Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

23 жовтня 2016
Наталя Назаренко: Особливості перерахунку пенсій з 1 жовтня 2017 року

Наталя Назаренко, заступник начальника управління – начальник відділу методології та організації роботи з обслуговування громадян управління пенсійного забезпечення Головного управління Пенсійного фонду України в Чернівецькій області


8 жовтня Президент підписав Закон України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо підвищення пенсій» №2148-19 від 03.10.2017, який набрав чинності 11.10.2017. Відразу після підписання Закону  органами Фонду області забезпечено проведення відповідних перерахунків пенсійних виплат буковинців.


Зазначеним Законом установлено, що з 1 жовтня 2017 року проводиться осучаснення пенсійних виплат, тобто приведення всіх раніше призначених пенсій до єдиних правил розрахунку з використанням середньої заробітної плати за останні 3 роки (2014-2016) у розмірі 3764,40 грн.  Наприклад, для тих, хто став пенсіонером ще до 2008 року, для базового розрахунку пенсій брався втричі менший показник середньої заробітної плати за 2007 рік (1197,91 грн.). Тому осучаснення цього показника для пенсіонерів, хто давно вийшов на пенсію, було вкрай необхідним. При проведенні таких перерахунків застосовано показник вартості одного року страхового стажу на рівні 1 відсотка. Водночас на перехідний період для нових пенсій до кінця 2017 року зберігається вартість року стажу 1,35%.
З 1 жовтня при призначенні та перерахунку пенсій, надбавок, підвищень, інших пенсійних виплат, встановлених законодавством, використовується розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, встановлений Законом України «Про Державний бюджет України на 2017 рік» на 1 грудня 2017 року (тобто 1373 грн.), збільшений на 79 гривень.


Відтак, мінімальні розміри пенсій осіб з інвалідністю, пенсій у зв’язку з втратою годувальника, пенсій за віком при страховому стажі не менше 35 років для чоловіків, 30 років – для жінок (або при стажі не менше 25 та 20 років відповідно для чоловіків та жінок, яким пенсію призначено до 01.10.2011 та не перераховано з урахуванням стажу та заробітку, набутих після призначення (попереднього перерахунку) пенсії), а також інші мінімальні пенсійні виплати, залежні від показника прожиткового мінімуму, з 1 жовтня обчислюються виходячи із розміру 1452 грн. Внаслідок чого зросли  підвищення до пенсій, встановлені інвалідам війни, учасникам бойових дій, учасникам війни, членам сімей загиблих та померлих ветеранів війни, жертвам нацистських переслідувань, мінімальні виплати для інвалідів внаслідок аварії на ЧАЕС тощо.


В цілому ж установлено, що пенсії з урахуванням всіх доплат до пенсії, встановлених законодавством (крім пенсії за особливі заслуги перед Україною), перераховані з 1 жовтня 2017 року, а також ті, що призначатимуться після цієї дати, встановлюються у розмірі, не меншому за розмір прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність, передбаченому на 1 грудня 2017 року. Це дозволило, зокрема,  перерахувати з 1 жовтня пенсії, розмір яких до цього часу складав 949 грн., збільшивши їх до рівня 1373 грн.

Скасовано особливий порядок виплати пенсій працюючим пенсіонерам, який раніше обмежував виплату їх пенсії розміром 85 %.


Особам, пенсії або щомісячне довічне грошове утримання яким призначені відповідно до законів України «Про державну службу», «Про службу в органах місцевого самоврядування», «Про прокуратуру», «Про судоустрій і статус суддів», «Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи», «Про наукову і науково-технічну діяльність» та інших спеціальних законів, розмір яких з урахуванням перерахунку у зв’язку з осучасненням пенсії за нормами Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» та застосуванням нового прожиткового мінімуму, буде більший, проводиться автоматичне переведення пенсії на умовах, передбачених цим Законом, без необхідності їх звернення, за матеріалами пенсійних справ.


Згідно з прийнятою пенсійною реформою відбулися також зміни в обчисленні пенсії для жінок, які в період з 01.10.2011 до 01.01.2015 скористалися правом дострокового виходу на пенсію після досягнення ними 55 років. Зокрема, передбачено, що для таких осіб запроваджене в 2011 році зменшення розміру пенсії за віком застосовується до досягнення жінкою пенсійного віку та протягом періоду, який дорівнює кількості повних та неповних місяців дострокового виходу на пенсію після досягнення встановленого для неї пенсійного віку. Після завершення цього періоду розмір пенсії переглядається без застосування зниження пенсії з дня, наступного за днем завершення цього періоду. Таким чином, скасовано норму закону, яка передбачала застосування зменшення розміру пенсії за дострокове її призначення протягом всього періоду отримання пенсійної виплати.


Пенсійна служба області забезпечила проведення нарахувань та виплату пенсій в перерахованих розмірах в установлені строки. Всі перерахунки проведені в автоматизованому режимі за матеріалами пенсійних справ без необхідності звернень громадян.
Перерахунку підлягали 93,6% пенсійних справ. 56% буковинських пенсіонерів з цього числа отримали підвищення пенсії в розмірі від 100 до 1000 грн., а майже 10% – більше 1000 грн. В середньому розмір підвищення пенсій в області становить понад 350 грн.


Перераховані суми пенсій буковинці зможуть отримати до 25 жовтня, в тому числі ті пенсіонери, яким пенсія виплачена в першій декаді місяця, тобто до проведення перерахунку. Ті ж, хто не одержав належну йому доплату пенсії в поточному місяці, отримають її в листопаді цього року.


 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Лідія Гайдей: Культурне життя Заставнівщини Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Лілія Гриневич: Наше завдання - підняти якість освіти і якість вивчення української мови у школах викладання мовою нацменшин, зберігши при цьому використання і вивчення предметів рідною мовою Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Тетяня Гаман: Навчання старост об’єднаних територіальних громад доброму врядуванню – потреба сьогодення (з досвіду Хмельницького центру ППК) Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Виконавчі структури в ОТГ: закордонний досвід, українські реалії та перспективи (презентація наукового видання) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook