Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

20 жовтня 2017
Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району

Євгенія Бойко, голова Новоселицької районної державної адміністрації

 

Новоселицький район знаходиться у південно – східній частині Буковини на лівому березі Прута.
Район створено 11 листопада 1940 року, а в сучасних межах існує з 1965 року. Його територія складає  738 кв. км., що становить 9% від території Чернівецької області.
Район межує:
на півночі – з Хотинським районом;
на сході – з Республікою Молдова;
на півдні вздовж р. Прут – з Герцаївським районом  та Румунією;
на заході – із Заставнівським районом та містом Чернівці.


Загальна протяжність кордонів району – 123 км, в т. ч. з Молдовою – 14 км, з Румунією – 32 км. На кордоні з Молдовою знаходиться міжнародний автомобільний та залізничний пункт перепустку через кордон «Мамалига – Крива».
До  складу району входять місто Новоселиця та 42 сільських населених пункти.
Загальна чисельність наявного населення району складає 77 774 особи. Для району характерна висока щільність населення – 107 особи на кв. кілометр. Статева структура всього постійного населення району стабільна: в ній переважають жінки – 42 161 особа, або 53% від усього населення, чоловіків – 36 513 осіб (47 %).


За віковими групами постійне населення області розподіляється наступним чином: від 0 до 14 років – 11 570 осіб, від 15 до 64 років – 53 964 особи, від 65 – 12 240 осіб .
В районі діє 1 районна, 1 міська,  26 сільські ради та 1 сільська об’єднана територіальна громада. Район має розвинуту транспортну інфраструктуру, до послуг населення – 5 підприємств транспорту, з них 4здійснюють вантажні перевезення, 1– перевезення пасажирів.


Протяжність автомобільних шляхів району – 307,9 км (державного значення – 70 км, місцевого значення – 237,9 км, в тому числі територіальні – 76,5 км, обласні – 117,8 км, районні – 43,6 км). З твердим покриттям – 98,6 км, з покриттям щебеню – 71,3 км, з гравійним покриттям – 137,9 км.
Через район проходить найкоротший шлях із Західної України до Молдови (траса державного значення Стрий – Івано-Франківськ – Мамалига), а також із Південно-Західної до Центральної та Північної України (траса державного значення Житомир – Чернівці, яка з’єднує обласний центр з містом Київ).


 Територією району проходить залізниця Чернівці – Кишинів – Одеса, є 4 залізничні станції та 5 залізничних зупинок.
 Послуги зв’язку в районі надаються районним центром телекомунікації  №183 Чернівецької філії «Укртелеком» та центральним відділенням поштового зв'язку м. Новоселиця Чернівецької дирекції Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта».


Торгівельна мережа налічує 662 підприємств торгівлі, з них 15 – підприємства оптової торгівлі, 494 – підприємства роздрібної торгівлі та 153 – ресторанного господарства. Населенню району надається 24 види послуг.


В районі діє 29 загальноосвітніх навчальних закладів, з них І-ІІІ ступенів – 13, 1 гімназія, 1 ліцей та 14 – навчально-виховних комплексів.  В школах навчаються 6439 учнів. Педагогічних працівників – 896, з них вихователів – 82.
В районі діють 35 клубних установ, 37 бібліотечних установ, в тому числі: районна бібліотека, районна бібліотека для дітей та 35   сільських бібліотек-філій. Функціонують 4 початкових мистецьких навчальних заклади.


Охорона здоров’я представлена комунальною установою «Новоселицька центральна районна лікарня» на 271 ліжко та комунальною установою «Центр первинної медико-санітарної допомоги Новоселицького району».
В  населених пунктах району працюють  26 амбулаторій загальної практики сімейної медицини, 5 фельдшерсько-акушерських пунктів, 4 фельдшерських пункти.

Промисловий комплекс району представлений підприємствами добувної промисловості, харчової промисловості, виробництва кормів для тварин, виробництва будівельних матеріалів, хімічної промисловості та виробництва меблів.
Підприємствами, які вносять вагомий внесок у виробництво промислової продукції в районі. є ТОВ «Свіженька», ТОВ ТПК «Грін Рей», ДП «М’ясо Буковини», ТДВ «Новоселицький птахокомбінат», ПрАТ «Мамалигівський гіпсовий завод», ТОВ «УПГ Малинівка» та ТОВ «Родничок», які виробляють 90% від продукції, виробленої підприємствами основного кола району.

 

ПрАТ «Мамалигівський гіпсовий завод»

ТОВ «Родичок»

 

ПП «Черленівський цегельний завод»

 

ТОВ «Свіженька»

 

Найвагоміший вклад в соціально-економічний розвиток району вносить сільськогосподарська  галузь. Загальна площа земель в районі становить 73816 га, в т.ч. сільськогосподарського призначення – 57 782 га, з них сільськогосподарських угідь – 57180 га, в т.ч. ріллі – 44276 га, багаторічних насаджень – 4401 га, сіножатей – 2601 га, пасовищ – 5902 га.


Сільгоспвиробництвом в районі займаються 25 великих агроформувань, серед яких 2 – приватно-орендних підприємства, 10 товариств з обмеженою відповідальністю, 2 сільськогосподарських виробничих кооперативи, 2 дочірніх і 9 приватних підприємства та 111 фермерських господарств.
В районі налічується 2 паспортизованих насіннєвих господарства, які вирощують і реалізовують насіння зернових і зернобобових культур, картоплі та сої, що забезпечує потребу господарств району в насінні озимих і ярих сільгоспкультур.
Для забезпечення господарств саджанцями в районі паспортизовані 2 господарства, які виробляють саджанці різних плодових культур перспективних сортів.


Завдяки інвестиціям сільгосппідприємств та фермерів району в свою господарську діяльність спостерігається тенденція до зростання виробництва сільськогосподарської продукції.
З метою відтворення, збереження та поліпшення генетичного потенціалу сільськогосподарських тварин в районі працюють  племінний репродуктор з розведення спеціалізованої м’ясної породи великої рогатої худоби в ДП «Рокитне», племінний завод по розведенню корів молочного напряму продуктивності в ТОВ «Агрофірма ім. Суворова», племінний репродуктор по розведенню м'ясної породи свиней «Ландрас» в СТОВ «Котелеве» та племінний завод породи свиней «Ландрас» в СТОВ «Тарасовецька птахофабрика».


Для розведення та вирощування овець Буковинського типу асканійської м'ясо-вовняної породи працюють племінні репродуктори на базі господарств ПП «Сервіс – СВС», ФГ «Дана», а розведення овець каракульської породи – племінний завод ФГ «Берестецький вівчарик» та племінний репродуктор ФГ «Вівчарик».

 

ТОВ «Агрофірма імені Суворова»

 

Приміщення для свиноматок в АПОП «Золотий колос»

 

ДП «Рокитне»

 

Одним із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку є створення сприятливого інвестиційного клімату, залучення додаткових коштів у всі галузі народного господарства.
В районі завершена робота по реалізації проекту ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду», загальна сума залучених інвестицій складає 1 млн.418 тис.грн.


У 2016 році пройшов конкурсний відбір у рамках підтримки територіального співробітництва країн Східного партнерства «Україна-Молдова» проект «Крок за кроком до селективного збору» (загальна вартість проекту: 296,6 тис. євро.) Реалізація вищезазначеного проекту планується в поточному році.
Завершено реалізацію мікропроекту «Поточний ремонт даху та фасаду з використанням енергозберігаючих заходів в АЗПСМ с.Котелеве» в рамках проекту ЄС ПРООН «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» на загальну суму 239 тис. грн.


В рамках проекту «Сталий розвиток сільських територій Чернівецької та Одеської областей» продовжується реалізація мікропроекту «Реконструкція системи опалення дитячого навчального закладу Маршинецький НВК» на загальну суму 513 тис. 456 грн.
Окрім цього, продовжуються роботи з будівництва загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. в с. Рідківці за рахунок коштів місцевих бюджетів та коштів Державного фонду регіонального розвитку.


З метою активізації інвестиційного співробітництва виконавчою владою краю проводилася відповідна робота щодо поширення інформації серед суб’єктів господарської діяльності району про можливість участі у заходах, спрямованих на налагодження прямих контактів з потенційними інвесторами, встановленні ділових зв’язків, що активізують обмін знаннями та комерційну взаємодію між іноземними та вітчизняними компаніями.


У соціальній сфері  постійно здійснюються заходи, спрямовані на соціальний захист та надання соціальних послуг населенню району, в тому числі учасникам бойових дій, сім’ям загиблих та переселенцям із зони проведення антитерористичної операції. 


Проводиться  постійний моніторинг надання та забезпечення соціальних гарантій учасників антитерористичної операції та членів їх сімей. 
Учасники АТО отримують грошову допомогу за рахунок  Комплексної програми соціальної підтримки учасників АТО.


Вживаються заходи щодо забезпечення надання належного рівня соціального захисту і підтримки громадян, які приїхали з Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, з районів проведення антитерористичної операції на тимчасове перебування на Буковину.


На території району функціонують Стальнівецьке стаціонарне відділення для постійного та тимчасового проживання громадян похилого віку та центр соціальної реабілітації дітей-інвалідів с. Костичани.
Щодо сучасного стану і перспектив реформи децентралізації у Новоселицькому районі, то варто зазначити, що останнім часом все активніше проходить процес утворення об’єднаних територіальних громад.


Станом на 1 січня 2017 року в Новоселицькому районі створено Мамалигівську об'єднану територіальну громаду (ОТГ) (2015р.), яка об’єднала 6 сільських рад.
Фінансовий аналіз виконання показників доходів місцевого бюджету громади  показує, що бюджетна децентралізація створила добру фінансову основу для розвитку територій сіл, які об’єдналися.


 Для жителів населених пунктів, що входять до складу Мамалигівської об’єднаної територіальної громади, було здійснено капітальний ремонт шкіл, капітальний ремонт Подвірненської музичної школи, капітальні та поточні ремонти у дитячих садках, АЗПСМ, придбано комп’ютерну техніку та електрокардіографи для усіх амбулаторій, що перебувають на балансі Мамалигівської сільської ради, проведено капітальний ремонт вулиць в сіл Мамалига та Стальнівці; ремонт вуличного освітлення  та  впровадження ЛЕД-технологій у вуличному освітленні, придбано 2 шкільні автобуси, грейдер, трактор, причіп, гідравлічний відвал.

 

Капітальний ремонт майстерні Мамалигівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

 

Придбана комунальна техніка для забезпечення потреб громади


 

АЗПСМ придбано оргтехніку та кардіографи

 

Рішенням Мамалигівської сільської ради було забезпечено безкоштовним харчуванням учнів 1-4 класів всіх шкіл, що перебувають на балансі сільської ради, а також учнів 5-11 класів, які отримують допомогу відповідно до Закону України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім’ям».


Мамалигівська сільська рада придбала нові електроплити для навчальних закладів.
Основні плани ОТГ на   та перспективу:
- продовження оптимізації шкіл;

- капітальний ремонт ДНЗ с.Балківці та ДНЗ с. Несвоя;
- капітальний ремонт котельні Подвірненської ЗОШ;
- капітальний ремонт АЗПСМ с. Драниця та АЗПСМ с. Стальнівці;
- реконструкція будівель та споруд комунальної власності під АЗПСМ зі станцією швидкої допомоги в селі Мамалига;
- будівництво приміщення Центру надання адміністративних послуг;
- ремонт доріг;
- впровадження енергозберігаючих технологій.


29 жовтня відбудуться перші вибори голови і депутатів Магальської сільської об’єднаної територіальної громади, а 24 грудня цього року відбудуться вибори голови та депутатів Новоселицької міської об’єднаної територіальної громади.
 Основні зусилля органів виконавчої влади та місцевого самоврядування спрямовуються на вирішення нагальних питань економічного і соціального розвитку, наповнення місцевих бюджетів, забезпечення ефективного використання бюджетних коштів, вчасне виконання зобов’язань соціального характеру, у першу чергу, щодо надання підтримки учасникам антитерористичної операції, їх сім’ям і вимушеним переселенцям.


Серед  проблемних питань, над вирішенням яких якими працює районна виконавча влада – будівництво каналізаційних очисних споруд м. Новоселиця, прибудова до приймального покою Новоселицької центральної районної лікарні (пологове відділення).


Проблемні питання розвитку регіону розглядаються на нарадах та колегіях районної державної адміністрації, за результатами яких приймаються відповідні рішення та  надаються доручення.


Питання, що потребують вирішення на рівні центральних органів виконавчої влади, направляються в обласну державну адміністрацію, які після узагальнення надсилаються Адміністрації Президента України, Міністерству економічного розвитку і торгівлі України, Міністерству регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook