Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

24 квітня 20117
Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ?

Об’єднані територіальні громади, отримавши низку нових повноважень, почали закладати перші підвалини в освіті, медицині, соціальному захисті, інфраструктурі та інших напрямках. Водночас, вони відчули потребу у багатьох фахівцях: юристах, економістах, фінансистах, проектних менеджерах, спеціалістах із земельних питань тощо. Допомогти у вирішенні цього питання поставили за мету організатори «Ярмарки вакансій для ОТГ» – Асоціація міст України (проект «ПУЛЬС») спільно з Чернівецьким національним університетом ім. Ю.Федьковича.


Захід, що відбувся 20 квітня у приміщенні Блакитної зали університету, об’єднав представників об’єднаних громад, викладачів, студентів та випускників вищих навчальних закладів міста. Участь в «Ярмарці вакансій» взяли також представники USAID, Асоціації міст України та Чернівецької обласної державної адміністрації, які поінформували присутніх про мету, завдання та процес впровадження реформи місцевого самоврядування. Голови об’єднаних територіальних громад розповіли учасникам про вакансії, які на сьогодні є незаповненими, основні вимоги до претендентів на зайняття посад, а також умови, які вони готові запропонувати фахівцям.

 

Григорій Ванзуряк, голова Глибоцької ОТГ:  Якщо раніше обговорювалося питання децентралізації, то хтось вірив, хтось не вірив у те, що вона відбудеться в Україні. Сьогодні дискусія відбувається в напрямку «як децентралізувати?», і це набагато кращий рівень. Мова ведеться про те, що потрібно зробити для об’єднання ОТГ, для того щоб в Україні завершилася реформа місцевого самоврядування і щоб якість органів місцевої влади набула, все ж таки, того європейського характеру.


Хотів би наголосити на викликах, з якими зіткнулися ОТГ за ці три роки. Перш за все, є проблема наближення послуг до кінцевого споживача. Йдеться, зокрема, про адміністративні послуги, які надає та чи інша об’єднана громада. Тепер у кожній громаді виникає потреба створити центр надання адміністративних послуг. А спеціалістів, які у ньому працюватимуть, на жаль, бракує. І якщо минулого року ми мали тільки 10 ОТГ на Буковині, то зараз їх 18, і ця кількість буде зростати. Підписання закону про надання сільським радам об’єднуватися не в межах району говорить про те, що найближчим часом у нас на теренах області виникне ще низка ОТГ.

 

Суть реформ, які відбуваються – змінити якість надання послуг і наблизити їх до населення, а це можливо лише у тому випадку,  якщо  будуть підготовлені  відповідні фахівці. Наведу приклад. Об’єдналися дві громади, які повірили реформі. В межах цієї громади було оголошено вибори. Була шалена конкуренція, і завдяки їй з 87 кандидатів було обрано 26 віком від 25 до 50 років. Середній вік депутата нашої громади складає 30-45 років. Тобто населення, сприймаючи процес реформи, обрало молодих. Сьогодні в ОТГ переважна більшість молодих депутатів, які приймають рішення і, водночас, самі також вчаться, вивчають закони.
Наступним кроком громади має стати формування спеціалістів. Дуже важливо, щоб вони були з новим мисленням, підготовленими  до цієї реформи. Важко переконати фахівця, якщо  він не вірить у реформу і думає, що це тимчасове явище, і в результаті все залишиться так як було.


ОТГ сьогодні шукають, запрошують для своїх команд висококласних, кваліфікованих фахівців. Наприклад, в Україні є преценденти, коли спеціально для сімейних лікарів призначають подвійну заробітну плату, дають житло. Найближчим часом таке відбудеться у кожній об’єднаній громаді.
Закликаю всіх студентів, всіх викладачів тісно співпрацювати з об’єднаними територіальними громадами, реформувати систему розвитку місцевого самоврядування. Я впевнений, що тільки завдяки цьому ми змінимо ситуацію в Україні.

 

Василь Равлик, голова Сокирянської міської ОТГ: Такі заходи вкрай необхідні, адже дискусія назріла, і користь однозначно буде для всіх нас. У 2014 році стартувала реформа місцевого самоврядування і Сокирянська громада в числі перших десяти на Буковині включилася у цей процес. У перспективі ми очікуємо приєднання ще 6 сільських рад, які налічують 8 сіл. І звичайно, отримавши нові повноваження, нові функції, нові ресурси для виконання повноважень, відразу виникла потреба у забезпеченні кадрами органів місцевого самоврядування. Для порівняння, до об’єднання Сокирянська міська рада налічувала у своєму складі 12 працівників. Зараз, після об’єднання, ми створили 10 відділів. Окрім того, організовано центр надання адміністративних послуг і дві служби: інфекційну службу та архітектурно-будівельну інспекцію. Звичайно, що від якості роботи кожного фахівця залежить рівень життя населення і ефективність виконання повноважень органами місцевого самоврядування. У цих десяти відділах на сьогодні вже є вісім вакансій, які необхідно заповнити. У нас зараз гостра проблема через нестачу спеціалістів будівельної галузі. Люди, які працюватимуть в архітектурно-будівельній інспекції, відповідно до вимог повинні мати вищу будівельну освіту. Щоб якось «вгамувати» цей кадровий голод, залучаємо до роботи колишніх працівників органів місцевого самоврядування, які вийшли на пенсію.


Вважаю, що такий захід дасть можливість студентам отримати інформацію про можливість роботи в органах місцевого самоврядування, а нам в подальшому вирішити кадрові питання. Ми вкрай зацікавлені в тому, щоб у нас працювали саме молоді люди, адже вони по-іншому сприймають реалії, які існують, вони по-іншому бачать своє завдання, по-іншому, більш творчо підходять до вирішення проблем. На сьогодні досить складно працювати з людьми, які перебували в органах виконавчої влади і місцевого самоврядування за часів Радянського Союзу – вони мають досвід, але їх необхідно перебудовувати. Саме молодим фахівцям потрібно працювати в органах місцевого самоврядування, втілювати в життя ідеї і бачити результат своєї праці. Ми, у свою чергу, намагаємося стимулювати наших працівників фінансово.

 

Микола Карлійчук, голова Сторожинецької міської ОТГ: Відчуваємо, що потрібні молоді люди і нові знання. Сьогодні фахівець повинен повинна знати дві-три іноземні мови, міжнародне право, економіку, юристи мають знати земельне законодавство, адже потрібно вирішувати багато земельних питань, представляти інтереси громади в різних інстанціях, судах. Наша молодь може довести, що вона талановита, що у неї є знання і бажання робити нашу країну кращою. Сьогодні необхідно створювати інвестиційні програми, захищати їх, і ми  сподіваємося, що молоді люди будуть більш наполегливі у досягненні позитивного результату. В нашої громади є перспективи, сьогодні в штаті працює багато молодих людей. Поряд з тим, щоб забезпечити подальший розвиток і зробити територію інвестиційно привабливою, нам потрібні фахівці із планування території, стратегії розвитку, ландшафтного дизайну. Ми бачили, як гарно і затишно за кордоном – у нас може бути не гірше.


Ми готові підтримувати всіх молодих людей, які до нас звертатимуться. Патріотизм потрібно показувати ділом: що ви господарі на своїй території, не збираєтеся кудись виїжджати, а працюєте на державу. Тоді будуть інвестиції, будуть робочі місця.

 

Микола Перч, голова Вашківецької міської ОТГ: Як на мене, основною причиною цього «кадрового голоду» є фінансове забезпечення, тому що будь-який спеціаліст, а тим більше хороший спеціаліст, потребує належного фінансування. Це абсурд, коли фахівець отримує на рівні технічного працівника. Сьогодні навіть у нас у громадах, за наявності коштів, ми не можемо надати достойну заробітну плату тій чи іншій особі. Доводиться давати 200-300% преміальних.


Підтримую ідею щодо практики студентів в ОТГ, ми будемо сприяти тому, щоб людина на практиці повноцінно отримала те, що потребує. Що стосується фахівців, то Вашківецька громада тільки об’єдналася, ми затвердили на сесії свій штатний розпис, але залучаємо спеціалістів поступово, за потребою, з відкриттям тих чи інших відділень. Звичайно, раді молодим фахівцям. Своїх молодих людей віддали на навчання, зокрема бухгалтерів, які обслуговують освіту. Дійсно є потреба в економістах, у фінансистах, у проектних менеджерах зі знанням мов, і якщо в містах, можливо, нема таких проблем, то в селах, в ОТГ брак спеціалістів відчувається.

 

Олексій Чепіль, голова Вижницької міської ОТГ: Всі говорять про кадровий голод, однак у нас такої проблеми немає. Турбує більше якість кадрів. Сьогодні  дійсно потрібні відповідальні, чесні, порядні працівники, які мають свою ідею, свою думку. Ми проводимо конкурси на проведення відбору службовців, закликаємо молодь брати участь. Сьогодні у нас у громаді не дуже великий штат, але близько 40% людей, які працюють – до 30 років. Вкрай необхідний закон про службу в органах місцевого самоврядування, щоб врегулювати низку питань.


Христина Марчук, начальник відділу з питань містобудівного кадастру та регіонального розвитку управління регіонального розвитку, містобудування та архітектури обласної державної адміністрації:
Ми всі розуміємо, що наявність інтелектуального кадрового потенціалу – це є одна з головних умов успішного функціонування об’єднаної громади. Якщо ми можемо приблизно підрахувати фінансову спроможність, інфраструктурні можливості майбутньої громади,то  підрахувати її кадровий потенціал дуже складно. Утворивши перші об’єднані громади ми побачили, що головна проблема – це кадровий голод, особливо в сільських об’єднаних громадах, тому що ОТГ прирівнюється до міста обласного значення.


Освіта, охорона здоров’я, сфера надання соціальних та адміністративних послуг – це великі об’ємні галузі, якими раніше займалися органи виконавчої влади на рівні районних адміністрацій. Зараз це передалось об’єднані громади, в тому числі і сільські. Зрозуміло, що вони відчули потребу у фахівцях. Тому питання кадрового охоплення, питання формування інтелектуального потенціалу дуже доречне. Такі заходи як ярмарки вакансій стають платформою для зустрічей і спілкування між студентами – претендентами на здобуття посад в ОТГ, та керівників об’єднаних громад,  які повинні проводити відкриті і прозорі конкурси та вибирати кращих з кращих.

 

Віталій Кіндзерський, голова профспілкового комітету студентів ЧНУ: Сучасне освітнє поле є дуже динамічним і за останні три-чотири роки в студентів дуже серйозно змінилося світосприйняття. Вони дещо по-іншому дивляться на питання працевлаштування, питання оплати праці, і як на мене, це потрібно враховувати роботодавцям під час пошуку собі працівників. Студенти дуже багато часу приділяють самоосвіті, вони намагаються вчитися поза межами навчального закладу, і це дуже великий позитив. Роботу для себе вони шукають ще на третьому-четвертому курсі. Це питання можна розглядати під різним кутом: одного боку, у студентів складніше матеріальне становище, з іншого – вони намагаються вже зі студентських лав отримати досвід роботи, досвід співпраці із роботодавцем. Чернівецький національний університет, як і більшість навчальних закладів, дуже активно намагається працювати в напрямку не тільки надання освітніх послуг, а й допомоги студентам у працевлаштуванні, звернути їх увагу на певні напрямки, сприяти формуванню у них якостей, які допоможуть у пошуку оптимального робочого місця. Проводяться буковинські ярмарки вакансій ЧНУ, з кожним роком цей захід стає більш самодостатнім.


Щодо змін у студентському середовищі, то сьогодні молоді люди амбітні, вони мають бажання проявляти себе швидше, чекають швидшого кар’єрного росту. Більшість з них, проте, розуміють, що неможливо все і одразу, тому наше завдання як освітньої установи допомогти студентам знайти той напрямок, працевлаштуватися і забезпечувати своє майбутнє.

 

Євген Прокопець, експерт з фінансів Регіонального офісу з питань впровадження реформ у сфері місцевого самоврядування, децентралізації повноважень органів виконавчої влади:
 До реформи у нас практично 90% бюджетів сільських і  селищних рад були дотаційні. Зараз ОТГ повинні думати, де заробляти гроші. Шукати їх, починаючи з реєстру земельних ресурсів, юридичних та фізичних осіб-підприємців. Основним джерелом доходів є місцеві податки. Фінансист повинен думати і готувати розміри ставок, які затверджує рада ОТГ. Громади, які тільки утворилися, ще не володіють таким ресурсом, щоб повністю забезпечити своїх працівників необхідними коштами, але  громади, які вже  проіснували більше року, знаходять ці шляхи. Сьогодні дійсно за рахунок премії  можна регулювати зарплату працівника, але цей працівник повинен дійсно цю зарплатню заробляти, а не отримувати.

 

Тарас Халавка, експерт з комунікацій Регіонального офісу з питань впровадження реформ у сфері місцевого самоврядування, децентралізації повноважень органів виконавчої влади:
Щоб вирішувати кадрові питання, сформуємо максимально повну базу даних вакансій ОТГ. Для цього направимо запити, кого, власне, треба об’єднаним громадам, і передамо цю інформацію  тим, хто готує спеціалістів. Окрім того, об’єднані громади – це не тільки місце, де можна влаштувати  студентів, це також місце цікавої практики для студентів, місце, де можна писати наукові дослідження.
Цю базу вакансій ми зробимо публічною, щоб працювати із зацікавленими у цій сфері. Було б добре, якби всі голови на сайтах своїх громад запровадили рубрику, де кожен мешканець міг би дізнатися про вакансії. Ну і потрібно пропагувати через засоби масової інформації ідею працевлаштування в об’єднаних територіальних громадах, зацікавлювати людей.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook