Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич перебувала у п’ятницю, 20 жовтня, в Чернівцях. В рамках робочого візиту вона відвідала Чернівецьку гімназію №6 ім. Олександра Доброго, де навчання здійснюється румунською та українською мовами, зустрілася із викладачами та студентами кафедри румунської мови філологічного факультету Чернівецького національного університету ім. Ю. Федьковича, а також поспілкувалася із освітянами області. Під час зустрічей відбувалося обговорення стаття Закону України «Про освіту» щодо мови освіти, навколо якої виникло чимало маніпуляцій та міфів. Серед останніх – те, що будуть закривати школи з мовами національних меншин, звільнятимуть вчителів, не дозволять з 5 класу вивчати предмети мовою національних меншин тощо. Тому, наголосила Лілія Гриневич, це питання надзвичайно важливо обговорити з фахівцями і з представниками громад, щоб зрозуміти реальну картину і не допустити спекуляцій навколо мовного питання. «По-перше, всі школи з мовами національних меншин будуть збережені, по-друге – діти будуть навчатися рідною мовою. Але при цьому для нас дуже важливо, щоб вони добре знали державну мову», – зазначила Міністр освіти.
Сьогодні, зауважила вона, результати зовнішнього незалежного оцінювання свідчать, що значна частина дітей з мовами національних меншин, особливо тих мовних груп, які не належать до слов’янських мов, мають проблеми з рівнем державної мови. «У випадку шкіл румунської меншини маємо результат, що понад 60% дітей не склали тестування з української мови, понад 50% не склали тестування з математики, понад 60% не склали тестування з історії України, і це означає, що ми повинні змінити ситуацію в наших школах і підняти там якість освіти і якість вивчення державної української мови, зберігши при цьому використання і вивчення предметів рідною мовою», – підкреслила Лілія Гриневич. Яким буде формат навчання, скільки і яких предметів викладатиметься українською мовою – це питання подальших консультацій. Проблема із рівнем знання української мови, за словами міністра, не дає дітям можливості вступити до вищого навчального закладу, професійно себе реалізувати в Україні, мати доступ до державних посад. Кожна людина має право використовувати рідну мову і навчатися нею, але це не має перешкоджати її знанню державної мови, її інтеграції в суспільстві і можливості себе реалізовувати в суспільстві, додала вона. «Головне наше завдання – зрозуміти, як покращити методики викладання української мови для румуномовних дітей, як підвищити якість і кваліфікацію вчителів, які займаються викладанням у цих школах, зрозуміти, які предмети і в якому обсязі можуть запроваджуватися українською мовою в старших класах». Для прикладу, зазначила Лілія Гриневич, коли діти уже мають належний рівень української мови, такі предмети як історія України, та географія, де багато прізвищ, географічних назв, якщо вони будуть викладатися українською мовою, органічніше будуть сприйняті і розширять у дітей словниковий запас, що, відповідно, вплине на якість їх рівня української мови і на користь якості освіти в цих школах. Також Міністр освіти закликала не піддаватися на маніпуляції нечесних політиків, які спекулюють цим питанням. Фото із сайту: http://www.bukoda.gov.ua/news/ministr-osviti-i-nauki-ukraini-liliya-grinevich-pospilkuvalasya-z-osvityanami-bukovini |