Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

10 червня 2017
Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку місцевого самоврядування»

9 червня відбулося урочисте відкриття  офісу Чернівецького відокремленого підрозділу установи «Центр розвитку місцевого самоврядування», що на вулиці Університетській, 20. створеного за підтримки Програми «U-LEADз Європою» та Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. Участь у офіційному відкритті Чернівецького ЦРМС взяли Надзвичайний і Повноважний Посол Республіки Польща в Україні Ян Пєкло, представник Групи підтримки України (Європейська комісія) Бенедикт Херрманн, керівник відділу розбудови спроможності Програми «U-LEADз Європою» Фолькер Штампе та Генеральний консул Румунії в місті Чернівці Елеонора Молдован. 

 

Директор Чернівецького відокремленого підрозділу ЦРМС Тетяна Татарчук поінформувала учасників про стан об’єднання громад на території Чернівецької області. Так, на сьогодні створено 18 ОТГ,  в яких відбулися перші вибори голів та депутатів місцевих рад. Чернівецька область займає третє місце за щільністю населення, разом з тим – це найменша область в Україні, тому громади мають відповідні характеристики. За площею територій вони займають в середньому до ста квадратних кілометрів. Найменша громада – Вашковецька Сокирянського району, площа якої 58, 7 кв. км, найбільша – Сторожинецька, що займає територію близько 422 кв. км., решта громад приблизно однакові.


Загалом до 18 ОТГ увійшло 62 територіальні громади. За кількістю людей це склало 23% від загальної чисельності населення. В середньому у громадах проживає близько 10 тис. мешканців. Найменша громада – Усть-Путильська, яка нараховує 2350 мешканців, найбільша – Сторожинецька, де налічується майже 35 тисяч мешканців.


Окрім того, що ці громади працюють з державною підтримкою, в минулому році вони показали також певні результати щодо співпраці з міжнародними та національними партнерами. Так, зокрема Великокучурівська громада стала активним учасником проекту GIZ «Реформа децентралізації на Сході України». За підтримки цієї організації в області було реалізовано 12 проектів в межах конкурсу щодо надання послуг, орієнтованих на громадян. Загальна сума цього конкурсу складала півтора мільйони гривень. В середньому вартість проектів складала близько 140 тис грн.,  у переважній більшості вони уже завершені. Також в минулому році реалізовано проект за підтримки ЄС та ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду»: в Усть-Путильській ОТГ було проведено роботи в позашкільному навчальному закладі. Окрім того, Мамалигівська ОТГ реалізовувала проект за підтримки Агенції міжнародного розвитку Сполучених Штатів Америки (USAID). За підрахунками, в економіку ОТГ зайшло загалом понад 5 млн грн. за рахунок саме зовнішньої допомоги.


 

Про речі, які будуть найбільш корисними в наших умовах і про помилки, яких слід уникати, розповів Надзвичайний і Повноважний Посол Республіки Польща в Україні Ян Пєкло.
За словами Яна Пєкло, доволі складно сказати, що саме з польського досвіду стане в нагоді українським громадам, адже польська реформа самоврядування і об’єднання громад відбувалася інакше. Її розпочали відразу, тоді люди мали бажання відійти від комуністичної системи і у них був ентузіазм будувати нову державу. В українців такого ентузіазму немає, адже з часу проголошення незалежності України минуло вже 25 років. Поряд з тим, Україна є країною культурно, релігійно, етнічно здецентралізованою, це може стати потенціалом, щоб провести процес безболісно.


 

Розглядаючи питання спроможності громад, представник Групи підтримки України (Європейська комісія) Бенедикт Херрманн зауважив, що громади мають набагато більший потенціал, ніж вони собі уявляють, і для подальшого розвитку потрібно чітко знати про ці можливості. Насамперед мова йде про місцеві податки, адже економічну калькуляцію можна зробити лише тоді, коли знаєш, які прибутки є на місці і чого хоче громада. Необхідно добре подумати, де можна збільшити дохід і що для цього потрібно зробити. Як показує досвід європейських країн, для того, щоб люди чесно сплачували податки, потрібно насамперед, покращити якість комунальних послуг громадянам. Тоді вони будуть бачити, для чого потрібно платити податки. Також Бенедикт Херрманн додав, що в Україні сьогодні позитивом є те, що громади не настільки великі, як, для прикладу, у Східній Німеччині, де вони нараховують по 30-50 тисяч мешканців і мають величезні площі на 400 квадратних кілометрів. Навіть беручи до уваги німецьку інфраструктру, до центру громади, щоб зустрітися із представником місцевої влади, доводиться їхати годину. Тому такою громада теж не повинна бути. Громада – коли ти зустрічаєш представника влади, умовно кажучи, на вулиці, на ринку – тільки тоді є обмін інформацією, який формує дух громади, і працює соціальний контроль, зауважив Бенедикт Херрманн.

 

 

Досвідом процесу децентралізації в Румунії поділилася Генеральний консул Румунії в місті Чернівці Елеонора Молдован..
Децентралізації в Румунії, за її словами – це доволі важкий процес, який розпочався ще у 1989 році і триває досі. Спочатку були прийняті закони, внесені зміни до  Конституції, уряд прийняв загальну стратегію і надавав все більше можливостей кожній громаді, щоб зробити публічні послуги ближчими до громадян. «Держава подана на центральному рівні і виконує функції прийняття законодавства, функції перевірки і контролю. А все решта – імплементація і впровадження – залишається в компетенції місцевих громад. Кожне міністерство отримало доручення всі послуги, які надавалися на національному і центральному рівні, ще більше віддавати до громади. Це лице хорошого менеджменту. Ще одна політика, яка іде з поряд з децентралізацією і почала впроваджуватися з 1998 року – регіоналізація. В Румунії створено 8 регіонів економічного розвитку. Ці регіони  підпорядковані Міністерству регіонального розвитку і вони мають  можливості впроваджувати величезні інфраструктурні проекти, беручи  до уваги історичні, культурні, національні і етнічні  особливості та специфіку. І на сьогодні  у цьому розвитку вже досягнуто великого успіху. 


За словами Елеонори Молдован, результати впровадження декількох десятків транскордонних  проектів на Буковині показує те, робота ведеться у правильному напрямку, і її потрібно розширювати. «Я пропагую, і не тільки як дипломат, щоб було якомога більше партнерства, підписаних угод, проектів з хорошими ідеями, як б подавалися у  різні міжнародні, транскордонні програми». Фінансова  децентралізація, додала Посол, має своє значення, однак найважливіше – це моральна і ментальна зміна створення громади.

 


 

На кадрових питаннях зупинився керівник відділу розбудови спроможності Програми «U-LEAD з Європою» Фолькер Штампе. Зокрема, увагу учасників він зосередив на декількох аспектах: орієнтації на потреби, стійкості навчання, а також на установах, які можуть керувати професійним навчанням. Що стосується орієнтації на потреби, то тут, зауважив представник U-LEAD, важливо у першу чергу визначити, які саме навички потрібні новим громадам для повсякденної роботи, щоб вони могли виконувати свої завдання.  Уже виходячи з цього, пропонувати тренінги, інше навчання. Для прикладу, одна з актуальних тем – це фінанси і як з ними впоратися. Поряд з тим, додав Фолькер Штамме, багато хто сьогодні хоче вчитися, але не знає, чого саме він хоче і що йому потрібно. Це є одним з викликів, тому викладачі, тренери повинні вміти визначати такі потреби і відповідно до цього будувати навчання – і U-LEAD готовий в цьому допомогти.


Наступний важливий аспект, за словами керівника відділу розбудови спроможності – це стійкість навчання. Доволі часто людина відвідує якийсь цікавий семінар чи тренінг, однак через деякий час забуває його зміст. Щоб навчання було стійким, пояснив Фолькер Штамме, потрібно, щоб після нього робота продовжувалася, щоб були сформовані групи учасників, які б слідкували за змістом навіть після тренінгу, вели обговорення, ставили запитання, ділилися досвідом – як позитивним, так і негативним, контактували з тренером.
Третій аспект – це заклади навчання. Важливо розбудовувати інституції, які б могли допомагати об’єднаним територіальним громадам. До роботи з громадами можуть долучатися також вищі навчальні заклади і надавати свої послуги – це буде гарним прикладом співпраці.


Довідково. Установа «Центр розвитку місцевого самоврядування» (ЦРМС) – недержавна неприбуткова організація, метою якої є сприяння зміцненню спроможності органів влади та місцевого самоврядування на центральному, регіональному та місцевому рівнях. Основним завданням ЦРМС спільно з Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіон) є підтримка реалізації регіональної політики та реформи децентралізації, покращення надання місцевих адміністративних послуг на користь громадян.


ЦРМС створено 13 жовтня 2016 року. Засновники: Українська асоціація обласних та районних рад і Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад. Для реалізації мети у всіх областях України створені 24 відокремлені підрозділи ЦРМС - Регіональні центри (РЦ). ЦРМС є юридичною особою для РЦ і відповідає за управлінський нагляд, в той час як Мінрегіон через Центральний офіс реформ (ЦОР) надає стратегічні та політичні консультації.


РЦ на постійній основі надають підтримку органам місцевого самоврядування, передусім об’єднаним територіальним громадам, місцевим органам виконавчої влади, неурядовим організаціям і в такий спосіб усім громадянам України.
ЦРМС та 24 РЦ фінансуються Програмою «U-LEAD з Європою». Програма «ІН_ЕА0 з Європою» спільно фінансується Європейським Союзом та країнами-членами, а саме Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією. Мінрегіон, Deutsche Gesellschaft fur Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, що реалізує компонент І Програми «U-LEAD з Європою», Асоціація міст України, Українська асоціація районних та обласних рад і Всеукраїнська асоціація сільських та селищних рад є членами Наглядової ради ЦРМС.


РЦ виконують наступні завдання:
• сприяють сталому розвитку держави, проведенню структурних реформ з децентралізації та регіональної політики в Україні, спрямованих на підвищення стандартів життя, в межах компетенції органів місцевого самоврядування та місцевих органів державної влади;
• забезпечують ефективність місцевого самоврядування та територіальної організації влади для створення і підтримки повноцінного життєвого середовища для громадян, надання високоякісних та доступних публічних послуг;
• надають тематичні експертні консультації, методичні рекомендації, а також організовують навчання з питань стратегічного плану¬вання, регіонального та/або місцевого розвитку, інвестиційної діяльності та підприємництва, бюджетного процесу та бухгалтерсь¬кого обліку, електронного врядування, ефективного фінансового управління, здійснення закупівель, процедур внутрішнього контролю та аудиту, надання послуг населенню у сферах первинної охорони здоров’я, дошкільної та шкільної освіти тощо;
• сприяють підвищенню знань та навичок з управління проектним циклом (у тому числі проектів, що фінансуються за рахунок Державного фонду регіонального розвитку та інших фондів);
• сприяють побудові діалогу, комунікації та підтримці інформаційно-просвітницьких ініціатив, що пояснюють реформи децентралі¬зації та регіональної політики і спеціально розроблені для різних цільових груп;
• сприяють підготовці та проведенню різноманітних заходів, просвітницьких кампаній, громадських і професійних форумів, конференцій, семінарів, виставкових заходів, конкурсів, інших заходів;
• забезпечують організаційно-методологічну підтримку і подальший супровід проектів та програм у сфері місцевого само-врядування та децентралізації влади;
• надають послуги громадянам, суб’єктам малого та середнього бізнесу щодо впровадження проектів та програм, пов’язаних із місцевим самоврядуванням;
• надають підтримку Мінрегіону.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook