Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

27 березня 2015
Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи регулювання міграційної політики

Ярмистий Максим Миколайович,
здобувач кафедри політології та державного
 управління Чернівецького Національного
університету імені Юрія Федьковича


Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи
регулювання міграційної політики

 

У період політичних змін та реформування всієї системи державного управління та місцевого самоврядування в Україні набирає ваги питання щодо подальшого вдосконалення інституціональної системи регулювання міграційної політики. Регулювання міграційної політики передбачає насамперед наявність ефективного організаційно-структурного формування, що надавало б можливість реалізовувати основні завдання. Вдосконалення інституціональної системи регулювання міграційної політики передбачає врахування певних характеристик: структура і елементи цієї структури, розподіл функцій між ними, взаємозв’язок елементів структури всередині її та з навколишнім середовищем.
В організації та управлінні міграційними процесами беруть участь певні інституції – це державні органи влади, органи місцевого самоврядування, громадські організації, міжнародні організації та їх представництва; установи та організації бізнесового сектору. Виходячи із змісту діяльності, спрямованої на регулювання міграційної політики, функціонального призначення та кола повноважень, суб’єкти інституціональної системи пропонуємо і доцільно поділити на такі основні групи (рис. 3.1):
 1 суб’єкти до повноважень яких відноситься прийняття політичного рішення формування державної міграційної політики: Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Президент України;
 2 суб’єкти виконання політичного рішення та реалізації державної міграційної політики: центральні та місцеві органи влади до компетенції яких належить питання міграційної політики;
 3 суб’єкти сприяння щодо прийняття та виконання державної міграційної політики: органи місцевого самоврядування, інститути громадянського суспільства (громадські організації, освітні та наукові заклади), структури сфери бізнесу.
 

 У вирішені проблем міграції стратегічне значення має формування та прийняття концептуальних засад державної міграційної політики. Державна міграційна політика повинна формуватися та прийматися відповідними державними органами як політичне рішення стратегічного значення в процесах суспільного розвитку. В Україні такими органами є Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України та Президент України, політичне рішення яких легітимне і закріплюється на законодавчому рівні. Виконання політичного рішення регламентовано нормативно-правовими актами та закріплюється в рамках повноважень центральних та місцевих органів державної виконавчої влади. Певну роль щодо сприяння реалізації міграційної політики належать органам місцевого самоврядування та громадським організаціям. Ця діяльність активізувалась у 2004-2005 роках, що пов’язана з масовим переселенням мешканців Донецької, луганської областей та Автономної республіки Крим.
 Удосконалення інституціональної системи потребує вирішення комплекс взаємопов’язаних завдань:
- розробка й прийняття політичних рішень, законодавчих і нормативно-правових актів щодо забезпечення системи управління у сфері міграції;
- нагляд за додержанням законодавства в сфері формування, розвитку і регулювання міграційною політикою;
- визначення і здійснення повноважень державних органів, органів місцевого самоврядування щодо управління державними ресурсами у сфері міграції;
- розробка і реалізація регіональних програм органів місцевого самоврядування та недержавного сектора в сфері регулювання міграційною політикою;
- забезпечення комунікаційного супроводу у процесі діяльності державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності у сфері міграції;
- кадрове забезпечення структурно-функціональної системи у сфері міграції;
- наукове та інформаційно-аналітичне забезпечення у сфері управління міграційними процесами; 
- регулювання міжнародного співробітництва та міжнародного обміну, здійснення єдиної державної міграційної політики.
 Комплексний підхід щодо вирішення завдань удосконалення інституціональної системи забезпечить ефективність регулювання міграційної політики на центральному та регіональному рівнях, визначить критерії структурно-функціональної системи у вирішені актуальних проблем регулювання міграційної політики в Україні.

 


Рис.3.1. Суб’єкти інституціональної системи регулювання міграційної політики в залежності політико-адміністративних повноважень
Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Анатолій Круглашов: Сумні роковини та уроки російсько-української війни Актуальні питання впровадження нового законодавства про службу в органах місцевого самоврядування Ольга Смалій: Громадянам, що мають певні сумніви щодо державної політики, потрібно вступати на посади державної служби і своїм прикладом демонструвати, як треба працювати Христина Марчук: Проєктний підхід у системі планувальних документів відновлення та розвитку територіальних громад Оксана Сакрієр: Наше завдання – вистояти, розвивати, перемогти Микола Ярмистий: Державна служба сконцентрувала свої зусилля на вирішенні нагальних проблем в період російської агресії Любов Кожолянко: Уряд розширив програму компенсацій роботодавцям за працевлаштування окремих категорій безробітних Любов Нечипорук: Закон України «Про медіа» започатковує ґрунтовну реформу у медіагалузі Альбіна Грищенко: Про підвищення кваліфікації для державних службовців у 2023 році Для зручності клієнтів працює вебпортал електронних послуг Руслан Запаранюк: Буковина стала другою домівкою для тисяч українців Євгенія Блажевська: Волонтерська діяльність є одним із напрямів нашої роботи Іван Гешко: Робота спортивних структур в умовах війни Микола Ярмистий: Державотворчі погляди Тараса Шевченка Права та пільги внутрішньо переміщених осіб
Прихисток у Лужанах для вимушено переміщених осіб: рік роботи Христина Марчук: Робота органів місцевого самоврядування області в умовах воєнного стану Руслан Майданський: Новоселицька громада розширює міжнародні зв’язки Світлана Олексійчук: Навчаємо активну молодь та розвиваємо молодіжні простори Наталія Катрюк: Наш обов’язок – дати людям відчуття захищеності Олена Бадюк: Роль органів місцевого самоврядування у воєнний період на прикладі Глибоцької територіальної громади Соціальна згуртованість у громадах Михайло Савчишин: Виконуємо бюджет, забезпечуємо потреби мешканців громади та внутрішньо переміщених осіб Василь Скрипкару: Виклики та випробування проявили нас як громаду максимально зібрану, згуртовану та націлену на перемогу Микола Ярмистий: Місцеві органи влади в умовах воєнного стану:повноваження та співпраця військових адміністрацій з органами місцевого самоврядування Світлана Олексійчук: Від початку війни наші волонтери працювали у режимі нон-стоп Ілона Факас: Права, пільги та гарантії внутрішньо переміщених осіб Віталій Мостовий: Сучасні канали комунікації місцевої влади з громадою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку Анатолій Круглашов: Локалізація політичного чи політизація локального: випробування спроможностей місцевого самоврядування в Україні
Зиновій Бройде: Стратегічне бачення транскордонного розвитку транспортної інфраструктури через міжнародні пункти пропуску на українсько-румунському кордоні Світлана Сидоренко: Цифровізація як дієвий механізм взаємодії інститутів громадянського суспільства та органів публічної влади Анатолій Круглашов: "Європа: єдність заради безпеки" Ростислав Балабан: Реформа децентралізації в Україні Валентина Підгірна: Особливості функціонування суб’єктів туристичної діяльності Чернівецької області на сучасному етапі Фадей Яценюк: Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу Зиновій Бройде: Буковинський вузол транс'європейського транзиту Сергій Гакман: Вторгнувшись в Україну, росія порушила основи міжнародного права С.Троян, Н.Нечаєва-Юрійчук "ЧАЕС– ЗАЕС-2022: російський ядерний шантаж у дії" Наталія Нечаєва-Юрійчук, Сергій Троян: Українська відсіч тотальній російській агресії: Чотири місяці Наталія Нечаєва-Юрійчук: Творення чергових конспірологічних теорій через дискредитацію політиків Анатолій Круглашов: Перспективні завдання євроінтеграції України Сергій Гакман "9 травня: свято чи біль?" Сергій Троян, Наталія Нечаєва-Юрійчук "УКРАЇНА: ВІЙНА - ПЕРЕМОГА - ПАМ’ЯТЬ" Богдан Волошинський: Ми і наші прапори Наталія Бак "Фінансовий патріотизм і довіра: Вчора. Сьогодні! Завтра?" Наталія Нечаєва-Юрійчук: Боротися. Протидіяти. Ігнорувати Анжела Пасніченко: Як не впасти у паніку? Наталія Нечаєва-Юрійчук: Кожна дія має значення Володимир Тиліщак, Вікторія Яременко: Путін йде слідами Гітлера. Українці ж тримаються як британці Володимир Бойко: Нині Білорусь – ворог Олена Головіна: Зберегти людяність в нелюдських умовах життя! Ігор Недокус: Оцінки білоруських громадян та диктатора Лукашенка вторгнення Росії в Україну різні Сергій Федуняк: Для російських правителів ціна військової поразки – смерть
шукайте нас на facebook