Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

09 лютого 2023
Пріоритети законодавчого порядку денного щодо децентралізації у 2023 - результати опитування представників ОМС

Чітке розмежування повноважень між органами місцевого самоврядування та місцевими органами виконавчої влади, законодавче врегулювання порядку вирішення питань адміністративно-територіального устрою, закріплення децентралізації в Основному Законі – саме ці законодавчі пріоритети визначило місцеве самоврядування для подальшого впровадження реформи місцевого самоврядування і територіальної організації влади, яка впроваджується в Україні з 2014 року за принципом децентралізації владних повноважень.

 

Відповідне опитування провела громадська організація «ДЕСПРО» за підтримки Проєкту USAID «ГОВЕРЛА», щоб дізнатися позицію керівництва органів місцевого самоврядування щодо основних законодавчих ініціатив, прийняття яких у 2023 році забезпечить подальше зміцнення системи місцевого самоврядування.

Стандартизоване опитування проводилося у січні 2023 року. В опитуванні взяли участь 354 респонденти з 310 територіальних громад (33% - міських; 38% - селищних; 29% - сільських) з 24 областей України[1].

Результати опитування презентували 6 лютого 2023 року в «Укрінформі» (м. Київ).

 

За словами Оксани Гарнець, президента ГО «ДЕСПРО», результати опитування свідчать про те, що для ефективної роботи місцевого самоврядування і продовження реформи децентралізації його представники на перші позиції ставлять необхідність прийняття:

  • Проект Закону України №8056 «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення повноважень органів місцевого самоврядування та їх посадових осіб у період дії воєнного стану» (47% респондентів);
  • Проект Закону України №4664 «Про порядок вирішення питань адміністративно-територіального устрою України (31% респондентів);
  • Проекти Законів України №6281№6282 «Про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" щодо розподілу повноважень органів місцевого самоврядування у зв'язку зі зміною адміністративно-територіального устрою» (18% респондентів).

«Дані, які ми отримали, свідчать, що ці питання потребують подальшої дискусії в середовищі місцевого самоврядуванні та експертному середовищі», - сказала Оксана Гарнець.

На чільне місце представники місцевого самоврядування винесли також необхідність формування належного правового поля для залучення громадян до розробки, прийняття і реалізації питань місцевого самоврядування. Мова йде про низку законопроєктів з питань місцевої демократії: «Про публічні консультації» (№4254), «Про місцевий референдум» (№5512).

Для підвищення ефективності залученості громадян до прийняття рішень респонденти також пропонують внести зміни до Закону «Про органи самоорганізації населення», розробити і прийняти проєкти законів «Про громадську ініціативу в розбудові території населеного пункту», «Про загальні збори громадян за місцем проживання», «Про агломерації».

Окрім цього, респонденти вбачають необхідність прийняття проекту Закону України №6504 «Про службу в органах місцевого самоврядування» та проекту Закону України №4298 «Про внесення змін до Закону України "Про місцеві державні адміністрації" та деяких інших законодавчих актів України щодо реформування територіальної організації виконавчої влади в Україні»).

Результати опитування показали, що 78% респондентів вважають ненагальним внесення змін і доповнень до Закону України «Про правовий режим воєнного стану» щодо функціонування місцевого самоврядування у період дії воєнного стану №7269. Однак ті, хто вважає, що зміни і доповнення потрібні, надають пропозиції таких змін. До прикладу, вони пропонують розширити повноваження міських, селищних, сільських голів територіальних громад, на території яких не ведуться бойові дії; повернути право виконавчого комітету вносити зміни в бюджет громади; чітко врегулювати відносини роботодавця з працівниками, які тимчасово перебувають за кордоном, в частині оплати їм простою чи призупинення з ними трудових відносин до періоду повернення в Україну; зняти обмеження щодо відпусток (оплачуваних), також врегулювати питання тих працівників, які виїхали за кордон та інші пропозиції.

Загалом опитування продемонструвало, що керівництво органів місцевого самоврядування має чимало пропозицій, пов’язаних як із сьогоденням громад, так і з повоєнною відбудовою.

 

Джерело: https://decentralization.gov.ua/news/16086

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Анатолій Круглашов: Сумні роковини та уроки російсько-української війни Актуальні питання впровадження нового законодавства про службу в органах місцевого самоврядування Ольга Смалій: Громадянам, що мають певні сумніви щодо державної політики, потрібно вступати на посади державної служби і своїм прикладом демонструвати, як треба працювати Христина Марчук: Проєктний підхід у системі планувальних документів відновлення та розвитку територіальних громад Оксана Сакрієр: Наше завдання – вистояти, розвивати, перемогти Микола Ярмистий: Державна служба сконцентрувала свої зусилля на вирішенні нагальних проблем в період російської агресії Любов Кожолянко: Уряд розширив програму компенсацій роботодавцям за працевлаштування окремих категорій безробітних Любов Нечипорук: Закон України «Про медіа» започатковує ґрунтовну реформу у медіагалузі Альбіна Грищенко: Про підвищення кваліфікації для державних службовців у 2023 році Для зручності клієнтів працює вебпортал електронних послуг Руслан Запаранюк: Буковина стала другою домівкою для тисяч українців Євгенія Блажевська: Волонтерська діяльність є одним із напрямів нашої роботи Іван Гешко: Робота спортивних структур в умовах війни Микола Ярмистий: Державотворчі погляди Тараса Шевченка Права та пільги внутрішньо переміщених осіб
Прихисток у Лужанах для вимушено переміщених осіб: рік роботи Христина Марчук: Робота органів місцевого самоврядування області в умовах воєнного стану Руслан Майданський: Новоселицька громада розширює міжнародні зв’язки Світлана Олексійчук: Навчаємо активну молодь та розвиваємо молодіжні простори Наталія Катрюк: Наш обов’язок – дати людям відчуття захищеності Олена Бадюк: Роль органів місцевого самоврядування у воєнний період на прикладі Глибоцької територіальної громади Соціальна згуртованість у громадах Михайло Савчишин: Виконуємо бюджет, забезпечуємо потреби мешканців громади та внутрішньо переміщених осіб Василь Скрипкару: Виклики та випробування проявили нас як громаду максимально зібрану, згуртовану та націлену на перемогу Микола Ярмистий: Місцеві органи влади в умовах воєнного стану:повноваження та співпраця військових адміністрацій з органами місцевого самоврядування Світлана Олексійчук: Від початку війни наші волонтери працювали у режимі нон-стоп Ілона Факас: Права, пільги та гарантії внутрішньо переміщених осіб Віталій Мостовий: Сучасні канали комунікації місцевої влади з громадою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку Анатолій Круглашов: Локалізація політичного чи політизація локального: випробування спроможностей місцевого самоврядування в Україні
Особливості захисту населення у випадку радіаційного ураження. Нормативно-правова база в сфері радіаційної безпеки Зиновій Бройде: Стратегічне бачення транскордонного розвитку транспортної інфраструктури через міжнародні пункти пропуску на українсько-румунському кордоні Світлана Сидоренко: Цифровізація як дієвий механізм взаємодії інститутів громадянського суспільства та органів публічної влади Анатолій Круглашов: "Європа: єдність заради безпеки" Ростислав Балабан: Реформа децентралізації в Україні Валентина Підгірна: Особливості функціонування суб’єктів туристичної діяльності Чернівецької області на сучасному етапі Фадей Яценюк: Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу Зиновій Бройде: Буковинський вузол транс'європейського транзиту Сергій Гакман: Вторгнувшись в Україну, росія порушила основи міжнародного права С.Троян, Н.Нечаєва-Юрійчук "ЧАЕС– ЗАЕС-2022: російський ядерний шантаж у дії" Наталія Нечаєва-Юрійчук, Сергій Троян: Українська відсіч тотальній російській агресії: Чотири місяці Наталія Нечаєва-Юрійчук: Творення чергових конспірологічних теорій через дискредитацію політиків Анатолій Круглашов: Перспективні завдання євроінтеграції України Сергій Гакман "9 травня: свято чи біль?" Сергій Троян, Наталія Нечаєва-Юрійчук "УКРАЇНА: ВІЙНА - ПЕРЕМОГА - ПАМ’ЯТЬ" Богдан Волошинський: Ми і наші прапори Наталія Бак "Фінансовий патріотизм і довіра: Вчора. Сьогодні! Завтра?" Наталія Нечаєва-Юрійчук: Боротися. Протидіяти. Ігнорувати Анжела Пасніченко: Як не впасти у паніку? Наталія Нечаєва-Юрійчук: Кожна дія має значення Володимир Тиліщак, Вікторія Яременко: Путін йде слідами Гітлера. Українці ж тримаються як британці Володимир Бойко: Нині Білорусь – ворог Олена Головіна: Зберегти людяність в нелюдських умовах життя! Ігор Недокус: Оцінки білоруських громадян та диктатора Лукашенка вторгнення Росії в Україну різні Сергій Федуняк: Для російських правителів ціна військової поразки – смерть
шукайте нас на facebook