Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

05 лютого 2019 о 14:38
ЦНАП – місце, де громадяни зустрічаються з місцевою владою

Віктор Лащак, радник з муніципальних послуг Чернівецького Центру розвитку місцевого самоврядування.

 

Реформа надання адміністративних послуг є однією із основ успішного процесу децентралізації в Україні, адже це є найчутливіша сфера у взаємовідносинах «громадянин-держава», «юридична особа - держава». Платники податків очікують від суб’єкта надання адміністративних послуг не лише здійснення владних повноважень для набуття, зміни чи припинення своїх прав чи обов’язків, а й відповідну якість.


Важливим є не просто отримання довідки чи свідоцтва, а й мінімум часу для цього, простота подачі відповідних документів, максимальне наближення до місця проживання отримувачів послуг і також, що не менш важливо, повага та ввічливість чиновника, який надає цю послугу. Реформа покликана залишити в минулому простоювання відвідувачів у чергах у вузьких коридорах органів влади, прийом в кабінетах, де серйозні чиновники вимагають в котрий раз, донести ще якість додаткові документи чи повідомляють сакраментальну фразу: «зайдіть пізніше, документ ще не готовий».


Ідея адміністративних послуг прийшла в Україну із досвіду західних країн, де ще з 80-х років набула розквіту доктрина «нового публічного менеджменту» та орієнтація влади на громадянина як клієнта. Ця ідея знайшла своє відображення у Концепції адміністративної реформи в Україні. Переорієнтація на «служіння», «надання послуг» є необхідністю та викликом часу для будь-якої сучасної держави. Владі слід завжди пам’ятати, що вона існує саме для обслуговування суспільства загалом та кожного громадянина зокрема. Тобто орієнтація на потреби та інтереси клієнта (особи) з боку органів публічної адміністрації є беззаперечним позитивом теорії публічних послуг, і власне адміністративних послуг як різновиду публічних послуг. Основне завдання цієї ідеї полягає в тому, щоб перебудувати стару бюрократичну машину на більш гнучку організацію, що використовує кращі методи та підходи приватного сектору до обслуговування клієнтів. Основними напрямами активності з проблематики «публічних послуг» у розвинених країнах були і залишаються:


1. створення найзручніших та найдоступніших умов для отримання послуг споживачами (в тому числі розвиток ідеї інтегрованих офісів – англ. one-stop-shop);

2. пошук оптимального суб’єкта надання послуг (створення «виконавчих агенцій», «роздержавлення» послуг/приватизація, використання методів приватного сектору у публічних інституціях тощо);


3. впровадження інформаційних технологій для надання послуг. Це стосується як електронізації окремих послуг, так і створення веб-порталів, присвячених публічним послугам (наприклад, портал – www.service-public.fr (Франція), www. servicecanada.gc.ca (Канада)).


В період реформування адміністративної системи в Україні організація центрів надання адміністративних послуг (ЦНАП) у новостворених об’єднаних територіальних громадах підвищує доступність та ефективність надання послуг на місцевому рівні. Створення та модернізація ЦНАПу на місцевому рівні показує наочно, які практичні результати громадяни можуть отримати від децентралізації. З допомогою ЦНАПів можливо ініціювати зміни в суспільстві. З метою створення центрів надання адміністративних послуг нового типу та підвищення поінформованості населення про місцеве самоврядування в Україні працює міжнародна Програма «U-LEAD з Європою», яка фінансується Європейським Союзом та його країнами-членами Данією, Естонією, Німеччиною, Польщею та Швецією. Програма «U-LEAD з Європою» підтримує як фізичне, так й інституційне створення ЦНАПів. Комфортні приміщення, меблі та якісно функціонуюче комп’ютерне обладнання – це базові умови належного надання послуг, а інституційна готовність Центру та добросовісне ставлення персоналу до своєї справи - це основний показник якісного функціонуючого ЦНАПу. Адже інституційна спроможність ЦНАПу забезпечує сталий розвиток громади та довіру її мешканців до влади. Мета Програми - створення орієнтованого на відвідувачів ЦНАПу задля покращення якості життя кожного мешканця громади, адже ЦНАП – одне з найважливіших місць, де громадяни зустрічаються з місцевою владою, де кожен має відчувати себе комфортно в безбар’єрному суспільному просторі як ментально, так і фізично. Перебудова старої системи приміщень із невеликими кімнатами – не проста місія, як свідчить досвід, доступні та ергономічні державні офіси формують кращий імідж місцевої влади і роблять її більш прозорою.


Для вивчення специфіки та проблем, які виникають в організації роботи ЦНАПів, шляхом проведення відкритого конкурсу, Програмою було обрано 26 об’єднаних територіальних громад, які стали частиною Початкової фази. Упродовж 18 місяців команда з напрямку покращення якості надання адмінпослуг для населення випробувала різні операційні моделі до надання послуг – у великих громадах, у маленьких громадах, у мобільному форматі та на віддалених робочих місцях. Під час реалізації Початкової фази було розроблено та випробувано пакет підтримки з керівними принципами створення ЦНАП.


Випробувані моделі та підходи до надання адміністративних послуг стали основою для наступного етапу - Фази Впровадження, яка передбачає підтримку створення та модернізації до 600 ЦНАПів. З 1 березня 2018 року розпочався перший раунд відбору учасників Фази,  під час якого розглянуто 246 заявок, отриманих з 22 областей; з них відібрано 150 громад. Після здійснених експертами 149 візитів у відібрані громади надано 113 (60 створення, 53 модернізація) технічних завдань, на основі яких будуть створюватись та модернізуватись ЦНАПи.


В першому раунді відбору, розпочатого 1 березня 2018 року, взяли участь 11 громад Буковини; 7 з них пройшли попередній етап відбору: Мамаївська, Кострижівська, Сторожинецька, Тереблеченська, Вашківецька Вижницького р-ну, Вашковецька Сокирянського р-ну, та Усть-Путильська ОТГ . В червні відбулись візити в усі 7 громад, що претендують на створення ЦНАП в рамках Програми «U-LEAD з Європою» та пройшли попередній конкурсний відбір. Їх метою було визначення умов, які пропонують ОТГ, огляд приміщень, де планується розмістити ЦНАП.  З 5-ма із них підписані відповідні угоди, які передбачають виконання рекомендацій Програми щодо усунення недоліків стосовно приміщень та організації роботи в ЦНАПах. Ці громади отримають обладнання та меблі на безоплатній основі для облаштування Центрів надання адміністративних послуг, а персонал ЦНАПу пройде навчання, завдяки якому працівники підвищать свої професійні навики та уміння спілкуватись з клієнтами. Також ЦНАПи зможуть підключити інформаційну систему «Вулик» за власним бажанням і користуватися нею безкоштовно протягом усього періоду реалізації Проекту до 2020 року. Пріоритет надається новоствореним громадам і невеликим ЦНАПам, які не можуть дозволити собі значні інвестиції в ІТ-системи та набір ІТ-спеціалістів. Проект «Підтримка електронного урядування для децентралізації в Україні (EGOV4UKRAINE)» підтримує розробку сучасної інформаційної системи для Центрів надання адміністративних послуг в Україні, яка пришвидшить роботу Центрів у 10 разів. Інформаційна система «Вулик» підвищить доступність та якість адміністративних послуг, що надаються ЦНАПами, забезпечить надійне зберігання й захист інформації. Вона прискорить роботу адміністраторів ЦНАПів завдяки переходу до електронного документообігу та спрощеному доступу до даних державних реєстрів у режимі реального часу. «Вулик» базуватиметься на «хмарних» технологіях, тому дозволить надавати технічну підтримку дистанційно та швидко без потреби наймати місцевих ІТ-спеціалістів. До кінця 2020 року планується запровадити інформаційну систему «Вулик» у понад 400 ЦНАПах по всій Україні.


У липні 2018 року було оголошено другий раунд відбору громад для надання допомоги у модернізації та створенні ЦНАПів. Комісія з відбору у складі експертів Програми, представників Мінрегіону та Мінекономрозвитку, проаналізувала 157 заявок від органів місцевого самоврядування і відібрала 118 громад для подальшого аналізу їх спроможності та розробки Технічних Завдань для створення ЦНАП. Починаючи з 24 вересня 2018 року, кожну громаду будуть відвідувати уповноважені спеціалісти Програми. За результатами їх візитів протягом жовтня-грудня 2018 року для кожної спроможної громади буде складене Технічне Завдання, в якому будуть чітко визначені зобов’язання Програми і громади.У Чернівецькій області пройшли попередній етап відбору 6 громад - це Великокучурівська, Вижницька, Кіцманська, Недобоївська, Рукшинська об’єднані громади та місто Новодністровськ. В дані громади уже розпочались виїзди уповноважених спеціалістів Програми «U-LEAD з Європою».


Для отримання обладнання та меблів для облаштування Центрів надання адміністративних послуг громади проходять досить жорсткий відбір комісії експертів Програми, представників Мінрегіону та Мінекономрозвитку. Основними причинами відхилення заявок були:


 подання заявок органами місцевого самоврядування (ОМС) та місцевими органами виконавчої влади, які не належать до цільової групи Програми;
 критичний брак інформації у заявці для її оцінювання (в тому числі відсутність інформації про приміщення, необхідних фотографій тощо);
 відсутність належного приміщення для ЦНАП та відсутність у заявці інформації про будь-які перспективи вчасного облаштування такого приміщення, або відсутність інформації про фінансування відповідних видатків.

 

 

Програма є досить лояльною до відбору, тому громади, які не були відібрані, а також громади, які раніше не подавали заявки, можуть подаватися на участь у наступних раундах відбору. Попереду ще два раунди відбору, в кожному з яких буде обрано до 150 громад для участі в Програмі. До квітня 2020 року буде здійснена підтримка до 600 громад для модернізації та створення Центрів надання адмінпослуг. Наступний раунд відбору очікується  орієнтовно в грудні 2018 – січні 2019 р.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Наталія Пасічник: Урядом затверджений новий Порядок призначення житлових субсидій Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Тетяна Лукащук: "КДС" - це надійний інструмент реалізації новітнього напряму системи підвищення кваліфікації держслужбовців Микола Проданюк: Публічні закупівлі мають бути відкриті, чесні та прозорі Микола Савчук: Путильський район сьогодні Леся Нос: Налагодження комунікації з громадянським суспільством – важлива складова успіху в реалізації державної політики Діяльність суду: Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією Юрій Півень: Про стан соціального захисту населення області у 2017 році Лідія Гайдей: Культурне життя Заставнівщини Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Лілія Гриневич: Наше завдання - підняти якість освіти і якість вивчення української мови у школах викладання мовою нацменшин, зберігши при цьому використання і вивчення предметів рідною мовою Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук Ми налаштовані й надалі виконувати свої обов’язки щодо підвищенням якості та наближенням послуг до населення, - Михайло Романів Основна увага району спрямована на завершення реформи децентралізації Сумлінним платникам податків буковинські фіскали створюють комфортний клімат Як переселенцям із тимчасово окупованих територій реалізувати своє виборче право? Проблеми з якими ми мали справу – це мабуть те, що були порушення, які пов’язані з незнанням людей чинного законодавства, - Ігор Баб'юк Реформа охорони здоров’я здійснюється відразу в декількох стратегічних напрямках Георгій Придій: Злагоджена робота задля досягнення максимальних результатів Ярослав Бартош: На часі – створити сприятливе інвестиційне поле об’єднаних громад та відкрити новий потенціал територій
Детально про проекти Державного фонду регіонального розвитку для об'єднаних громад Чернівецької області Вікторія Чебан: Центр розвитку місцевого самоврядування створений в рамках реформи децентралізації Ярослав Кушнірик: Стан та перспективи розвитку ОСББ у місті Чернівці Олексій Грушко: "Стратегічне планування у громадах: необхідність та дороговказ розвитку" Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад" ЦНАП – місце, де громадяни зустрічаються з місцевою владою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку За перший рік становлення у Новоселицькій ОТГ було реалізовано 6 інфрастуктурних проектів Загальний стан об’єднання (приєднання) територіальних громад в Чернівецькій області За доволі короткий проміжок часу Рукшинській об’єднаній територіальній громаді вдалося досягнути деяких успіхів Юрій Юзва: Станом на сьогоднішній день громада взяла курс на всесторонній розвиток
Формування система державної служби в Україні в 1917–1918 рр. Управління персоналом в умовах змін До проблеми міжкультурної взаємодії Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Білозерський Василь Михайлович (1825 – 1899) Тетяня Гаман: Навчання старост об’єднаних територіальних громад доброму врядуванню – потреба сьогодення (з досвіду Хмельницького центру ППК) Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Виконавчі структури в ОТГ: закордонний досвід, українські реалії та перспективи (презентація наукового видання) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року" Міста в децентралізаційній реформі: проблеми і перспективи Особливості децентралізації в Одеській області на прикладі об’єднання громад Білгород-Дністровського району
шукайте нас на facebook