Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

09 серпня 2018
Валерій Краснян: для бійців АТО головними цінностями є – правда, закон, честь

Валерій  Краснян - керівник Центру допомоги учасникам АТО, радник губернатора з питань АТО, а також їх родин.


 «БВ»: Розкажіть про допомогу бійцям АТО, а також  їх сім’ям. Як держава допомагає їм?


ВК: Бійцям АТО та їх сім’ям держава надає певну допомогу. Наразі є п’ять  напрямків допомоги учасникам антитерористичної операції, а саме: оформлення пільг, реабілітації після поранень та демобілізації, виділення земельних ділянок, працевлаштування, отримання матеріальної допомоги, забезпечення житлом, медико-санітарна  допомога  тощо. Кожна з перерахованих напрямків допомагає повернути хлопців до життя у цивілізований світ, перелаштовує їх на життя, де не має війни.


«БВ»: Хто може скористатися  медико-санітарною  допомогою? Що варто врахувати при її отриманні та, які документи потрібні?


ВК: Коли учасники АТО повертаються зі Сходу  вони звертаються у військовий комісаріат,  їх відправляють в Департамент соціального захисту населення в Чернівцях,  де хлопці стають на облік, і в подальшому з ними починають працювати державні органи. Вони мають принести відповідні довідки, де вказано з якою проблемою звертається особа. Департамент соціального захисту вирішує в який із дев’яти санаторіїв, з якими підписані договори, відправляти  учасників бойових дій.


«БВ»: Чи складає проблем отримати  медико-санітарну  допомогу?


ВК: Проблеми з отриманням такої допомоги існують, загалом як і з іншими напрямками допомоги. Часто однією з проблем з якою стикаються – є байдужість лікарів , часто нерозуміння, не бажання допомогти таким людям.  І вже тоді таке питання вирішується на рівні Департаменту охорони здоров’ я області.


«БВ»: На яку допомогу можуть розраховувати сім’ї загиблих бійців?


ВК: Родичі загиблих бійців АТО отримують певну матеріальну допомогу. Діти загиблих безкоштовно навчаються та відвідують дошкільні навчальні заклади. Також раз в рік сім’ям надається грошова  допомога на покращення житлових умов.


«БВ»: На Вашу думку, чи є достатньою сума матеріальної допомоги  для сімей  загиблих учасників антитерористичної операції ?


ВК: На жаль, ця сума дуже мала.  Вона починається від 1 500 грн.  до 10 000 грн., як для разової допомоги  на рік, це не велика допомога. Звісно, враховуються окремо  ще пільги, які використовуються на комунальні послуги, а для мешканців, які проживають у селах допомога – це  скраплений газ в балонах і дрова. На жаль, таку допомогу теж дуже важко отримати, бо знову все впирається у певних людей, які за це відповідальні, а вони не завжди йдуть на зустріч.


«БВ»: Як учасникам бойових дій отримати земельну ділянку? Чи є з цим проблеми на Буковині?


ВК: З цим дуже сумно. Близько 2, 5 років ми займаємося цим питанням, якщо говорити правдиво, то з цим певно найскладніше.  Але можна і похвастатися, що Чернівецька область на першому місці серед інших регіонів за наданням допомоги учасникам АТО. Але повертаючись до теми земельних ділянок, то 65-67% осіб отримали землі, хотілося б звісно 100%, але багато хлопців не отримали ділянку навіть під будівництво, не кажучи вже про землі, які виділяються для садівництва. І близько 35 % осіб, які не отримали взагалі земельних ділянок.


«БВ»: Чи допомагають бійцям на передовій? Порівняно з іншими роками чи не знизився волонтерський дух?


ВК: На сьогоднішній день волонтерський дух людей трішки знизився. Дехто зневірився, інші не довіряють волонтерам, адже були прикрі випадки. Наразі є багато волонтерів у Чернівецькій області, які допомагають бійцям та важкопораненим хлопцям, які повернулися з передової.


«БВ:» чого не вистачає хлопцям, які перебувають на Сході нашої країни?


ВК: На фронті всього вистачає з продуктів та з речей. Чого справді не вистачає, так це поваги від громади. Для хлопців хорошою реабілітацією буде те, коли згідно законодавства все буде працювати. Коли вони будуть відчувати себе потрібними для суспільства, аби не було нарікань, що все що вони роблять  - дарма. Зараз у бійців, які повернулися до цивілізації змінилося бачення світу, цінності.  Тепер головними цінностями є – правда, закон, честь.


На жаль, у наших реаліях цього нема, і  хлопці, які повернулися  звісно впадають у депресію, це призводить до таких наслідків як алкоголь, наркотики, розлучення. Для таких хлопців все стало чорне і біле,  різнокольорового вже немає.


І тут вони стикаються з незнанням  інших людей їх прав, з чиновниками, які часто не йдуть їм на зустріч. До прикладу, учасникам бойових дій Швейцарії, Німеччини, Афганістану надаються соціальні пакети, в реальності держава піклується про них. Не треба нічого і доказувати бо зрозуміло, що у нашій країні все навпаки.


«БВ»: На які зміни у нашій країні очікувати, і чи вони будуть?


ВК: Я думаю, що у майбутньому все переміниться, і буде краще жити. Українська армія стала в рази потужнішою, якщо порівнювати її з минулими роками. Наша нація дуже терпелива і вчиться на своїх помилках.


Зараз український дух дещо послаб -  деякі втомилися, деякі отримали, що хотіли . На мою думку, починаючи з 1991 року можна було побудувати хорошу, сильну та дійсно незалежну  держав. І я та інші не брали б зброю та не йшли воювати. Якщо ми хочемо побудувати правову державу, то давайте це зробимо.


Українці самі не знають чого вони хочуть,  чи бути самостійною та вільною державою чи бути під владою Росії чи бути європейською країною. Якою б не була влада, а за 25 років від Незалежності України ніколи не було таких змін, як тепер. Звісно, їх мало видно, але з часом все покращиться. 


«БВ»:  Яка зараз ситуація на передовій? Яку роль у цій війні відіграють добровольці?

 

ВК: Наші бойовики стоять не великими  підрозділами від Луганська до Широкіного. Велику роль  у цій війні відіграли добровольці. Ці хлопці без коштів без соціального пакету виконують свій громадський обов’ язок. У порівнянні з армією, яка не має патріотичного виховання, добровольці доказали ворогу, що будуть  відстоювати свої землі. Законопроект про добровільну армію, який підтримали у 2014 році дав свої результат, і головним моментом є те, що нікого змушувати йти на війну не треба.


Добровольці - це більшість тих, хто знову й знову повертається на передову. Деякі кажуть, що вбивство, кров - це для них наркотик. Я спростовую таку думку, бо вони в дійсності розуміють, що в один момент це для них може закінчитися, назавжди. І вони йдуть на Схід мотивовані тим, що не хочуть віддавати свої землі, і саме усвідомлення цього пояснює їх бажання повертатися до війни.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Наталія Пасічник: Урядом затверджений новий Порядок призначення житлових субсидій Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Тетяна Лукащук: "КДС" - це надійний інструмент реалізації новітнього напряму системи підвищення кваліфікації держслужбовців Микола Проданюк: Публічні закупівлі мають бути відкриті, чесні та прозорі Микола Савчук: Путильський район сьогодні Леся Нос: Налагодження комунікації з громадянським суспільством – важлива складова успіху в реалізації державної політики Діяльність суду: Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією Юрій Півень: Про стан соціального захисту населення області у 2017 році Лідія Гайдей: Культурне життя Заставнівщини Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Лілія Гриневич: Наше завдання - підняти якість освіти і якість вивчення української мови у школах викладання мовою нацменшин, зберігши при цьому використання і вивчення предметів рідною мовою Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Детально про проекти Державного фонду регіонального розвитку для об'єднаних громад Чернівецької області Вікторія Чебан: Центр розвитку місцевого самоврядування створений в рамках реформи децентралізації Ярослав Кушнірик: Стан та перспективи розвитку ОСББ у місті Чернівці Олексій Грушко: "Стратегічне планування у громадах: необхідність та дороговказ розвитку" Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Формування система державної служби в Україні в 1917–1918 рр. Управління персоналом в умовах змін До проблеми міжкультурної взаємодії Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Білозерський Василь Михайлович (1825 – 1899) Тетяня Гаман: Навчання старост об’єднаних територіальних громад доброму врядуванню – потреба сьогодення (з досвіду Хмельницького центру ППК) Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Виконавчі структури в ОТГ: закордонний досвід, українські реалії та перспективи (презентація наукового видання) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook