Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

29 вересня 2017
Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку

Олександр Ковальчук, координатор проекту Австрійської Агенції Розвитку та Програми розвитку ООН «Сталий розвиток сільських територій Чернівецької та Одеської областей»


З 2017 року почав впроваджуватися проект  «Сталий розвиток сільських територій Чернівецької та Одеської областей», який фінансується Австрійською Агенцією Розвитку та впроваджується Програмою Розвитку ООН. Угоду про співпрацю було підписано у грудні 2016 року.


Проект має дві основні цілі. Перша – це покращення можливостей громади працювати на рівні зі своєю місцевою владою, щоб спільно вирішувати свої питання. Друга – це розвиток несільськогосподарських  і невеликих сільськогосподарських  господарств у сільських  місцевостях.


Очікується, що Проект сприятиме поліпшенню рівня добробуту та життя найбільш уразливих груп населення у двох областях України – Чернівецькій та Одеській, зокрема шляхом стимулювання сталого та всебічного соціально-економічного місцевого розвитку, зміцнення місцевого врядування та заохочення впровадження ініціатив на рівні громад. У рамках Проекту застосовуватиметься  методологія ПРООН щодо місцевого розвитку, орієнтованого на громаду, у якій провідна роль належить місцевим представникам, які об’єднують членів громади для спільного планування та реалізації громадських ініціатив/


Перший компонент, що стосується просування всеохоплюючого принципу місцевого розвитку, орієнтованого на громаду, спрямований на досягнення таких результатів:  
- посилення громадського контролю за процедурами та структурами прийняття рішень, що пов’язані з місцевим розвитком на місцевому рівні;
- покращення навичок і розширення можливостей із відстоювання та лобіювання інтересів серед організацій громадянського суспільства та місцевих органів влади;
-  діалог офіційного характеру між відповідними зацікавленими сторонами з метою забезпечення сталого соціального, економічного й екологічного розвитку на місцевому рівні.
Фінансова підтримка з боку Проекту надається громадським  організаціям для реалізації мікропроектів,  спрямованих на підтримку закладів освіти  (шкіл, дитячих садочків, НВК, тощо).
До 50% від потрібної суми будуть надані Проектом (але не більше 6400 євро на ініціативу в гривневому еквіваленті на час затвердження МПП), не менше 45% покриваються за рахунок місцевих бюджетів і щонайменше 5%  – кошти громади.


Другий компонент – підтримка малих економічних ініціатив – орієнтований на діяльність, що має на меті підтримку економічного розвитку в сільських місцевостях, а також сприяння соціально-орієнтованому та стійкому зростанню.
У рамках цього компоненту підтримуватимуться два напрямки діяльності:
-  сільськогосподарський (створення невеликих сільськогосподарських господарств (СОК)). Заходи включають в себе сприяння розвитку кооперативів, розвиток потенціалу та надання малих грантів громадам, які прагнуть створити сільськогосподарські кооперативи (принаймні один кооператив у кожній області).
- несільськогосподарський. У рамках діяльності у цьому секторі пріоритетні напрямки втручання будуть визначені у кожній цільовій громаді в ході спільного планування, із залученням широкого кола зацікавлених сторін. Проект сприяє урізноманітненню економічної діяльності з метою надання допомоги громадам аби стати більш стійкими та отримувати додатковий дохід, який згодом, в процесі децентралізації, збільшить місцеві бюджети.


Щодо пріоритетів та умов співфінансування проектів сільськогосподарського напрямку, підтримуються наступні заходи, передбачені бізнес-планом сільськогосподарського кооперативу:
• придбання та встановлення певного технічного обладнання для обробки землі чи переробки сільськогосподарської продукції;
• придбання  транспортних засобів та механізмів;
• розглядається можливість здійснення ремонту будівель і споруд, пов’язаних з сільськогосподарським виробництвом (ангарів, теплиць, тощо) ;


Для підтримки малих економічних ініціатив несільськогосподарського напрямку на конкурсних засадах вже вибрана агенція для виконання завдань компоненту. Кроки, які має  здійснити вибрана агенція:
1.  Визначити  в цільових громадах  пріоритетні області втручання в межах несільськогосподарської діяльності  під час планування в громаді, залучивши до даного процесу широке коло зацікавлених сторін (представників громадськості, органів влади, приватного сектору тощо).
2. На конкурсній основі відібрати учасників бізнес-школи по 2-3 особи в кожній цільовій громаді. Переваги мають бути надані жінкам, молоді та вразливим групам населення.
3.  Організувати навчання 25-30 представників цільових громад основам бізнес-планування та ведення підприємницької діяльності (мінімум 24 години).
4. Забезпечити індивідуальне консультування учасників бізнес-школи з питань бізнес-планування, започаткування власної справи, особливості державної реєстрації, оподаткування тощо ( мінімум 36 годин).
Організувати незалежне оцінювання  підготовлених бізнес-планів учасниками навчальної програми, залучивши  представників громади до процесу оцінки.
6.  Відібрати   на конкурсній основі 5 -7 бізнес-планів до співфінансування.
7. Забезпечити надання грантів переможцям конкурсу бізнес-планів  на реалізацію мікропроектів для започаткування власного бізнесу згідно з розробленими бізнес-планами  (не більше ніж 1 в  цільовій громаді). Розмір гранту від 3000 до 5000 ЄВРО в гривневому еквіваленті, що може складати 90% від вартості  проекту.

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook