Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

20 вересня 2016
Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади

За підсумками чергових місцевих виборів у 2015 році до Чернівецької обласної ради вперше потрапили представники 10 політичних партій – найбільше серед усіх облрад України, поруч із Полтавською. При цьому 7 із них отримали всього по 4-5 мандатів, внаслідок чого депутатський корпус обласної ради виявився надзвичайно роздробленим. Теоретично, така роздробленість могла суттєво ускладнити подальшу роботу ради. Однак на практиці сталося навпаки: голові обласної ради Івану Мунтяну вдалося об’єднати навколо себе значну частину депутатського корпусу та загалом налагодити нормальну роботу крайового парламенту Буковини.


Іване Миколайовичу, поділіться секретами успіху: мабуть, Вам першому вдалося демократичним шляхом консолідувати такі різні, на перший погляд, політичні сили?
Ви цілком слушно підмітили – демократичним шляхом; шляхом обговорення спірних питань, пошуку спільних точок дотику та врешті-решт шляхом взаємних поступок. Власне, вміння домовлятися заради спільного блага – це і є демократія. Адже, гадаю, що буковинці не просто так довірили нам – депутатам – представляти їх інтереси в обласній раді. Впевнений, що після Революції Гідності люди мають особливі сподівання щодо своїх представників у владі. Саме тому цей склад обласної ради повинен виправдати очікування громади та попрацювати на її благо.


– То, на Вашу думку, депутати попередніх скликань не виправдали довіри буковинців?
Не мені робити такі судження. Втім, зауважу, що майже 66% складу Чернівецької обласної ради VII скликання стали депутатами вперше. Тобто у суспільстві є запит на нові обличчя, на зміни, які так довго лише імітувались у нашій державі. Не хочу хвалитись, але кількість питань, розглянутих на семи сесійних засіданнях, та їх спрямованість промовисто свідчать про бажання депутатської більшості працювати на благо громади.


– Про це, будь ласка, детальніше
Не люблю хизуватися цифрами, однак зроблю одне невелике порівняння: за неповних 10 місяців депутати обласної ради нової каденції розглянули 225 питань та ухвалили 211 рішень в той час, як за 10 місяців 2015 року було розглянуто 198 питань та ухвалено 181 рішення. Виходить, що майже за один і той самий період часу вдвічі менша кількість депутатів виконала майже річний обсяг роботи своїх попередників. Більше того – затверджено 16 обласних та регіональних програм (7 у 2015 році) та прийнято 20 звернень до вищого керівництва держави та центральних органів влади (14 у 2015 році).


Так, депутати зверталися до Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України та Президента України щодо винайдення коштів на ремонт автошляхів краю, організацію безоплатного харчування школярів, завершення реконструкції обласного перинатального центру та створення кіномистецького центру імені Івана Миколайчука, вирішення низки земельних питань, недопущення обмеження прав органів місцевого самоврядування в сфері надрокористування, забезпечення учасників АТО та членів їх сімей житлом, детінізації агробізнесу, встановлення мораторію на підвищення тарифів ЖКГ.


– Ну кількість це ще не якість…
Не скажіть. Тематичний аналіз прийнятих на сесіях рішень вказує на те, що депутати обласної ради попри усі політичні розбіжності консолідували свої зусилля задля врегулювання господарських питань, від яких залежить нормальна життєдіяльність краю. На мою думку, на особливу увагу заслуговують рішення щодо медико-соціального забезпечення учасників АТО та членів їх сімей, а саме ті, якими депутати затвердили порядок надання грошової допомоги та програму зубопротезування учасників АТО та членів їх сімей та внесли низку важливих змін до Комплексної Програми соціальної підтримки учасників АТО та членів їх сімей.
Про бажання депутатів обласної ради працювати на благо територіальної громади Буковини також свідчить і той факт, що в середньому на 7 сесійних засіданнях 7-го скликання були присутні майже 90% народних обранців, в той час як впродовж 2015 року сесії облради відвідували в середньому лише 68% депутатів.


– Із соціальною сферою все зрозуміло. Але на все потрібні гроші, відповідно – повинні збільшитися надходження до бюджету…
Безпрецедентним за своєю значущістю є й рішення про передачу у власність територіальної громади області 66 тисяч гектарів лісів АПК. Фактично це рішення означає, що в майбутньому кошти від реалізації лісодеревини та інших видів лісокористування будуть надходити безпосередньо до місцевих бюджетів. Більше того: тепер уже обласна рада здійснюватиме прямий контроль за збереженням лісового фонду та реалізовуватиме заходи, спрямовані на його відтворення.


Радує й те, що попри бурхливе обговорення, буковинські народні обранці підтримали ініціативу про створення Агенції регіонального розвитку Чернівецької області, діяльність якої буде спрямована на залучення грантових та донорських коштів в економіку Буковини. Аналогічні установи, створені обласними радами у Вінницькій, Закарпатській та Хмельницькій областях, вже успішно діють.


– Все ж: як саме плануєте залучати інвестиції?
Одним із потужних інструментів для нашого краю в майбутньому може стати Дунайська стратегія, яка охоплює 14 країн, серед яких є і Україна та наші транскордонні партнери Румунія та республіка Молдова. Не менш актуальною залишається співпраця Чернівецької області в рамках Єврорегіону «Верхній Прут», який охоплює разом з нашою та Івано-Франківською областями, регіони Румунії та Молдови.


Втім, найуспішнішою у сфері залучення грантових коштів стала участь області в Спільній операційній програмі «Румунія – Україна – Республіка Молдова 2007-2013» Європейського інструменту сусідства та партнерства. Лише в рамках вказаної програми було реалізовано 29 спільних транскордонних проектів.


Саме тому зараз, в рамках підготовки до спільного засідання Сучавської повітової та Чернівецької обласної рад, проводяться робочі зустрічі, під час яких обговорюються можливі шляхи співпраці в межах Спеціальної операційної програми «Румунія-Україна 2014-2020» у сфері розвитку транспортної інфраструктури, освіти, надання медичних послуг, розвитку бізнес-середовища, спільного реагування у випадку надзвичайних ситуацій, збереження і популяризації культурної спадщини. Плануємо, що за допомогою румунських партнерів ми зможемо реалізувати проекти з фінансуванням від 50 тисяч до 2 мільйонів євро.


– Можете навести якийсь приклад залучення таких інвестицій?

Якраз у цьому році Чернівецька обласна рада успішно завершила реалізацію проекту ЄС «Покращення умов життя та соціальна адаптація внутрішньо переміщених осіб в Чернівецькій області», спрямованого на створення сприятливих умов для адаптації та вирішення проблем внутрішньо переміщених осіб. Загальна вартість проекту – майже 300 тисяч євро. В рамках проекту було капітально відремонтовано 2 житлові будівлі у с. Михайлівка Глибоцького району та смт Кострижівка Заставнівського району для 22 родин внутрішньо переміщених осіб із дітьми, відкрито соціально-консультаційний центр по роботі з переселенцями та проведено конкурс бізнес-планів для внутрішньо переміщених осіб. Гадаю, це доволі хороший результат співпраці з європейськими партнерами.


– Виходить, що питання залучення інвестицій можна вирішити, і не чекаючи на додаткові кроки центральної влади?
Власне, про це й мова. Тому нині перед Чернівецькою обласною радою стоїть важливе завдання – зрушити питання залучення інвестицій з мертвої точки, на якій воно перебувало десятиліттями. Адже вирішення цього питання залежить не стільки від загальнодержавної політики, скільки від активності самої громади і вміння тих, кому буковинці делегували свої владні повноваження.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook