Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

29 вересня 2017
Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку

Олександр Ковальчук, координатор проекту Австрійської Агенції Розвитку та Програми розвитку ООН «Сталий розвиток сільських територій Чернівецької та Одеської областей»


З 2017 року почав впроваджуватися проект  «Сталий розвиток сільських територій Чернівецької та Одеської областей», який фінансується Австрійською Агенцією Розвитку та впроваджується Програмою Розвитку ООН. Угоду про співпрацю було підписано у грудні 2016 року.


Проект має дві основні цілі. Перша – це покращення можливостей громади працювати на рівні зі своєю місцевою владою, щоб спільно вирішувати свої питання. Друга – це розвиток несільськогосподарських  і невеликих сільськогосподарських  господарств у сільських  місцевостях.


Очікується, що Проект сприятиме поліпшенню рівня добробуту та життя найбільш уразливих груп населення у двох областях України – Чернівецькій та Одеській, зокрема шляхом стимулювання сталого та всебічного соціально-економічного місцевого розвитку, зміцнення місцевого врядування та заохочення впровадження ініціатив на рівні громад. У рамках Проекту застосовуватиметься  методологія ПРООН щодо місцевого розвитку, орієнтованого на громаду, у якій провідна роль належить місцевим представникам, які об’єднують членів громади для спільного планування та реалізації громадських ініціатив/


Перший компонент, що стосується просування всеохоплюючого принципу місцевого розвитку, орієнтованого на громаду, спрямований на досягнення таких результатів:  
- посилення громадського контролю за процедурами та структурами прийняття рішень, що пов’язані з місцевим розвитком на місцевому рівні;
- покращення навичок і розширення можливостей із відстоювання та лобіювання інтересів серед організацій громадянського суспільства та місцевих органів влади;
-  діалог офіційного характеру між відповідними зацікавленими сторонами з метою забезпечення сталого соціального, економічного й екологічного розвитку на місцевому рівні.
Фінансова підтримка з боку Проекту надається громадським  організаціям для реалізації мікропроектів,  спрямованих на підтримку закладів освіти  (шкіл, дитячих садочків, НВК, тощо).
До 50% від потрібної суми будуть надані Проектом (але не більше 6400 євро на ініціативу в гривневому еквіваленті на час затвердження МПП), не менше 45% покриваються за рахунок місцевих бюджетів і щонайменше 5%  – кошти громади.


Другий компонент – підтримка малих економічних ініціатив – орієнтований на діяльність, що має на меті підтримку економічного розвитку в сільських місцевостях, а також сприяння соціально-орієнтованому та стійкому зростанню.
У рамках цього компоненту підтримуватимуться два напрямки діяльності:
-  сільськогосподарський (створення невеликих сільськогосподарських господарств (СОК)). Заходи включають в себе сприяння розвитку кооперативів, розвиток потенціалу та надання малих грантів громадам, які прагнуть створити сільськогосподарські кооперативи (принаймні один кооператив у кожній області).
- несільськогосподарський. У рамках діяльності у цьому секторі пріоритетні напрямки втручання будуть визначені у кожній цільовій громаді в ході спільного планування, із залученням широкого кола зацікавлених сторін. Проект сприяє урізноманітненню економічної діяльності з метою надання допомоги громадам аби стати більш стійкими та отримувати додатковий дохід, який згодом, в процесі децентралізації, збільшить місцеві бюджети.


Щодо пріоритетів та умов співфінансування проектів сільськогосподарського напрямку, підтримуються наступні заходи, передбачені бізнес-планом сільськогосподарського кооперативу:
• придбання та встановлення певного технічного обладнання для обробки землі чи переробки сільськогосподарської продукції;
• придбання  транспортних засобів та механізмів;
• розглядається можливість здійснення ремонту будівель і споруд, пов’язаних з сільськогосподарським виробництвом (ангарів, теплиць, тощо) ;


Для підтримки малих економічних ініціатив несільськогосподарського напрямку на конкурсних засадах вже вибрана агенція для виконання завдань компоненту. Кроки, які має  здійснити вибрана агенція:
1.  Визначити  в цільових громадах  пріоритетні області втручання в межах несільськогосподарської діяльності  під час планування в громаді, залучивши до даного процесу широке коло зацікавлених сторін (представників громадськості, органів влади, приватного сектору тощо).
2. На конкурсній основі відібрати учасників бізнес-школи по 2-3 особи в кожній цільовій громаді. Переваги мають бути надані жінкам, молоді та вразливим групам населення.
3.  Організувати навчання 25-30 представників цільових громад основам бізнес-планування та ведення підприємницької діяльності (мінімум 24 години).
4. Забезпечити індивідуальне консультування учасників бізнес-школи з питань бізнес-планування, започаткування власної справи, особливості державної реєстрації, оподаткування тощо ( мінімум 36 годин).
Організувати незалежне оцінювання  підготовлених бізнес-планів учасниками навчальної програми, залучивши  представників громади до процесу оцінки.
6.  Відібрати   на конкурсній основі 5 -7 бізнес-планів до співфінансування.
7. Забезпечити надання грантів переможцям конкурсу бізнес-планів  на реалізацію мікропроектів для започаткування власного бізнесу згідно з розробленими бізнес-планами  (не більше ніж 1 в  цільовій громаді). Розмір гранту від 3000 до 5000 ЄВРО в гривневому еквіваленті, що може складати 90% від вартості  проекту.

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Анатолій Круглашов: Сумні роковини та уроки російсько-української війни Актуальні питання впровадження нового законодавства про службу в органах місцевого самоврядування Ольга Смалій: Громадянам, що мають певні сумніви щодо державної політики, потрібно вступати на посади державної служби і своїм прикладом демонструвати, як треба працювати Христина Марчук: Проєктний підхід у системі планувальних документів відновлення та розвитку територіальних громад Оксана Сакрієр: Наше завдання – вистояти, розвивати, перемогти Микола Ярмистий: Державна служба сконцентрувала свої зусилля на вирішенні нагальних проблем в період російської агресії Любов Кожолянко: Уряд розширив програму компенсацій роботодавцям за працевлаштування окремих категорій безробітних Любов Нечипорук: Закон України «Про медіа» започатковує ґрунтовну реформу у медіагалузі Альбіна Грищенко: Про підвищення кваліфікації для державних службовців у 2023 році Для зручності клієнтів працює вебпортал електронних послуг Руслан Запаранюк: Буковина стала другою домівкою для тисяч українців Євгенія Блажевська: Волонтерська діяльність є одним із напрямів нашої роботи Іван Гешко: Робота спортивних структур в умовах війни Микола Ярмистий: Державотворчі погляди Тараса Шевченка Права та пільги внутрішньо переміщених осіб
Прихисток у Лужанах для вимушено переміщених осіб: рік роботи Христина Марчук: Робота органів місцевого самоврядування області в умовах воєнного стану Руслан Майданський: Новоселицька громада розширює міжнародні зв’язки Світлана Олексійчук: Навчаємо активну молодь та розвиваємо молодіжні простори Наталія Катрюк: Наш обов’язок – дати людям відчуття захищеності Олена Бадюк: Роль органів місцевого самоврядування у воєнний період на прикладі Глибоцької територіальної громади Соціальна згуртованість у громадах Михайло Савчишин: Виконуємо бюджет, забезпечуємо потреби мешканців громади та внутрішньо переміщених осіб Василь Скрипкару: Виклики та випробування проявили нас як громаду максимально зібрану, згуртовану та націлену на перемогу Микола Ярмистий: Місцеві органи влади в умовах воєнного стану:повноваження та співпраця військових адміністрацій з органами місцевого самоврядування Світлана Олексійчук: Від початку війни наші волонтери працювали у режимі нон-стоп Ілона Факас: Права, пільги та гарантії внутрішньо переміщених осіб Віталій Мостовий: Сучасні канали комунікації місцевої влади з громадою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку Анатолій Круглашов: Локалізація політичного чи політизація локального: випробування спроможностей місцевого самоврядування в Україні
Зиновій Бройде: Стратегічне бачення транскордонного розвитку транспортної інфраструктури через міжнародні пункти пропуску на українсько-румунському кордоні Світлана Сидоренко: Цифровізація як дієвий механізм взаємодії інститутів громадянського суспільства та органів публічної влади Анатолій Круглашов: "Європа: єдність заради безпеки" Ростислав Балабан: Реформа децентралізації в Україні Валентина Підгірна: Особливості функціонування суб’єктів туристичної діяльності Чернівецької області на сучасному етапі Фадей Яценюк: Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу Зиновій Бройде: Буковинський вузол транс'європейського транзиту Сергій Гакман: Вторгнувшись в Україну, росія порушила основи міжнародного права С.Троян, Н.Нечаєва-Юрійчук "ЧАЕС– ЗАЕС-2022: російський ядерний шантаж у дії" Наталія Нечаєва-Юрійчук, Сергій Троян: Українська відсіч тотальній російській агресії: Чотири місяці Наталія Нечаєва-Юрійчук: Творення чергових конспірологічних теорій через дискредитацію політиків Анатолій Круглашов: Перспективні завдання євроінтеграції України Сергій Гакман "9 травня: свято чи біль?" Сергій Троян, Наталія Нечаєва-Юрійчук "УКРАЇНА: ВІЙНА - ПЕРЕМОГА - ПАМ’ЯТЬ" Богдан Волошинський: Ми і наші прапори Наталія Бак "Фінансовий патріотизм і довіра: Вчора. Сьогодні! Завтра?" Наталія Нечаєва-Юрійчук: Боротися. Протидіяти. Ігнорувати Анжела Пасніченко: Як не впасти у паніку? Наталія Нечаєва-Юрійчук: Кожна дія має значення Володимир Тиліщак, Вікторія Яременко: Путін йде слідами Гітлера. Українці ж тримаються як британці Володимир Бойко: Нині Білорусь – ворог Олена Головіна: Зберегти людяність в нелюдських умовах життя! Ігор Недокус: Оцінки білоруських громадян та диктатора Лукашенка вторгнення Росії в Україну різні Сергій Федуняк: Для російських правителів ціна військової поразки – смерть
шукайте нас на facebook