Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

02 липня 2018 о 16:40
Центр розвитку місцевого самоврядування створений в рамках реформи децентралізації

Вікторія Чебан  - юрисконсульт Чернівецького Центру розвитку місцевого самоврядування, канд.юрид.наук.


«БВ»: На чому зосереджена робота Центру?
ВЧ:Чернівецький центр розвитку місцевого самоврядування, створений за підтримки Програми для України з розширення прав і можливостей на місцевому рівні, підзвітності та розвитку «U-LEAD з Європою» і Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (Мінрегіон). Такі Центри створені в усіх областях України, центральний офіс установи знаходиться в Києві. Мета - це підтримка реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади, яка на сьогодні відбувається в Україні.


Наш Центр фінансується за кошти Європейського Союзу. Основним чим займається Центр – це підтримкою реформи місцевого самоврядування та територіальної організації влади. Зокрема, ми беремо участь у громадських слуханнях, надаємо допомогу при оформленні рішень про об’єднання громад, супровід громад після об’ єднання у різних сферах: регіонального розвитку, земельних відносин, муніципальних послуг, секторальних реформ тощо.   


«БВ»: Які етапи проходять громади  до остаточного об ‘єднання?
ВЧ: Починається процес об ‘єднання  з обговорення даної пропозиції - це може бути ініціатива сільського голови, депутатів сільської ради або просто місцева ініціатива, але у нашій області, це переважно ініціатива сільського голови або ж депутатів. І відповідно, ініціатива оформляється  у вигляді розпорядження про проведення громадських слухань, тому що Закон України «Про добровільне об'єднання територіальних громад» чітко передбачає проведення консультації з громадськістю перед утворенням громади. Після того як відбуваються громадські слухання рішення, яке приймається населенням є вказівкою для місцевих рад, тому що юридично оформлення громади можливе тільки через рішення місцевої ради. І сільська чи міська рада приймає рішення про ініціювання об ‘єднання. Після прийняття даного рішення ініціатори об’єднання  звертаються до навколишніх сіл, які планують об‘єднуватися  в одну громаду. В суміжній громаді обговорюють таку ініціативу  із жителями, якщо погоджуються на об’ єднання, сільська рада приймає рішення про об ‘єднання та формується спільна робоча група. Ця група розробляє проекти рішення про об ‘єднання, яке знову ж таки схвалюється радою і направляється на висновок до Чернівецької обласної державної адміністрації. Облдержадміністрація надає висновок на дотримання Конституції  та Законів України в процесі формування ОТГ.


Після позитивного висновку приймається остаточне рішення про формування громади. Після чого ЦВК призначає перші вибори громади і вже після того як пройшли перші вибори обирається голова, обирається відповідна рада та починає функціонувати об‘єднана територіальна громада.


«БВ»:З якими проблемами можуть стикатися ОТГ під час об’єднання?
ВЧ: Не завжди людям подається дійсна інформація про ОТГ, а навпаки відбувається її викривлення. Факти перекручуються і відповідно людям в територіальній громаді повідомляється, що даний процес приведе  до обмеження чи до віддалення послуг від них, до того, що будуть закриватися школи. Такі речі ми досить часто чуємо на слуханнях. Тобто, є фактори, які впливають на не бажання людей об’єднуватись в громаду. Звісно політичні фактори також певною мірою впливають на процес об’єднання.


«БВ»: Чи можуть села(селища)  вийти з ОТГ?
ВЧ: Законодавство України на сьогодні не передбачає виходу з громади. З таким проханням до нас  звернень не було. ЗУ «Про добровільне об'єднання територіальних громад»  передбачає, що вихід можливий в установленому законодавчому порядку. Проте, такий порядок законодавець ще не встановив, тому поки що йдеться тільки про об’єднання.


«БВ»: Які ОТГ на Буковині зараз можна вважати успішними?
ВЧ: Всі громади зараз є успішними, не можу сказати, що одні є не успішними, або ж не намагаються такими стати, але різний розвиток громад у нас має бути, це безперечно. Проекти, які зараз реалізуються, стимулюють ОТГ  до активності. Громади вчаться оформлювати проекти, бо  держава гарантує інфраструктурну  субвенцію. І тому громада зацікавлена , аби отримати певні кошти та реалізувати свої задуми. Для громад відкриті можливості, аби залучити іноземні кошти. Є досить багато таких проектів. У нас у Центрі є Олексій Грушко - радник з регіонального розвитку та Тетяна Татарчук - директор Центру, які допомагають ОТГ з проектами. До прикладу, Глибоцька громада відкрила сироварню, яка приносить прибуток громаді. Тобто, кожна громада намагається знайти певну особливість своєї громади, що б стимулювало і давало б її розвиток, і фактично вони намагаються це робити.


 

«БВ»: Чи вважаєте успішною реформу децентралізації?
ВЧ: Основна мета об' єднання громад - це наближення послуг  та можливостей до населення  для вирішення питань місцевого значення. Враховуючи те, що в нас досить малі сільські ради, які не мають великих коштів, вони не можуть вирішувати фінансові питання, які виникають. У зв’язку з цим виникає і питання акумуляції  цих ресурсів на краще реагування проблем населення. Тому,  основна мета не в тому  щоб лише об’ єднатися заради об’ єднання , а для акумуляції, фінансових, кадрових, та інших ресурсів з метою належного реагування на проблеми місцевого значення. За цією реформою є розвиток, бо важко коли питання місцевості вирішується через область, район, тому  органам місцевого самоврядування буде ефективніше реагувати на певні проблеми. І я вважаю, що це є дуже позитивним моментом для розвитку нашого регіону та країни загалом. 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Наталія Пасічник: Урядом затверджений новий Порядок призначення житлових субсидій Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Тетяна Лукащук: "КДС" - це надійний інструмент реалізації новітнього напряму системи підвищення кваліфікації держслужбовців Микола Проданюк: Публічні закупівлі мають бути відкриті, чесні та прозорі Микола Савчук: Путильський район сьогодні Леся Нос: Налагодження комунікації з громадянським суспільством – важлива складова успіху в реалізації державної політики Діяльність суду: Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією Юрій Півень: Про стан соціального захисту населення області у 2017 році Лідія Гайдей: Культурне життя Заставнівщини Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Лілія Гриневич: Наше завдання - підняти якість освіти і якість вивчення української мови у школах викладання мовою нацменшин, зберігши при цьому використання і вивчення предметів рідною мовою Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Детально про проекти Державного фонду регіонального розвитку для об'єднаних громад Чернівецької області Вікторія Чебан: Центр розвитку місцевого самоврядування створений в рамках реформи децентралізації Ярослав Кушнірик: Стан та перспективи розвитку ОСББ у місті Чернівці Олексій Грушко: "Стратегічне планування у громадах: необхідність та дороговказ розвитку" Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Формування система державної служби в Україні в 1917–1918 рр. Управління персоналом в умовах змін До проблеми міжкультурної взаємодії Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Білозерський Василь Михайлович (1825 – 1899) Тетяня Гаман: Навчання старост об’єднаних територіальних громад доброму врядуванню – потреба сьогодення (з досвіду Хмельницького центру ППК) Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Виконавчі структури в ОТГ: закордонний досвід, українські реалії та перспективи (презентація наукового видання) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook