Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

22 березня 2018
Ярослав Кушнірик: Стан та перспективи розвитку ОСББ у місті Чернівці

Ярослав  Кушнірик, директор Департаменту житлово-комунального господарства Чернівецької міської ради

 

Станом на 20 березня 2018 року в м. Чернівці створені та функціонують 319 об’єднань співвласників багатоквартирного будинку. Аналізуючи стан створення ОСББ за минулі роки, можна зауважити, що якщо до 2017 року в середньому за рік створювались 13-14 об’єднань, то у 2017 році було створено 19 об’єднань і вже за неповних три місяці поточного року – 9 ОСББ. І це враховуючи певну складність у зборі інформації про кількість співвласників  квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, площі таких приміщень та документів, які підтверджують право власності на ці приміщення, а також непросту процедуру документальної фіксації прийнятих рішень співвласниками. В принципі, це свідчить про певну динаміку активізації населення в цьому напрямку, хоча очікуваної активності співвласників на практиці не відбулося і процес створення об’єднань є недостатнім.


На державному та місцевому рівнях відбувається стимулювання мешканців багатоквартирних будинків до створення ОСББ, так, зокрема, на заходи з енергозбереження у багатоквартирних будинках з Державного бюджету виділяються кошти тільки для будинку ОСББ, надаються так звані «теплі» кредити з відшкодуванням до 50% від вартості матеріалів. На місцевому рівні відповідно до рішення виконавчого комітету міської ради № 23/1 (зі змінами) перевага при виконанні робіт з енергозбереження та капітального ремонту будинків та прибудинкових територій надається об’єднанням співвласників багатоквартирного будинку шляхом встановлення нижчого відсотка дольової участі мешканців будинків зазначеної категорії.


На семінарах з питань реформування житлового господарства, ініціаторами яких є Мінрегіонбуд України, головами правлінь ОСББ та Асоціацій ОСББ різних міст України здійснюється обмін досвідом щодо передових форм управління будинками цієї категорії та надаються консультації і роз’яснення щодо вирішення проблемних питань, виходячи з власного досвіду.


Практика функціонування створених об’єднань співвласників багатоквартирних будинків у місті Чернівці показує, що в тих будинках, де голови правлінь мають досвід і навики з управління будинками та прибудинковими територіями, вболівають за їх належне утримання та мають підтримку більшості співвласників, всі проблемні питання вирішуються вчасно і ефективно, чим створюються комфортні умови проживання мешканців. Основним досягненням функціонування ОСББ є можливість самостійного прийняття рішень на загальних зборах щодо розміру внесків (платежів) на утримання будинків, проведення поточних та капітальних ремонтів, цільового використання коштів, затвердження кількості працівників і встановлення розмірів оплати їхньої праці. Це дає можливість вчасно реагувати на проблеми, які виникають з функціонуванням будинку, проводити заходи з його утримання та покращення технічного стану.


І навпаки, в будинках, у яких голови правлінь безвідповідально ставляться до питань утримання будинків, не інформують мешканців про необхідність усвідомлення, що вони є співвласниками будинку та мають обов’язок щодо його утримання, проблемні питання не вирішуються, будинки неналежно утримуються, в результаті чого погіршується їхній технічний стан, відбувається руйнування, будинки переходять у ветхий та аварійний стан. Як правило, мешканці таких будинків відчувають розчарування у створенні та функціонуванні ОСББ.


Порядок створення ОСББ регламентований Законом України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» від 14.05.2015 року. Відповідно до цього Закону об’єднання може бути створено лише власниками квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку. Багатоквартирним будинком вважається будинок, в якому є три і більше житлових та нежитлових приміщень. Установчі збори об’єднання у новозбудованих багатоквартирних будинках можуть бути проведені після державної реєстрації права власності на більше половини квартир та нежитлових приміщень у такому будинку. Для створення об’єднання скликаються установчі збори.


Скликання установчих зборів здійснюється ініціативною групою, яка складається не менш як з трьох власників квартир або нежилих приміщень. Повідомлення про проведення установчих зборів направляється ініціативною групою установчих не менше ніж за 14 днів до дати проведення зборів. Повідомлення направляється в письмовій формі і вручається кожному співвласнику під розписку або шляхом поштового відправлення (рекомендованим листом). У повідомленні про проведення установчих зборів зазначається, з чиєї ініціативи скликаються збори, місце і час проведення, проект порядку денного. Час і місце проведення обираються зручними для більшості можливих учасників зборів. Установчі збори веде голова зборів, який обирається більшістю голосів присутніх співвласників або їх представників. Кожний співвласник (його представник) під час голосування має кількість голосів, пропорційну до частки загальної площі квартири або нежитлового приміщення співвласника у загальній площі всіх квартир та нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

 

На установчих зборах повинні бути розглянуті наступні питання:
1. Обрання голови та секретаря установчих зборів власників квартир та
нежитлових приміщень будинку.
2. Про створення об’єднання співвласників багатоквартирного будинку, його назву та затвердження Статуту ОСББ.
3. Вибори правління ОСББ та голови правління об’єднання.
4. Вибори ревізійної комісії (ревізора) ОСББ та затвердження Положення про ревізійну комісію (ревізора).
5. Про розмір вступного внеску співвласників.
6. Про уповноваження представника установчих зборів для державної реєстрації об’єднання у відділі державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців юридичного управління Чернівецької міської ради.
7. Про управління житловим будинком.


Якщо одна особа є власником квартир (квартири) та/або нежитлових приміщень, загальна площа яких становить більш як 50 відсотків загальної площі всіх квартир та нежитлових приміщень багатоквартирного будинку, кожний співвласник на установчих зборах має один голос незалежно від кількості та площі квартир або нежитлових приміщень, що перебувають у його власності.


Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало більше половини загальної кількості усіх співвласників. Якщо в результаті проведення установчих зборів для прийняття рішення не набрано кількості голосів «за» або «проти», встановленої частиною дев’ятою цієї статті, проводиться письмове опитування співвласників, які не голосували на установчих зборах.


Письмове опитування співвласників проводиться протягом15 календарних днів з дати проведення установчих зборів. Якщо протягом зазначеного строку необхідну кількість голосів «за» не набрано, рішення вважається неприйнятим. Письмове опитування під час установчих зборів об’єднання проводиться в порядку, передбаченому Законом України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку».

 

Рішення приймається шляхом поіменного голосування. Під час підрахунку голосів враховуються і голоси, подані співвласниками під час проведення установчих зборів, і голоси, подані під час письмового опитування. Рішення оформляється особистим підписом кожного, хто проголосував, із зазначенням результату голосування («за» чи «проти»). Установчі збори приймають рішення про створення об’єднання і затверджують його статут. Рішення про створення ОСББ оформляється протоколом зборів, який разом зі статутом Об’єднання подається уповноваженою зборами особою на реєстрацію до органу реєстрації (відділу Державної реєстрації юридичних та фізичних осіб-підприємців юридичного управління Чернівецької міської ради). Державна реєстрація об’єднання (асоціації) проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Об’єднання (асоціація) вважається утвореним з дня його державної реєстрації. Державна реєстрація змін до статуту об'єднання проводиться у порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних осіб. Установчі документи об’єднання підписує голова установчих зборів або інша уповноважена зборами особа.


У разі створення об’єднання власниками квартир та нежитлових приміщень у двох і більше багатоквартирних будинках голосування співвласників щодо створення такого об’єднання проводиться у порядку, передбаченому цією статтею, за кожним багатоквартирним будинком окремо. Результати голосування визначаються окремо для кожного багатоквартирного будинку. Колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, у тримісячний строк з дня державної реєстрації об’єднання забезпечує передачу йому примірника технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок, а також документа, на підставі якого багатоквартирний будинок прийнято в експлуатацію, технічного паспорта і планів інженерних мереж. У разі відсутності документації на багатоквартирний будинок колишній балансоутримувач багатоквартирного будинку або особа, яка здійснювала управління багатоквартирним будинком до створення об’єднання, протягом півроку з дня державної реєстрації об’єднання відновлює її за власний рахунок.


Відповідно до Закону України «Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку» на сьогодні відбувається процес реформування житлово-комунального господарства і співвласники будинків визначаються з формою управління будинком шляхом створення ОСББ, шляхом вибору управителя або прийняття рішення про утримання будинку власними силами. В іншому випадку виконавчі органи місцевих рад можуть провести конкурс з призначення управителя. На наш погляд, в період проведення конкурсу процес створення ОСББ призупиниться. І тільки за результатами діяльності управлінських компаній такий процес може як активізовуватись, так і йти на спад.


Однак враховуючи, що ОСББ є найпрогресивнішою формою управління будинком в сучасних умовах, є сподівання на позитивну динаміку у створенні об’єднань співвласників багатоквартирних будинків.

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Анатолій Круглашов: Сумні роковини та уроки російсько-української війни Актуальні питання впровадження нового законодавства про службу в органах місцевого самоврядування Ольга Смалій: Громадянам, що мають певні сумніви щодо державної політики, потрібно вступати на посади державної служби і своїм прикладом демонструвати, як треба працювати Христина Марчук: Проєктний підхід у системі планувальних документів відновлення та розвитку територіальних громад Оксана Сакрієр: Наше завдання – вистояти, розвивати, перемогти Микола Ярмистий: Державна служба сконцентрувала свої зусилля на вирішенні нагальних проблем в період російської агресії Любов Кожолянко: Уряд розширив програму компенсацій роботодавцям за працевлаштування окремих категорій безробітних Любов Нечипорук: Закон України «Про медіа» започатковує ґрунтовну реформу у медіагалузі Альбіна Грищенко: Про підвищення кваліфікації для державних службовців у 2023 році Для зручності клієнтів працює вебпортал електронних послуг Руслан Запаранюк: Буковина стала другою домівкою для тисяч українців Євгенія Блажевська: Волонтерська діяльність є одним із напрямів нашої роботи Іван Гешко: Робота спортивних структур в умовах війни Микола Ярмистий: Державотворчі погляди Тараса Шевченка Права та пільги внутрішньо переміщених осіб
Прихисток у Лужанах для вимушено переміщених осіб: рік роботи Христина Марчук: Робота органів місцевого самоврядування області в умовах воєнного стану Руслан Майданський: Новоселицька громада розширює міжнародні зв’язки Світлана Олексійчук: Навчаємо активну молодь та розвиваємо молодіжні простори Наталія Катрюк: Наш обов’язок – дати людям відчуття захищеності Олена Бадюк: Роль органів місцевого самоврядування у воєнний період на прикладі Глибоцької територіальної громади Соціальна згуртованість у громадах Михайло Савчишин: Виконуємо бюджет, забезпечуємо потреби мешканців громади та внутрішньо переміщених осіб Василь Скрипкару: Виклики та випробування проявили нас як громаду максимально зібрану, згуртовану та націлену на перемогу Микола Ярмистий: Місцеві органи влади в умовах воєнного стану:повноваження та співпраця військових адміністрацій з органами місцевого самоврядування Світлана Олексійчук: Від початку війни наші волонтери працювали у режимі нон-стоп Ілона Факас: Права, пільги та гарантії внутрішньо переміщених осіб Віталій Мостовий: Сучасні канали комунікації місцевої влади з громадою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку Анатолій Круглашов: Локалізація політичного чи політизація локального: випробування спроможностей місцевого самоврядування в Україні
Зиновій Бройде: Стратегічне бачення транскордонного розвитку транспортної інфраструктури через міжнародні пункти пропуску на українсько-румунському кордоні Світлана Сидоренко: Цифровізація як дієвий механізм взаємодії інститутів громадянського суспільства та органів публічної влади Анатолій Круглашов: "Європа: єдність заради безпеки" Ростислав Балабан: Реформа децентралізації в Україні Валентина Підгірна: Особливості функціонування суб’єктів туристичної діяльності Чернівецької області на сучасному етапі Фадей Яценюк: Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу Зиновій Бройде: Буковинський вузол транс'європейського транзиту Сергій Гакман: Вторгнувшись в Україну, росія порушила основи міжнародного права С.Троян, Н.Нечаєва-Юрійчук "ЧАЕС– ЗАЕС-2022: російський ядерний шантаж у дії" Наталія Нечаєва-Юрійчук, Сергій Троян: Українська відсіч тотальній російській агресії: Чотири місяці Наталія Нечаєва-Юрійчук: Творення чергових конспірологічних теорій через дискредитацію політиків Анатолій Круглашов: Перспективні завдання євроінтеграції України Сергій Гакман "9 травня: свято чи біль?" Сергій Троян, Наталія Нечаєва-Юрійчук "УКРАЇНА: ВІЙНА - ПЕРЕМОГА - ПАМ’ЯТЬ" Богдан Волошинський: Ми і наші прапори Наталія Бак "Фінансовий патріотизм і довіра: Вчора. Сьогодні! Завтра?" Наталія Нечаєва-Юрійчук: Боротися. Протидіяти. Ігнорувати Анжела Пасніченко: Як не впасти у паніку? Наталія Нечаєва-Юрійчук: Кожна дія має значення Володимир Тиліщак, Вікторія Яременко: Путін йде слідами Гітлера. Українці ж тримаються як британці Володимир Бойко: Нині Білорусь – ворог Олена Головіна: Зберегти людяність в нелюдських умовах життя! Ігор Недокус: Оцінки білоруських громадян та диктатора Лукашенка вторгнення Росії в Україну різні Сергій Федуняк: Для російських правителів ціна військової поразки – смерть
шукайте нас на facebook