Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

20 січня 2020 о 12:35
Пенсійне обслуговування по-сучасному: оновлені сервісні центри та портал електронних послуг

 

 

 

 

Михайло РОМАНІВ

начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області

Розвиток новітніх технологій значно спрощує життя сучасної людини, поступово проникаючи в усі сфери її життєдіяльності. Зручні форми отримання інформації та послуг дозволяють значно скоротити часові, просторові та матеріальні витрати, позбавляючи необхідності особистого відвідання для вирішення тих чи інших питань різноманітних інстанцій, тривалого очікування в чергах тощо.

 

Ідучи у ногу з часом, постійно впроваджує новітні форми надання послуг і пенсійна служба, піклуючись про високий рівень обслуговування громадян, більшість яких становлять люди літнього віку й заслуговують на особливу повагу і увагу. Про зручність та інші переваги сучасних форм надання пенсійних послуг розповів начальник Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області Михайло РОМАНІВ.

 

Михайле Васильовичу, що нового з’явилося в роботі пенсійної служби та на яких пріоритетах базує свою діяльність Головне управління Пенсійного фонду області?

Головне наше завдання – стабільне фінансове забезпечення пенсійних виплат громадянам, надання якісних послуг людям, які до нас звертаються, в тому числі й дистанційно, та інформування громадськості щодо порядку реалізації права на пенсію. В цьому напрямку ми працюємо, постійно докладаючи максимум зусиль до вдосконалення і підвищення якості обслуговування громадян, прагнемо максимально наблизити послуги до людей, зробити їх якомога доступнішими і зручнішими. Суттєво допомагають у цьому сучасні технології, які ми стараємось оперативно впроваджувати в усі форми роботи. І в першу чергу, в сфері надання послуг.
Минулого року ми обладнали усі сервісні центри області за єдиними стандартами, які передбачають в тому числі й більш широке використання комп’ютерних технологій. Окрім дистанційного надання громадянам консультацій в режимі відеозв’язку, яке дозволяє мешканцям краю значно заощадити час для отримання фахових роз’яснень, ми активно популяризуємо електронні послуги вебпорталу Пенсійного фонду, які дозволяють вирішити більшість питань пенсійного забезпечення не виходячи з дому. Буковинці вже переконались у перевагах такого способу отримання інформації, свідченням чого є постійне зростання кількості користувачів вебпорталу.


Які саме послуги можна отримати у такий спосіб?


– Вебпортал – надзвичайно зручне й корисне джерело інформації сучасного формату. Завдяки потужній базі даних Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування кожен зареєстрований користувач може тут переглядати персональні дані, які до речі, є надійно захищеними. Зайшовши в Особистий кабінет, працюючі громадяни можуть дізнатися про розмір нарахованого заробітку, суму сплачених внесків та тривалість зарахованого стажу, а пенсіонери – про здійснені перерахунки пенсійних виплат та іншу корисну інформацію. Через вебпортал можна замовляти й отримувати в електронному вигляді потрібні довідки та інші документи з підтвердженням QR-кодом, однаково правомірні з паперовими аналогами. Роботодавці через «Кабінет страхувальника» можуть отримувати електронні довідки щодо працівників для розрахунку всіх соціальних виплат. Тепер і для призначення пенсії не обов’язково відвідувати сервісний центр - завдяки новій моделі звернення за пенсією «в один дотик» зробити це можна в режимі онлайн, зайшовши на вебпортал зі свого комп’ютера, ноутбука чи смартфона та подавши заяву й скановані копії документів. Електронні послуги пенсійної служби є доволі зручними та дозволяють значно заощадити час.


 Нещодавно Головне управління переїхало у нове просторе приміщення в історичному центрі міста. Багато відвідувачів Сервісного центру діляться позитивними враженнями від якості обслуговування у сучасно обладнаній комфортній залі пенсійної служби.


– Так, з листопада минулого року Головне управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області працює за новою адресою. У просторій будівлі в самому центрі міста розмістились структурні підрозділи нашої служби, які до цього розташовувались у різних, віддалених одне від одного, місцях. Облаштовуючи нове приміщення, особливу увагу ми приділили обладнанню Сервісного центру за сучасними європейськими стандартами, які б відповідали потребам усіх категорій населення, доклали максимум зусиль, щоб відвідувачі почувалися комфортно та могли оперативно отримати необхідні послуги. Ми обладнали приміщення сучасною технікою, запровадили електронну чергу, формат якої чітко впорядковує та забезпечує оперативність процесу обслуговування. Наповнили оформлення зали корисною інформацією з пенсійного забезпечення, яку відвідувачі під час нетривалого очікування можуть переглянути у відео-, аудіо- й текстовому форматах. На спеціальних інформаційних стендах громадяни мають змогу ознайомитись з переліком послуг, які надає Сервісний центр, та перевагами використання вебпорталу електронних послуг, скористатись зразками написання заяв, оформлення інших документів, взяти інформаційні матеріали з роз’ясненнями пенсійних питань. За окремим столиком з комп’ютером, під’єднаним  до мережі Інтернет, відвідувачі мають змогу зареєструватись на вебпорталі або увійти на сервіс для отримання чи уточнення потрібних даних.


Ви зазначили, що облаштовували Сервісний центр з урахуванням  потреб усіх категорій населення. Яким чином приміщення адаптоване до обслуговування  людей з інвалідністю?


– Ми докладаємо усіх зусиль, щоб люди з вадами здоров’я мали безперешкодний доступ до пенсійних послуг нарівні з усіма. Облаштували вхід пандусами для маломобільних верств населення, для орієнтації в залі осіб з вадами зору зробили спеціальне яскраве маркування, розмістили інформаційні стенди з адаптованими текстами шрифтом Брайля, за виникнення потреби для надання консультацій людям з вадами слуху залучаємо працівників УТОГ, які володіють жестовою мовою. До речі, чимало наших спеціалістів опановують мову жестів на спеціальних онлайн-курсах, щоб самостійно надавати консультації людям, які погано чують. Новий Сервісний центр Пенсійного фонду в Чернівцях та районні сервісні центри цілком пристосовані для обслуговування людей з особливими потребами.


Які ще форми надання послуг населенню допомогли запровадити пенсійній службі сучасні технології?


– Завдяки потужній інформаційній системі, яка дозволяє працювати з базами  Пенсійного фонду в будь-якій точці країни, фахівці пенсійної служби мають змогу надавати увесь спектр послуг громадянам незалежно від їхнього місця проживання й перебування. Окрім надання консультацій у форматі відео- та телефонного зв’язку, наші спеціалісти постійно здійснюють виїзні прийоми на віддалених робочих місцях в об’єднаних територіальних громадах. Здійснюємо також виїзні мобільні прийоми по всій території краю із використанням спеціально облаштованого сучасною технікою автомобіля. Ми широко застосовуємо формат дистанційного надання послуг населенню, щоб людям не довелося долати відстані й витрачати час, щоб діставатися сервісних центрів. Особливо актуально це для мешканців віддалених населених пунктів, гірських поселень тощо.
Наближаючи послуги до громадян, постійно розширюючи спектр форм їх надання через впровадження новітніх технологій, ми сподіваємось, що  найближчим часом технічні можливості та забезпечення Інтернет-покриття по всій території краю дозволять усім мешканцям області відчути високу якість пенсійного сервісу європейського зразка та зрозуміти, що наша служба близька до людей і працює саме для них.



 

 

 

Розмову вела: Алла Маєвська

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Любов Нечипорук: Для підтримки місцевих мовників Національна рада України з питань телебачення і радіомовлення ініціювала проєкт обміну контентом Руслана Клим: Ключові аспекти розвитку Вижницького району Іларій Мінтянський: Діяльність Головного управління Національної сервісної служби у Чернівецькій області Анатолій Круглашов: "Інститут державної служби України: зародження, розвиток, особливості" Михайло Чорней: Пріоритети діяльності Вижницької райдержадміністрації Микола Ярмистий: Тенденції розвитку державної служби в Україні Мирослава Ткачук: Головне про патронат Вікторія Гатрич: «У комунікації головне – бути чесним із аудиторією» Юрій Півень: Система соціального захисту в територіальних громадах Юрій Манастирський: Особливості деклараційної кампанії у 2021 році Державний сектор потрібно навчати співпрацювати з бізнесом: презентували аналітичний звіт «Демократичний компонент у навчанні державних службовців» Ілона Факас: Вступ на державну службу: порядок, вимоги, особливості в умовах карантину Сергій ОСАЧУК: Чернівецька область приречена на успіх і нею Україна може пишатися! Наталія ГУСАК: "... жодної паніки не повинно бути, коли ти починаєш організовувати процес, від якого залежатиме доля багатьох мешканців Буковини" Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Сумлінним платникам податків буковинські фіскали створюють комфортний клімат Георгій Придій: Злагоджена робота задля досягнення максимальних результатів Опорна школа як основа якісної освіти Пенсійне обслуговування по-сучасному: оновлені сервісні центри та портал електронних послуг
Світлана Олексійчук: Створення «Резиденції молоді» як новий рівень реалізації молодіжної політики Організація пожежної безпеки у територіальних громадах області Екотолока, спортивні змагання та фестиваль юшки - у територіальних громадах області відбулися заходи згуртування Ринок землі в Україні: проблеми та перспективи. Частина 1. Правове регулювання земельних відносин в Україні. Наталія Катрюк: Шукаємо власні шляхи для розвитку громади Марія Нікорич: «Земля і комунальне майно – одне з найважливіших джерел наповнення місцевого бюджету» Сергій Бостан: Основні пріоритети – ефективне використання комунального майна Світлана Банар: Найчастіше до старости звертаються із земельними питаннями Іван Янко: Мешканці нашої громади надзвичайно працьовиті Старости Вашківецької громади: що на порядку денному? Христина Марчук: Децентралізація: підсумки та нові завдання Віталій Мостовий: Сучасні канали комунікації місцевої влади з громадою ЦНАП – місце, де громадяни зустрічаються з місцевою владою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку Близько 90 % території Чернівецької області охоплено перспективними планами, – Альона Бабак Завдяки економії – Чудейська громада реалізувала на один проект більше ніж планувала Розвиток та проблемні питання Глибоцької ОТГ 25 листопада у Тереблечівській об’єднаній громаді відкрили ЦНАП Проект держбюджету на 2020 рік: які кошти передбачено для розвитку ОТГ Радники Центру розвитку місцевого самоврядування відвідують ОТГз метою ознайомлення із проектами розвитку інфраструктури Ігор БАБЮК: Місцеві вибори 2021: можливості для розвитку територіальних громад
Анатолій Круглашов: Локалізація політичного чи політизація локального: випробування спроможностей місцевого самоврядування в Україні Марін Герман: Децентралізація влади без соціального капіталу – шлях до «інституційної невдачі» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Дзюба Іван Михайлович Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Дністрянський Станіслав Северинович (1870 – 1935) Анатолій Круглашов: Місцеві вибори 2020: роздуми експерта Міста в децентралізаційній реформі: проблеми і перспективи Публічне управління у сфері молодіжної політики в умовах децентралізації та євроінтеграції України Сергій Гакман "Єврорегіон "Верхній Прут": досвід, виклики та особливості" Пропозиції учасників міжнародного круглого столу «Нові європейські парадигми співпраці та потенціал Єврорегіону «Верхній Прут» Зиновій БРОЙДЕ: КООРДИНУВАННЯ ПЕРЕХОДУ ДО ТРАНСКОРДОННОЇ ЦИРКУЛЮЮЧОЇ ЕКОНОМІКИ Сергій Гакман: Білокриницька трагедія 1941 р.: погляд через 80 років
шукайте нас на facebook