Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

12 вересня 2017
Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад

Мік Мюллей, керівник напряму з місцевого економічного розвитку програми DOBRE:


Фондова програма США не спрямована безпосередньо на процес децентралізації. Наша ціль полягає в підтримці громад, які підпали під цей процес, допомозі у їх розвитку. Ми працюємо з місцевими лідерами, допомагаємо їм розвинути управлінські здібності, здібності бюджетування, а також, що, мабуть, найважливіше – навчаємо різних способів залучення мешканців громад, щоб упевнитись, що їх інтереси враховані і визначені пріоритетними. У нас є програми, спрямовані на залучення молоді в роботу громади, щоб вони відчули свою причетність, відчули себе частиною громади та могли висловлювати свої інтереси для задоволення потреб. Також ми маємо програми, спрямовані на роботу з представниками органів влади, надаємо допомогу в пошуку шляхів розвитку, пріоритетів.


Робота з громадами – це, певною мірою, виклик для нас, а також певні можливості у нашій роботі. Наш офіс розташований в Києві, але ми часто подорожуємо і маємо офіси підтримки у Тернополі, Дніпрі, Миколаєві, представники яких допомагають дістатися до п’ятдесяти громад, з якими ми працюємо. В той час ми дуже тісно працюємо з місцевими громадськими організаціями, з навчальними установами, інвестиційними консалтинговими групами, які надають нам підтримку в реалізації наших цілей.


Впродовж 5-6 місяців наші громади тісно залучені до процесу стратегічного планування, яким керує консалтингова група з Польщі. Дана група допомагає їм у розробити стратегію, а також визначити основні, ключові пріоритети,  які ляжуть в основу стратегії.


Щодо економічного компоненту проекту, то хочу сказати, що багато місцевих лідерів громад не бачать роботу місцевих бізнесів, які працюють в громадах, і мало зацікавлені в створенні нових підприємств. Один з компонентів, на якому ми робимо наголос – допомогти у створенні контактів між місцевим бізнесам і громадою для збільшення їхнього прибутку, що означає більше податкових надходжень, робочих місць та надання якісних послуг. Працюючи з громадами, ми допомогаємо їм формувати, визначати території, які є найбільш привабливими для залучення коштів, галузі, які є найбільш прибутковими. Окрім того, ми хочемо, щоб громади зрозуміли, як залучити інвесторів.


Місцеві лідери повинні розуміти, що з тих інвестицій, які приходять в громаду, 2/3 ідуть на розвиток бізнесу. Якщо ми запитаємо громади, яким чином ми можемо допомогти інвестувати кошти, приблизно 95% респондентів скажуть, що потрібно створити індустріальні парки.


Віталій Юрків, спеціаліст з місцевого економічного розвитку програми DOBRE:


Наша робота в економічному розвитку на сьогодні поки що має в основі  навчання, роботу з громадою. Коли я говорю про громаду, то маються на увазі не тільки органи місцевого самоврядування. Ми включаємо у будь-які робочі групи з економічного розвитку представників бізнесу, підприємств. Рекомендується включати представників громадських організацій або просто громадських діячів, представників освіти, зокрема професійної. Таким чином формуються чотири блоки, тобто ті, хто вирішують основні питання і найкраще знають, що потрібно для розвитку своєї громади. Залучаючи їх до процесу обговорення питань, ми даємо знання про те, що місцевий бізнес є важливим, що його треба підтримувати – не ігноруючи, звичайно, залучення зовнішніх інвестицій.


На жаль, 30-40% громад не розуміють, що таке інвестиції. Одні пропонують будувати дорогу, інші пропонують встановити сигналізацію в дитсадку, ще одні кажуть, що треба будувати станції для транспорту. Навіть над такими простими речами потрібно працювати, щоб дати зрозуміти, що інвестиція – це те, що буде повертати інвестору гроші вже завтра чи післязавтра. Тому перед тим, як робити щось серйозне, ми хочемо дати знання місцевим людям, місцевим лідерам,  активістам – тим, хто готовий після повернення з цього тренінгу активізувати людей в громаді, поділитись знаннями, долучитися до робочих груп в громаді, до ініціатив, наприклад з молоддю.


Популярною ідеєю є рекламування громади. Кожній громаді ми пропонуємо зробити за допомогою наших фахівців, польских і українських еспертів, стратегічний план розвитку. Цей план показав би, як громада бачить свій розвиток. Для цього потрібно залучати робочі групи із представників громади, а експерти вже надаватимуть консультації щодо створення цього плану. По-перше, необхідно створити бренд, логотип, що є дуже важливим. Створити продукт, а потім займатися його просуванням.


Зараз ми підтримуємо створення сприятливого економічного середовища в громаді. Ми рухаємось разом з громадою, будемо йти поряд протягом 4-5 років, на які програма розрахована, і віримо, що після того, як вона піде з цих громад, там залишаться люди, які вміють керувати, лідери із бізнесу, громадських організацій, з молоді – зі світу, де знають, що треба брати участь в громаді, в обговореннях, у прийнятті рішень тощо. І врешті- решт якісь життя підвищиться.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook