Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

12 вересня 2017
Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад

Мік Мюллей, керівник напряму з місцевого економічного розвитку програми DOBRE:


Фондова програма США не спрямована безпосередньо на процес децентралізації. Наша ціль полягає в підтримці громад, які підпали під цей процес, допомозі у їх розвитку. Ми працюємо з місцевими лідерами, допомагаємо їм розвинути управлінські здібності, здібності бюджетування, а також, що, мабуть, найважливіше – навчаємо різних способів залучення мешканців громад, щоб упевнитись, що їх інтереси враховані і визначені пріоритетними. У нас є програми, спрямовані на залучення молоді в роботу громади, щоб вони відчули свою причетність, відчули себе частиною громади та могли висловлювати свої інтереси для задоволення потреб. Також ми маємо програми, спрямовані на роботу з представниками органів влади, надаємо допомогу в пошуку шляхів розвитку, пріоритетів.


Робота з громадами – це, певною мірою, виклик для нас, а також певні можливості у нашій роботі. Наш офіс розташований в Києві, але ми часто подорожуємо і маємо офіси підтримки у Тернополі, Дніпрі, Миколаєві, представники яких допомагають дістатися до п’ятдесяти громад, з якими ми працюємо. В той час ми дуже тісно працюємо з місцевими громадськими організаціями, з навчальними установами, інвестиційними консалтинговими групами, які надають нам підтримку в реалізації наших цілей.


Впродовж 5-6 місяців наші громади тісно залучені до процесу стратегічного планування, яким керує консалтингова група з Польщі. Дана група допомагає їм у розробити стратегію, а також визначити основні, ключові пріоритети,  які ляжуть в основу стратегії.


Щодо економічного компоненту проекту, то хочу сказати, що багато місцевих лідерів громад не бачать роботу місцевих бізнесів, які працюють в громадах, і мало зацікавлені в створенні нових підприємств. Один з компонентів, на якому ми робимо наголос – допомогти у створенні контактів між місцевим бізнесам і громадою для збільшення їхнього прибутку, що означає більше податкових надходжень, робочих місць та надання якісних послуг. Працюючи з громадами, ми допомогаємо їм формувати, визначати території, які є найбільш привабливими для залучення коштів, галузі, які є найбільш прибутковими. Окрім того, ми хочемо, щоб громади зрозуміли, як залучити інвесторів.


Місцеві лідери повинні розуміти, що з тих інвестицій, які приходять в громаду, 2/3 ідуть на розвиток бізнесу. Якщо ми запитаємо громади, яким чином ми можемо допомогти інвестувати кошти, приблизно 95% респондентів скажуть, що потрібно створити індустріальні парки.


Віталій Юрків, спеціаліст з місцевого економічного розвитку програми DOBRE:


Наша робота в економічному розвитку на сьогодні поки що має в основі  навчання, роботу з громадою. Коли я говорю про громаду, то маються на увазі не тільки органи місцевого самоврядування. Ми включаємо у будь-які робочі групи з економічного розвитку представників бізнесу, підприємств. Рекомендується включати представників громадських організацій або просто громадських діячів, представників освіти, зокрема професійної. Таким чином формуються чотири блоки, тобто ті, хто вирішують основні питання і найкраще знають, що потрібно для розвитку своєї громади. Залучаючи їх до процесу обговорення питань, ми даємо знання про те, що місцевий бізнес є важливим, що його треба підтримувати – не ігноруючи, звичайно, залучення зовнішніх інвестицій.


На жаль, 30-40% громад не розуміють, що таке інвестиції. Одні пропонують будувати дорогу, інші пропонують встановити сигналізацію в дитсадку, ще одні кажуть, що треба будувати станції для транспорту. Навіть над такими простими речами потрібно працювати, щоб дати зрозуміти, що інвестиція – це те, що буде повертати інвестору гроші вже завтра чи післязавтра. Тому перед тим, як робити щось серйозне, ми хочемо дати знання місцевим людям, місцевим лідерам,  активістам – тим, хто готовий після повернення з цього тренінгу активізувати людей в громаді, поділитись знаннями, долучитися до робочих груп в громаді, до ініціатив, наприклад з молоддю.


Популярною ідеєю є рекламування громади. Кожній громаді ми пропонуємо зробити за допомогою наших фахівців, польских і українських еспертів, стратегічний план розвитку. Цей план показав би, як громада бачить свій розвиток. Для цього потрібно залучати робочі групи із представників громади, а експерти вже надаватимуть консультації щодо створення цього плану. По-перше, необхідно створити бренд, логотип, що є дуже важливим. Створити продукт, а потім займатися його просуванням.


Зараз ми підтримуємо створення сприятливого економічного середовища в громаді. Ми рухаємось разом з громадою, будемо йти поряд протягом 4-5 років, на які програма розрахована, і віримо, що після того, як вона піде з цих громад, там залишаться люди, які вміють керувати, лідери із бізнесу, громадських організацій, з молоді – зі світу, де знають, що треба брати участь в громаді, в обговореннях, у прийнятті рішень тощо. І врешті- решт якісь життя підвищиться.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Ірина Верещук: Чернівецька область є прикладом для формування ветеранської політики Соціальна підтримка учасників АТО/ООС, Захисників і Захисниць та членів їх сімей у 2023 році Наталія Алюшина: Реформи оплати праці на державній службі Анатолій Круглашов: Сумні роковини та уроки російсько-української війни Актуальні питання впровадження нового законодавства про службу в органах місцевого самоврядування Ольга Смалій: Громадянам, що мають певні сумніви щодо державної політики, потрібно вступати на посади державної служби і своїм прикладом демонструвати, як треба працювати Христина Марчук: Проєктний підхід у системі планувальних документів відновлення та розвитку територіальних громад Оксана Сакрієр: Наше завдання – вистояти, розвивати, перемогти Микола Ярмистий: Державна служба сконцентрувала свої зусилля на вирішенні нагальних проблем в період російської агресії Любов Кожолянко: Уряд розширив програму компенсацій роботодавцям за працевлаштування окремих категорій безробітних Любов Нечипорук: Закон України «Про медіа» започатковує ґрунтовну реформу у медіагалузі Альбіна Грищенко: Про підвищення кваліфікації для державних службовців у 2023 році Для зручності клієнтів працює вебпортал електронних послуг Руслан Запаранюк: Буковина стала другою домівкою для тисяч українців Євгенія Блажевська: Волонтерська діяльність є одним із напрямів нашої роботи Іван Гешко: Робота спортивних структур в умовах війни Микола Ярмистий: Державотворчі погляди Тараса Шевченка Права та пільги внутрішньо переміщених осіб
Прихисток у Лужанах для вимушено переміщених осіб: рік роботи Христина Марчук: Робота органів місцевого самоврядування області в умовах воєнного стану Руслан Майданський: Новоселицька громада розширює міжнародні зв’язки Світлана Олексійчук: Навчаємо активну молодь та розвиваємо молодіжні простори Наталія Катрюк: Наш обов’язок – дати людям відчуття захищеності Олена Бадюк: Роль органів місцевого самоврядування у воєнний період на прикладі Глибоцької територіальної громади Соціальна згуртованість у громадах Михайло Савчишин: Виконуємо бюджет, забезпечуємо потреби мешканців громади та внутрішньо переміщених осіб Василь Скрипкару: Виклики та випробування проявили нас як громаду максимально зібрану, згуртовану та націлену на перемогу Микола Ярмистий: Місцеві органи влади в умовах воєнного стану:повноваження та співпраця військових адміністрацій з органами місцевого самоврядування Світлана Олексійчук: Від початку війни наші волонтери працювали у режимі нон-стоп Ілона Факас: Права, пільги та гарантії внутрішньо переміщених осіб Віталій Мостовий: Сучасні канали комунікації місцевої влади з громадою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку Анатолій Круглашов: Локалізація політичного чи політизація локального: випробування спроможностей місцевого самоврядування в Україні
Особливості захисту населення у випадку радіаційного ураження. Нормативно-правова база в сфері радіаційної безпеки Зиновій Бройде: Стратегічне бачення транскордонного розвитку транспортної інфраструктури через міжнародні пункти пропуску на українсько-румунському кордоні Світлана Сидоренко: Цифровізація як дієвий механізм взаємодії інститутів громадянського суспільства та органів публічної влади Анатолій Круглашов: "Європа: єдність заради безпеки" Ростислав Балабан: Реформа децентралізації в Україні Валентина Підгірна: Особливості функціонування суб’єктів туристичної діяльності Чернівецької області на сучасному етапі Фадей Яценюк: Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу Зиновій Бройде: Буковинський вузол транс'європейського транзиту Сергій Гакман: Вторгнувшись в Україну, росія порушила основи міжнародного права С.Троян, Н.Нечаєва-Юрійчук "ЧАЕС– ЗАЕС-2022: російський ядерний шантаж у дії" Наталія Нечаєва-Юрійчук, Сергій Троян: Українська відсіч тотальній російській агресії: Чотири місяці Наталія Нечаєва-Юрійчук: Творення чергових конспірологічних теорій через дискредитацію політиків Анатолій Круглашов: Перспективні завдання євроінтеграції України Сергій Гакман "9 травня: свято чи біль?" Сергій Троян, Наталія Нечаєва-Юрійчук "УКРАЇНА: ВІЙНА - ПЕРЕМОГА - ПАМ’ЯТЬ" Богдан Волошинський: Ми і наші прапори Наталія Бак "Фінансовий патріотизм і довіра: Вчора. Сьогодні! Завтра?" Наталія Нечаєва-Юрійчук: Боротися. Протидіяти. Ігнорувати Анжела Пасніченко: Як не впасти у паніку? Наталія Нечаєва-Юрійчук: Кожна дія має значення Володимир Тиліщак, Вікторія Яременко: Путін йде слідами Гітлера. Українці ж тримаються як британці Володимир Бойко: Нині Білорусь – ворог Олена Головіна: Зберегти людяність в нелюдських умовах життя! Ігор Недокус: Оцінки білоруських громадян та диктатора Лукашенка вторгнення Росії в Україну різні Сергій Федуняк: Для російських правителів ціна військової поразки – смерть
шукайте нас на facebook