Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

26 вересня 2017
Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян

Володимир Дьяченко, начальник відділу роботи зі зверненнями громадян та доступу до публічної інформації апарату Чернівецької обласної державної адміністрації

 

«БВ»: З якими проблемами найчастіше звертаються громадяни?
В.Д.:
За час моєї роботи у відділі – я працюю тут вже чотири роки – лідером серед звернень є соціальні питання: надання матеріальної допомоги, призначення будь-яких інших державних допомог, перерахунок пенсій тощо. Соціальні питання займають від 35 до 40% від усіх питань, з якими звертаються люди. Питання житлово-комунального господарства та охорони здоров’я конкурують між собою за друге місце. Також серед основних питань – дороги і земля.

 

«БВ»: Жителі якого району звертаються найбільше?
В.Д.:
Найчастіше це Чернівці як найбільший населений пункт в області. У 2016 році на «гарячу» урядову лінію найбільше звернень надійшло від Сокирянського району з питань субсидій.

 

«БВ»: Які є форми звернень?
В.Д.:
Звернення можуть бути усні, письмові та електронні. Усні можуть бути через «гарячу» лінію – будь-яку, не тільки урядову. Так, у  нашому відділі є лінія, де ми надаємо консультації про порядок розгляду звернень. У багатьох структурних підрозділах обласної адміністрації є свої лінії, куди люди телефонують з конкретних питань. В кожній районній адміністрації так само є «гаряча» лінія, куди людина може звертатися.
Звернення приймаються також під час особистого прийому громадян. У нас в обласній адміністрації особистий прийом громадян проводиться кожної середи. В першу середу місяця прийом проводить голова адміністрації, в другу – перший заступник голови, в третю середу – заступник голови – керівник апарату адміністрації, і в четверту середу – ще два заступника. На особисті прийоми ми завчасно реєструємо відповідно до Закону України «Про звернення громадян».
Письмові звернення громадянин може писати або безпосередньо до нас, або на будь-який орган.
Із останніми змінами ввели також електронні звернення. Якщо раніше звернення обов’язково мало бути підписане, то в електронному варіанті підпис не обов’язковий.
 
«БВ»: Чи не виникають складнощі у процесі впровадження електронних звернень і що є обов’язковим у зверненні?
В.Д.:
З електронними зверненнями у нас немає проблем, на офіційному сайті вказані адреси електронної пошти обласної адміністрації (oda@leon.bucoda.cv.ua нашого відділу (zvernenniabuk@ukr.net), куди люди можуть направляти свої звернення.
Законодавством передбачені певні вимоги до звернень.  Там має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові особи, яка звертається, адреса та суть питання. Також варто вказати адресу, на яку потрібно дати відповідь.
Електронне врядування передбачає зведення всіх документів в електронну форму. Так, якщо раніше звернення на «гарячу» лінію ми роздруковували, відправляли на район в паперовому варіанті, то зараз ми приймаємо запит і направляємо електронний варіант до виконавців. Вони нам також повертають електронний варіант, це обов’язково має бути сканована копія із підписом, номером і датою. І ми цю копію кріпимо на «гарячу» лінію.

 

«БВ»: З яких причин громадянам може бути відмовлено у прийнятті звернень?
В.Д.:
Громадянам ми відмовляємо у декількох випадках. Відповідно до ст. 8 Закону України «Про звернення громадян» розгляду та вирішенню не підлягає письмове звернення без зазначення місця проживання, не підписане автором, а також звернення, з якого неможливо встановити авторство. У такому випадку воно визнається анонімним і розгляду не підлягає. Не розглядаються повторні звернення від одного і того ж громадянина з одного і того ж питання до одного і того ж органу, і у випадку, якщо перше звернення було розглянуте по суті, та звернення осіб, визнаних судом недієздатними. Також звернення не розглядається, якщо минув термін на оскарження. Рішення про припинення розгляду скарг та звернень приймає керівник органу.

У нас ще від 2008 року відповідно до Указу Президента створено Комісію з питань розгляду звернень громадян, до складу якої входять керівники усіх структурних підрозділів. Комісія  розглядає найбільш проблемні питання, які ми не могли вирішити під час попередніх розглядів. Буває таке, що Комісія приймає рішення про відмову у розгляді звернення у зв’язку із тим, що обласна адміністрація не має компетенції у вирішенні цього питання. В такому випадку ми надаємо громадянину вичерпні роз’яснення і перенаправляємо його запит у органи відповідної компетенції.

 

«БВ»: Чи спостерігається певна тенденція щодо помилок у зверненнях?
В.Д.:
Можуть бути не вказані адреса або прізвище. Як я уже зазначав, відповідно до закону ми такі звернення не розглядаємо, тому що вони вважаються анонімними, і ми потім просто не знаємо, кого інформувати. Люди або забувають, або свідомо не хочуть вказувати прізвище.
Загалом звернення пишеться в довільній формі. На граматичні помилки ми не маємо права звертати увагу. Якщо зрозуміло суть звернення, одразу створюємо картку, в якій вказуємо всі ці дані, суть питання, керівник пише резолюцію, ставить підпис, вказує терміни виконання, і тоді ми відправляємо це звернення виконавцеві.

 

 «БВ»: Чи слідкує ваш відділ за перебігом розгляду цих звернень і чи якось контролює цей процес? Чи може сам громадянин потім проконтролювати, щоб його звернення не було проігнороване?
В.Д.:
Якщо люди приходять до нас, то ми завжди інформуємо, скільки розглядається звернення. Затримка може бути два-три дні, якщо відповідь на звернення підписана в останній контрольний день.  Звернення розглядаються протягом 15 днів, якщо не потребують додаткового вивчення. Загальний термін – це 30 днів, якщо додаткове вивчення потрібне. Максимальний термін – 45 днів, якщо з об’єктивних причин питання не встигають розглянути.
Депутатське звернення, незалежно від того, чи це депутат сільської, чи Верховної ради, розглядається протягом 10 днів і його розгляд може бути подовженим до 30 днів, якщо потрібно опрацювати великий обсяг інформації і питання потребує додаткового вивчення.
Контроль за зверненнями – це обов’язкова частина нашої роботи, яка визначена законодавчо. Відповідно до статті 25 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» місцеві адміністрації забезпечують розгляд звернень громадян та контролюють стан цієї роботи на відповідній території.
Всі звернення у нас посортовані за районами, датами, і коли підходить термін, за п’ять днів ми нагадуємо про це виконавцю.

 

«БВ»: У зв’язку з військово-політичною ситуацією в Україні чи мають певні пільги у розгляді звернень військовослужбовці та їх сім’ї?
В.Д.:
Так, учасники бойових дій (АТО) мають пільги, і обласна державна адміністрація, зокрема Департамент соціального захисту населення ОДА, намагається максимально контролювати цей процес, але саме під час розгляду звернень пільг не має. Певні труднощі є з наданням учасникам АТО та їх сім’ям земельних ділянок. Здебільшого це компетенція органів місцевого самоврядування: сільських, селищних, міських рад. Саме вони на території населених пунктів приймають рішення про надання земельних ділянок. Обласна державна адміністрація максимально сприяє цьому, але остаточне рішення приймає відповідний орган місцевого самоврядування.

 

«БВ»: З якими труднощами найчастіше зустрічається відділ у своїй роботі?
В.Д.:
Коли запровадили субсидію на оплату комунальних послуг, було дуже багато одночасних звернень з початком опалювального сезону. Наприклад, за 2014 рік зареєстровано близько 2 тис. дзвінків від мешканців Чернівецької області на урядову «гарячу» лінію, у 2015 році – близько 6 тис. дзвінків, а у 2016 році – 11 тис. 937 звернень, з них 7 тис. 600 стосувалися питань призначення та виплати субсидій.  Кількість працівників у нас не збільшилася, а обсяг роботи значно зріс. Разом з тим ми справляємось.

 

 «БВ»: Зараз відбувається реформа державної служби та місцевого самоврядування. Чи не очікується якихось змін у формі роботи?
В.Д.:
Серед останніх змін – запровадження електронних петицій, але вони стосуються органів місцевого самоврядування, тому ми не маємо практичного досвіду роботи з ними. Поки працюємо у звичному режимі. Можливо, зміни в організації роботи відбудуться вже після впровадження реформи децентралізації.

 

Розмову вели: Тетяна Мороз, Олеся Мацьопа

(студенти магістратури за спеціальністю "Публічне управління та адміністрування" , ЧНУ) 


 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook