Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

28 лютого 2020 о 10:22
Громадська організація Центр розвитку та дозвілля «Вундеркінд»

 

 

 

 

Трояновська Валерія Григорівна – Директор ГО ЦРД "Вундеркінд"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

В сучасній Україні «Класифікатор професій» налічує близько 9 тисяч професій та видів робіт. Але актуальною завжди була і буде універсальна професія, яка не зазначена в жодному класифікатору світу. Здогадались?! Даю підказки:
1) орієнтовний перелік «посадових» обов’язків – приготувати обід, прибрати у квартирі, випрати одяг, помити посуд, прогулянка, ігри, ліплення фігурки у пісочниці, постійні нічні чергування, періодичні черги в поліклініці…
2) професійні навички – урівноваженість та розподіл ресурсів, планування та гнучкість мислення, логістика, делегування повноважень, готовність до рутинної праці.
3) вміння вирішувати питання - Коли вводити прикорм і з якого продукту почати? Які ліки давати від застуди, щоб не зашкодити? Як обрати дитсадок, школу? Як розподілити сімейний бюджет?
4) посадовий оклад – щастя і благополуччя сім’ї.


Так, це «професія мами» – найважча та найцінніша робота у світі. Ми можемо здобути будь-яку професію і в цьому нам допомагають школи, технікуми, інститути, університети, курси… Але коли ми стаємо мамою, то можемо звернутись по допомогу лише до своєї мами, або свекрухи, хтось до бабусі або сестри, до подруги, або займаємось самоосвітою за допомогою книг та інтернету.
Коли в мене народилась дитина, виникло запитання «Де взяти ресурс на всі потреби та відповіді на всі запитання???»


При Міському клінічному пологовому будинку №2 м.Чернівці створена «Мамина школа», яка допомагає вагітним зорієнтуватись в деяких питаннях, що виникають до, підчас та після пологів. Я проходила цей курс. Він дав мені поштовх до подальшої самоосвіти в питаннях розвитку дитини.


Але самоосвіта в колективі набагато ефективніша, так і виникла ідея створення громадської організації, як своєрідної школи для батьків, де всі бажаючі можуть поділитись особистим досвідом та напрацьованим матеріалом, творчістю, натхненням, куди можна звернутись за порадою…


Так як в той час я з подругами цікавились роботою Глена Домана, американського лікаря-фізіотерапевта, та його «раннім розвитком», головним принципом якого є гармонійний розвиток дитини, як інтелектуального так і фізичного, ми назвали організацію - ЦРД Вундеркінд. Мета «раннього розвитку» - створити дитині сприятливе розвиваюче середовище і допомогти розвинути особисті якості малюка. Саме батьки у ранньому віці є найкращими учителями для своєї дитини. На думку вченого, розумовий розвиток стимулюється фізичним розвитком організму. Розробляючи свою методику, він спирався на дані досліджень, згідно з якими у перші шість років свого життя дитина отримує інформацію і вбирає знання у такому обсязі, який утричі перевищує знання, отримувані людиною за все подальше життя. Глен Доман створив новаторську серію книг та матеріалів, які вчать батьків, як навчати своїх дітей вдома.


Центр розвитку та дозвілля "Вундеркінд" – громадська організація м.Чернівці, створена з метою поширення ідей ефективності раннього розвитку дітей (від народження до 6 років) і свободи від виховання за допомогою проведення бесід з батьками, розвиваючих занять з дітьми, провадження освітньої та суспільної діяльності, самоосвіти членів організації.


Основними напрямами діяльності Організації є:


1. Поширення ідеї ростити дітей більш досконалими фізично, інтелектуально та соціально.
2. Впровадження вільного стилю освіти.
3. Самоосвіта членів організації з питань раннього розвитку дітей в Україні та закордоном задля реалізації статутної діяльності Організації.
4. Сприяння створенню курсів для батьків по навчанню дітей.
5. Забезпечення доступу до інформації та знань, формування бібліотеки для батьків.
6. Сприяння в проведенні занять для дітей.
7. Сприяння створенню ігрового кварталу (району).
8. Підтримка вільного обміну досвідом, знаннями та інформацією у сфері розвитку дітей, організація взаємодопомоги по догляду за дітьми.
9. Організація взаємообміну та прокату речей для дітей.
10. Сприяння в наданні психологічних, юридичних консультацій та порад лікаря, соціального педагога.
11. Використання всіх засобів комунікації та розсилка друкованих видань і в т.ч. використання інформаційних технічних засобів комунікації.
12. Сприяння в організації зустрічей з відомими педагогами, діячами.
13. Сприяння в оформленні приміщення для центру.
14. Налагодження, поглиблення та сприяння розширенню співробітництва з українськими та іноземними організаціями з метою обміну досвідом та/або реалізацією поставлених завдань.
Відпустка по догляду за дитиною – це найкращий тренінг особистісного зростання батьків.


Наша організація створена восени 2017 року.


Для поширення ідей, які визнають члени організації, створено онлайн громадську групу Вундеркінд на Facebook, яка налічує 155 учасників. https://www.facebook.com/groups/132256047445515/. Запрошуємо бажаючих приєднатись до нашої спільноти.


Було організовано та проведено загальнорозвиваючі заняття для дітей віком 1-3 роки разом з матусями з лютого 2018 року по квітень 2019 року.
Ми співпрацюємо з ГО «Асоціація психологів, педагогів та медиків «Гармонія» в особі Катерини Кох – практичного психолога та сімейного консультанта, інструктора з раннього розвитку дитини, яка проводила тренінги для бажаючих за наступними темами:


- «Психосоматика. Причини дитячих захворювань?»
- «Дитяча поведінка: любов vs виховання»
- «Тайм-менеджмент для мам: друга дитина в сім’ї»
- «Сімейна конфліктологія: як подружити котів та собак?»
- «PRO стосунки. Психологія щасливих відносин з партнером»
- «Стосунки з грошима. Сімейні фінансові сценарії»


Організовано та проведено зустріч клубу «Ресурс» для матусь на тему «Бажання наших дітей».


Є у нас і мрія – це організація Центру розвитку та дозвілля «Вундеркінд», простору, де всі бажаючі зможуть ділитись особистим досвідом у сфері розвитку дітей, займатись самоосвітою та користуватись послугами центру в різних локаціях:
 -Тренінги 
 - Загальнорозвиваючі заняття для дітей 
 - Ізостудія
 - Музична імпреза
 - Майстер-класи для дітей
 - Ментальна арифметика
 - Консультації психотерапевта, юриста
 - Буккросинг
 - Онлай-курси для батьків


Казахстанский центр гуманної педагогіки пропонує онлайн-курс для батьків в рамках проекта «Родительський университет» http://kcgp.kz/for-parents/. Ми хочимо щоб і в Україні функціонував «Університет для батьків» (онлайн-курс).
На даний час члени нашої організації досліджують пропозиції написання проектів на здобуття Гранту, щоб створити простір та онлайн-курс для освіти батьків, педагогів та всіх бажаючих розвиватись у даній сфері.


У багатьох батьків «ранній розвиток» асоціюється більше з раннім навчанням, з навчанням дітей читати, писати, рахувати… Ми вважаємо, що «РАННІЙ РОЗВИТОК ДИТИНИ» – це коли мама (тато, старші сестрички та братики, інші члени родини) приділяють дитині максимум якісної (а не кількісної) уваги, створюють можливості для фізичного розвитку, для пізнання навколишнього світу, для соціалізації дитини. Ранній розвиток – це коли мама приділяє час дитині, реагуючи не тільки на її плач. Це заняття динамічною гімнастикою, масаж, вправи на «шведській стінці». Це прогулянки в сонячну, дощову, сніжну, морозну погоду, активно проводячи час на дитячих вуличних майданчиках, в парку. Це коли бабуся ліпить вареники і дає тістом побавитись малечі. Це коли батьки посміхаються та обнімають свою дитину, яка помалювала стіни в домі та замість крику і покарань виділяють частину стіни в дитячій для творчості або виготовляють дошку для малювання. Це коли ми вчимо дитину читати після слів «Мамо, я хочу навчитись читати (писати, рахувати)». Ранній розвиток – це коли ми співаємо дитині (навіть, якщо і не вміємо), коли танцюємо під музику. Це коли ми попередньо переглядаємо канали в YouTube, підбираючи цікаві та пізнавальні відео відповідно до віку та інтересів дитини. Ранній розвиток – це потішки та забавлянки (сорока-білобока, ладусі, іди-іди дощику, печу-печу хлібчик…), це скоромовки, це дитячі книжечки з магазину або бібліотеки, це пазли та шнурівки, це гра з крупами, аплікації, ліплення з кольорового тіста. Ранній розвиток – це коли мама дає відповіді на всі запитання дитини, а якщо не знає, то вони разом шукають в інтернеті. Це коли на вулиці батьки бігають з дітьми наввипередки, стрибають, вранці змагаються, хто швидше вдягнеться, вдома грають у хованки. Це коли у 99% на прохання дитини ти відповідаєш ТАК, чому б і ні. Ранній розвиток – це КАЗКА, обов’язково і кожного дня. РАННІЙ РОЗВИТОК – це ЖИТТЯ. Щасливе життя сім’ї. Живіть «разом» з дітьми, прислухайтесь до них, Вам сподобається!


P.S. Не дитина повинна вас розуміти, а ви дитину. Тільки тому що ви були вже дитиною, а дитина ще не була дорослою.

 

Використано інформацію з інтернет джерел:
https://www.facebook.com/groups/132256047445515/
https://kcgp.kz/about/
https://www.4mamas-club.com/pro-nas/

 

 

Автор:

Директор ГО ЦРД "Вундеркінд"

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Микола Проданюк: Публічні закупівлі мають бути відкриті, чесні та прозорі Леся Нос: Налагодження комунікації з громадянським суспільством – важлива складова успіху в реалізації державної політики Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Основна увага району спрямована на завершення реформи децентралізації Сумлінним платникам податків буковинські фіскали створюють комфортний клімат Георгій Придій: Злагоджена робота задля досягнення максимальних результатів Ярослав Бартош: На часі – створити сприятливе інвестиційне поле об’єднаних громад та відкрити новий потенціал територій Скорочення штатів РДА. Дмитро Дубілет назвав принципи скорочення Опорна школа як основа якісної освіти Пенсійне обслуговування по-сучасному: оновлені сервісні центри та портал електронних послуг
Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" Міста в децентралізаційній реформі: проблеми і перспективи Публічне управління у сфері молодіжної політики в умовах децентралізації та євроінтеграції України
шукайте нас на facebook