Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

20 січня 2020 о 12:35
Пенсійне обслуговування по-сучасному: оновлені сервісні центри та портал електронних послуг

 

 

 

 

Михайло РОМАНІВ

начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

Розвиток новітніх технологій значно спрощує життя сучасної людини, поступово проникаючи в усі сфери її життєдіяльності. Зручні форми отримання інформації та послуг дозволяють значно скоротити часові, просторові та матеріальні витрати, позбавляючи необхідності особистого відвідання для вирішення тих чи інших питань різноманітних інстанцій, тривалого очікування в чергах тощо.

 

Ідучи у ногу з часом, постійно впроваджує новітні форми надання послуг і пенсійна служба, піклуючись про високий рівень обслуговування громадян, більшість яких становлять люди літнього віку й заслуговують на особливу повагу і увагу. Про зручність та інші переваги сучасних форм надання пенсійних послуг розповів начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області Михайло РОМАНІВ.

 

Михайле Васильовичу, що нового з’явилося в роботі пенсійної служби та на яких пріоритетах базує свою діяльність Головне управління Пенсійного фонду області?

Головне наше завдання – стабільне фінансове забезпечення пенсійних виплат громадянам, надання якісних послуг людям, які до нас звертаються, в тому числі й дистанційно, та інформування громадськості щодо порядку реалізації права на пенсію. В цьому напрямку ми працюємо, постійно докладаючи максимум зусиль до вдосконалення і підвищення якості обслуговування громадян, прагнемо максимально наблизити послуги до людей, зробити їх якомога доступнішими і зручнішими. Суттєво допомагають у цьому сучасні технології, які ми стараємось оперативно впроваджувати в усі форми роботи. І в першу чергу, в сфері надання послуг.
Минулого року ми обладнали усі сервісні центри області за єдиними стандартами, які передбачають в тому числі й більш широке використання комп’ютерних технологій. Окрім дистанційного надання громадянам консультацій в режимі відеозв’язку, яке дозволяє мешканцям краю значно заощадити час для отримання фахових роз’яснень, ми активно популяризуємо електронні послуги вебпорталу Пенсійного фонду, які дозволяють вирішити більшість питань пенсійного забезпечення не виходячи з дому. Буковинці вже переконались у перевагах такого способу отримання інформації, свідченням чого є постійне зростання кількості користувачів вебпорталу.


Які саме послуги можна отримати у такий спосіб?


– Вебпортал – надзвичайно зручне й корисне джерело інформації сучасного формату. Завдяки потужній базі даних Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування кожен зареєстрований користувач може тут переглядати персональні дані, які до речі, є надійно захищеними. Зайшовши в Особистий кабінет, працюючі громадяни можуть дізнатися про розмір нарахованого заробітку, суму сплачених внесків та тривалість зарахованого стажу, а пенсіонери – про здійснені перерахунки пенсійних виплат та іншу корисну інформацію. Через вебпортал можна замовляти й отримувати в електронному вигляді потрібні довідки та інші документи з підтвердженням QR-кодом, однаково правомірні з паперовими аналогами. Роботодавці через «Кабінет страхувальника» можуть отримувати електронні довідки щодо працівників для розрахунку всіх соціальних виплат. Тепер і для призначення пенсії не обов’язково відвідувати сервісний центр - завдяки новій моделі звернення за пенсією «в один дотик» зробити це можна в режимі онлайн, зайшовши на вебпортал зі свого комп’ютера, ноутбука чи смартфона та подавши заяву й скановані копії документів. Електронні послуги пенсійної служби є доволі зручними та дозволяють значно заощадити час.


 Нещодавно Головне управління переїхало у нове просторе приміщення в історичному центрі міста. Багато відвідувачів Сервісного центру діляться позитивними враженнями від якості обслуговування у сучасно обладнаній комфортній залі пенсійної служби.


– Так, з листопада минулого року Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області працює за новою адресою. У просторій будівлі в самому центрі міста розмістились структурні підрозділи нашої служби, які до цього розташовувались у різних, віддалених одне від одного, місцях. Облаштовуючи нове приміщення, особливу увагу ми приділили обладнанню Сервісного центру за сучасними європейськими стандартами, які б відповідали потребам усіх категорій населення, доклали максимум зусиль, щоб відвідувачі почувалися комфортно та могли оперативно отримати необхідні послуги. Ми обладнали приміщення сучасною технікою, запровадили електронну чергу, формат якої чітко впорядковує та забезпечує оперативність процесу обслуговування. Наповнили оформлення зали корисною інформацією з пенсійного забезпечення, яку відвідувачі під час нетривалого очікування можуть переглянути у відео-, аудіо- й текстовому форматах. На спеціальних інформаційних стендах громадяни мають змогу ознайомитись з переліком послуг, які надає Сервісний центр, та перевагами використання вебпорталу електронних послуг, скористатись зразками написання заяв, оформлення інших документів, взяти інформаційні матеріали з роз’ясненнями пенсійних питань. За окремим столиком з комп’ютером, під’єднаним  до мережі Інтернет, відвідувачі мають змогу зареєструватись на вебпорталі або увійти на сервіс для отримання чи уточнення потрібних даних.


Ви зазначили, що облаштовували Сервісний центр з урахуванням  потреб усіх категорій населення. Яким чином приміщення адаптоване до обслуговування  людей з інвалідністю?


– Ми докладаємо усіх зусиль, щоб люди з вадами здоров’я мали безперешкодний доступ до пенсійних послуг нарівні з усіма. Облаштували вхід пандусами для маломобільних верств населення, для орієнтації в залі осіб з вадами зору зробили спеціальне яскраве маркування, розмістили інформаційні стенди з адаптованими текстами шрифтом Брайля, за виникнення потреби для надання консультацій людям з вадами слуху залучаємо працівників УТОГ, які володіють жестовою мовою. До речі, чимало наших спеціалістів опановують мову жестів на спеціальних онлайн-курсах, щоб самостійно надавати консультації людям, які погано чують. Новий Сервісний центр Пенсійного фонду в Чернівцях та районні сервісні центри цілком пристосовані для обслуговування людей з особливими потребами.


Які ще форми надання послуг населенню допомогли запровадити пенсійній службі сучасні технології?


– Завдяки потужній інформаційній системі, яка дозволяє працювати з базами  Пенсійного фонду в будь-якій точці країни, фахівці пенсійної служби мають змогу надавати увесь спектр послуг громадянам незалежно від їхнього місця проживання й перебування. Окрім надання консультацій у форматі відео- та телефонного зв’язку, наші спеціалісти постійно здійснюють виїзні прийоми на віддалених робочих місцях в об’єднаних територіальних громадах. Здійснюємо також виїзні мобільні прийоми по всій території краю із використанням спеціально облаштованого сучасною технікою автомобіля. Ми широко застосовуємо формат дистанційного надання послуг населенню, щоб людям не довелося долати відстані й витрачати час, щоб діставатися сервісних центрів. Особливо актуально це для мешканців віддалених населених пунктів, гірських поселень тощо.
Наближаючи послуги до громадян, постійно розширюючи спектр форм їх надання через впровадження новітніх технологій, ми сподіваємось, що  найближчим часом технічні можливості та забезпечення Інтернет-покриття по всій території краю дозволять усім мешканцям області відчути високу якість пенсійного сервісу європейського зразка та зрозуміти, що наша служба близька до людей і працює саме для них.



 

 

 

Розмову вела: Алла Маєвська

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Микола Проданюк: Публічні закупівлі мають бути відкриті, чесні та прозорі Леся Нос: Налагодження комунікації з громадянським суспільством – важлива складова успіху в реалізації державної політики Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Основна увага району спрямована на завершення реформи децентралізації Сумлінним платникам податків буковинські фіскали створюють комфортний клімат Георгій Придій: Злагоджена робота задля досягнення максимальних результатів Ярослав Бартош: На часі – створити сприятливе інвестиційне поле об’єднаних громад та відкрити новий потенціал територій Скорочення штатів РДА. Дмитро Дубілет назвав принципи скорочення Опорна школа як основа якісної освіти Пенсійне обслуговування по-сучасному: оновлені сервісні центри та портал електронних послуг
Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" Міста в децентралізаційній реформі: проблеми і перспективи Публічне управління у сфері молодіжної політики в умовах децентралізації та євроінтеграції України
шукайте нас на facebook