості виборчої кампанії-2020 до органів місцевого самоврядування у Чернівецькій області: думка експерта

Н.Н.-Ю: Доброго дня, А.М. Як Ви вважаєте, якими є електоральні особливості нашого реґіону?
А.К.: Передусім це визначається тим, що наша область найменша в Україні. Отже, вона має найменший демографічний і економічний потенціал насправді. Друга особливість  - це те, що наша область в період Незалежності потрапила в жорсткі умови деіндустріалізації і повернулася до свого первинного, можна так сказати, аграрного й торгівельного укладу економіки й відповідно переважаючої зайнятості населення. Третя дуже важлива особливість: Чернівецька область прикордонна, межує з двома країнами – Румунією та Молдовою. І це накладає особливий відбиток на все: на культуру, на політику, економіку, на політичні орієнтації наших краян. Четверта особливість – це поліетнічний, полікультурний склад її населення. Це також вибудовує змісти внутрішньої локальної й регіональної комунікації між людьми, формує рамки поведінки для політичних акторів нашої області. Насамкінець, ясна річ, ще є ті своєрідні історичні традиції, які пов’язують нас із чудовим міфом буковинської толерантності, вони також додають певних особливостей і позначають вектор розвитку тенденцій на електоральному  полі нашого краю.
Н.Н.-Ю.: На Вашу думку, які виборчі технології найбільше використовуються у нинішній виборчій кампанії?
А.К.: Поки що на цій фазі виборчої компанії, на якій ми перебуваємо, це комбіновані технології впливу через зовнішню рекламу, через медіа на свідомість виборця. Також поширені відкладені очікування – обіцянки появи чогось нового, своєрідна інтрига певної важливої події, на яку варто з нетерпінням чекати. Крім того, спостерігаємо використання технології бутербродів, тобто бажану для споживання інформацію “загортають” в інші інформаційні повідомлення, технологій безпосереднього зв’язку з виборцем. Сьогодні активно використовуються технології комунікації через соціальні мережі, через цілеспрямовану рекламу. Гадаю, що на останньому тижні відбудеться війна компроматів, перехід від “сірих” технологій до чорних – це, насамперед, стосується виборів міських голів й голів районів.
Н.Н.-Ю.: Мер – кандидат номер один від будь-якої політичної сили. Однак у Чернівцях не всі політичні сили представили своїх кандидатів на цю посаду. Як Ви вважаєте, у чому причина?
А.К.: Спробую просто відповісти на це запитання. Мер, або точніше, міський голова, - це людина, яка, на відміну від депутатського корпусу, уособлює єдність територіальної громади, а не окремі інтереси в ній. Натомість депутати, за визначенням, повинні представляти інтереси виборців свого округу, наприклад, у Чернівцях, Гравітон, Роша, Калічанка тощо. І відповідно в таких умовах депутатський корпус має право сумарно виступати від імені всієї територіальної громади. А вправний мер (голова) може діяти як свого роду диригент, майстер взаємодії, творець симфонічного оркестру, який гратиме за однією партитурою і не какофонічну музику. Але, якщо депутатський корпус прийшов в Раду в опозиції до мера, або мер перебуває в опозиції до депутатського корпусу, тоді це буде точно музика конфронтації, музика конфліктів, сценарії дострокового зняття з посади, судових позовів тощо.
Тож, якщо певна політична сила має потужний потенціал і виділила відповідні ресурси на виборчу кампанію, адже мерська кампанія коштує дорожче, тут може бути різна логіка дій. Але для кожної партії з вагомими амбіціями та потенціалом – участь на виборах з кандидатом в мери це – важливий шанс, і разом з цим, серйозне випробування на власну дієздатність.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Микола Проданюк: Публічні закупівлі мають бути відкриті, чесні та прозорі Леся Нос: Налагодження комунікації з громадянським суспільством – важлива складова успіху в реалізації державної політики Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Основна увага району спрямована на завершення реформи децентралізації Сумлінним платникам податків буковинські фіскали створюють комфортний клімат Георгій Придій: Злагоджена робота задля досягнення максимальних результатів Ярослав Бартош: На часі – створити сприятливе інвестиційне поле об’єднаних громад та відкрити новий потенціал територій Скорочення штатів РДА. Дмитро Дубілет назвав принципи скорочення Опорна школа як основа якісної освіти Пенсійне обслуговування по-сучасному: оновлені сервісні центри та портал електронних послуг
Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" Міста в децентралізаційній реформі: проблеми і перспективи Публічне управління у сфері молодіжної політики в умовах децентралізації та євроінтеграції України
шукайте нас на facebook