Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

14 січня 2016
Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті

Валерій Романенко - голова Вашківецької сільської об'єднаної територіальної громади Сокирянського району

 

Валерію Васильовичу, стати керівником об’єднаної територіальної громади – дуже відповідальний крок. Чи не складно було приймати таке рішення?

Очолити об’єднану територіальну громаду у період проведення у країні глобальних реформ - надзвичайно складний і дуже відповідальний крок. Адже відсутність законодавчої бази, яка б регламентувала діяльність виконавчих органів об’єднаної територіальної громади, відсутість професійно підготовлених фахівців для роботи в органах місцевого самоврядування, наявність установ різнорівневого підпорядкування покладає на очільника такої громади велику відповідальність за майбутнє громади та її мешканців.


Але, зважаючи на власний досвід роботи в органах виконавчої влади, 10-річний досвід роботи в органах місцевого самоврядування, я прийняв свідоме рішення балотуватися на виборах 25 жовтня 2015 року на посаду голови об’єднаної територіальної громади.


За результатами виборів у всіх населених пунктах об’єднаної територіальної громади 68% виборців віддали свої голоси за мене в надії на втілення в життя однієї з найважливіших реформ держави – децентралізації влади та забезпечення добробуту громади, розбудови соціальної інфраструктури, розширення податкової бази та соціально-економічний розвиток населених пунктів сільської ради.

 

Уже традиційне питання: як громада сприйняла нововведення і яким чином відбувався процес об’єднання громад?

Звичайно ж, не всі громадяни – жителі населених пунктів об’єднаної громади позитивно сприйняли новину про об'єднання. Частина людей на першому етапі не бачила переваг об’єднання, частина сумнівалася  в успіху проведення змін, однак більшість сприйняла об’єднання позитивно, оскільки ці населені пункти пов’язують родинні і культурні зв’язки, добросусідські відносини, спорідненість видів господарської діяльності, і тим більше, що до 1975 року село Шишківці вже входило до складу Вашковецької сільської ради. Що цікаво – троє представників села Шишківці колись працювали сільськими головами у Вашківцях.


Перед тим як розпочати процедуру об’єднання, ми створили ініціативну робочу групу, до якої увійшли голови та депутати обох сільських рад, фахівці в галузі фінансів, керівники установ та організацій, громадські активісти. Основним завданням цієї групи було здійснити аналіз виконання дохідної та видаткової частини бюджету протягом останніх кількох років, вивчити демографічну ситуацію у населених пунктах майбутньої об’єднаної громади, наявні проблеми у соціально-економічному розвитку населених пунктів обох сільських рад, щоб мати змогу прийняти зважене, обґрунтоване рішення щодо перспектив об’єднання. 


Проаналізувавши наявні аналітичні дані, податкову базу обох сільських рад, власну спроможність громад, ми вирішили здійснити додаткове вивчення пропозицій із об’єднання територіальних громад інших сіл та провести громадське обговорення щодо можливого добровільного об’єднання територіальних громад саме сіл Вашківці, Нова Слобода, Шишківці та Струмок. Таке обговорення пропозицій відбувалося в організаціях та установах, трудових колективах, релігійних конфесіях, родинному та сімейному колах.


Тож враховуючи висновки ініціативної робочої групи, розглянувши пропозиції щодо можливості об’єднання з іншими населеними пунктами району, 10 серпня 2015 року на спільному пленарному засіданні депутатів Шишковецької та Вашковецької сільських рад було прийнято одноголосне рішення про добровільне об’єднання громад. 

 

До Вашковецької об’єднаної громади увійшло чотири населених пункти. Усі говорять про те, що головна ідея реформи – зробити громаду незалежною, самодостатньою, забезпечити місцевих мешканців якісними медичними, освітніми, адміністративними послугами тощо. На Ваш погляд, скільки часу потрібно, щоб виконати це? Якими ресурсами зараз володієте?

Глибоко переконаний, що за умови внесення змін до чинного законодавства, належного кадрового забезпечення, прозорої фіскальної політики протягом 2-3 років можна досягти позитивного результату.


У 2016 році з бюджету об’єднаної територіальної громади утримуватимуться загальноосвітні школи І-ІІІ ступенів сіл Вашківці та Шишківці, дошкільні навчальні заклади «Веселі каруселі» села Вашківці та «Капітошка» села Шишківці, Вашковецька та  Шишковецька амбулаторії загальної практики сімейної медицини, ФАПи сіл Нова Слобода та Струмок, Будинки культури сіл Вашківці та Шишківці, об’єкт дозвілля у селі Нова Слобода та ін.


На утримання вказаних установ маємо у сільському бюджеті освітню субвенцію в розмірі 7447,6 тис. грн., медичну субвенцію у розмірі  2993,6 тис. грн., базову дотацію – 1910,2 тис. грн., 2087,0 тис. грн. плануємо заробити самостійно. Загальний обсяг місцевого бюджету об’єднаної територіальної громади на 2016 рік складає 14438,4 тис. грн. (для порівняння - у 2015 році загальний обсяг бюджетів сільських рад, які ввійшли до складу об’єднаної територіальної громади, складав 1667,9 тис. грн.).

 

Які першочергові завдання ставите перед собою?

Перш за все – налагодження плідної роботи з активом населених пунктів, які приєдналися до громади, глибоке вивчення та аналіз проблем, які існують у діяльності установ та організацій, забезпечення мешканців сіл якісними адміністративними, освітніми та медичними послугами, вирішення поточних проблем кожного жителя. Зробити громаду багатою та самодостатньою – основне завдання сільської влади.


Соціально-економічний розвиток нашої об’єднаної громади базуватиметься насамперед на розбудові сучасної інфраструктури у всіх населених пунктах з максимальним наближенням до європейських стандартів. Спільно з жителями сіл займемося капітальним ремонтом доріг та ліній електропередач, налагодженням регулярного автобусного сполучення, відновленням та реконструкцією системи вуличного освітлення, покращимо матеріально-технічну базу дошкільних навчальних закладів та загальноосвітніх шкіл, завершимо реконструкцію амбулаторії загальної практики сімейної медицини.


Дуже важливе значення сьогодні має питання благоустрою населених пунктів ради. Основними завданнями є вивіз та утилізація твердих побутових відходів, ремонт і догляд за об’єктами комунальної власності, утримання в належному стані сільського кладовища. Плануємо створити власне сільське комунальне підприємство для вирішення цих необхідних побутових питань.


Працюватимемо і над збільшенням дохідної частини місцевого бюджету, над залученням до оподаткування всіх категорій працюючих. Необхідно також розробити нову нормативно-грошову оцінку земельних ділянок, провести їх інвентаризацію, переглянути умови договорів оренди.


Спільна робоча група з депутатів сільської ради, активних і небайдужих представників населених пунктів об’єднаної територіальної громади визначить пріоритетні напрями роботи виконавчих органів сільської ради. Й надалі співпрацюватимемо з європейськими фондами із залучення іноземних інвестицій та міжнародних грантів.

 

З якими складнощами доводиться зустрічатись?

Звичайно ж, у процесі роботи виникають певні труднощі. Насамперед в зміні підходів у вирішенні поточних проблем функціонування установ комунальної власності, які діють на території населених пунктів сільської ради. Маємо зрозуміти, що добробут наших жителів громади залежатиме виключно від самих себе, від повноти сплати податків, від особистого ставлення до дорученої справи.


Однією з проблем є організація роботи та фінансування медичних закладів – амбулаторій загальної практики сімейної медицини, ФАПів, пунктів екстреної медичної допомоги, які мають різне функціональне призначення, різне підпорядкування і методику фінансування. Є, зокрема, повноваження, які належать до функцій швидкої медичної допомоги, а є пов'язані з функціями первинної медико-санітарної допомоги. Тому для того, щоб до пацієнта приїхав сімейний чи дільничний лікар, або ж приїхала бригада екстреної медичної допомоги, якщо для цього є підстави, хтось має здійснювати оперативне управління.


Наступною проблемою є створення повноцінного Центру надання адміністративних послуг жителям громади. Створення зручних і доступних умов для отримання громадянами таких послуг є одним з основних завдань, які мають вирішувати органи місцевого самоврядування. Орієнтація на жителя громади, на вирішення його потреб і очікувань має стати пріоритетною в діяльності виконавчих органів сільської ради.


Мають бути створені необхідні умови для спрощення взаємовідносин влади і громади. Людині потрібно спростити процес отримання інформації, консультації чи конкретної послуги в максимально зручній формі і в найкоротші терміни. Адже саме за якістю послуг кожен громадянин оцінює турботу влади про нього і ефективність самої влади. Найбільшою проблемою в цьому є відсутність кваліфікованих кадрів, які могли б реалізувати визначені державою завдання.

 

Чи відчувається готовність самої громади, мешканців, докладати зусилля, щоб покращити своє життя (адже у нас великою проблемою є те, що багато людей просто чекає, що прийде «хтось» і вирішить усі їх проблеми)?

Більшість жителів населених пунктів об’єднаної територіальної громади позитивно сприймають ідею об’єднання і виявляють готовність до співпраці з владою заради досягнення позитивного результату у покращенні умов проживання, забезпеченні належних умов функціонування організацій, установ, ремонту доріг, соціально-економічного розвитку громади тощо. Тим більше, що у нас є позитивний багаторічний досвід співпраці.


Останні роки ми постійно здійснювали ремонт доріг комунальної власності за принципом співфінансування «50 на 50», тобто скільки зберуть коштів на ремонт дороги її жителі, стільки виконавчий комітет сільської ради виділить на ремонт саме цієї дороги.


Аналогічно здійснюється і робота з реконструкції і відновлення системи вуличного освітлення. Таким чином ми зуміли відновити вуличне освітлення на 4-х основних вулицях села Вашківці, вулиці Головної у селі Нова Слобода.
Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності та бажання щось змінити у своєму житті.

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців
Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook