Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

02 вересня 2017
Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян

1 вересня у Чернівцях з робочим візитом перебував Міністр юстиції України Павло Петренко. В рамках візиту він відвідав call-центр системи безоплатної правової допомоги, де у режимі Skype-конференції надав правові консультації громадянам, а також взяв участь у  засіданні оперативного штабу із забезпечення прав і свобод власників земель чи збіжжя у Чернівецькій області. Спілкуючись із журналістами, Павло Петренко розповів про пріоритетні напрями, над якими сьогодні працює Мін'юст. Зокрема, мова йшла про діяльність центрів надання безоплатної правової допомоги та хід інформаційної кампанії «Я маю право!», спрямованої на підвищення рівня правової культури громадян. Окрім того, Міністр юстиції України відповів на низку інших запитань, актуальних для Чернівецької області.
Одним із важливих питань на сьогодні, зазначив Павло Петренко, є робота антирейдерських штабів. Позитивом, за його словами, є те, що зараз на розгляді у міністерстві немає справ, пов'язаних з аграрним рейдерством в Чернівецькій області. Водночас, додав він,  на засіданні, проведеному в обласній державній адміністрації, відбулася досить жвава дискусія з представниками фермерських господарств та аграрних компаній області щодо питань, пов’язаних із ринком землі та захистом прав громадян на землю. Міністерство юстиції, зауважив  посадовець, буде продовжувати просвітницьку кампанію, і зараз по всій країні діють мобільні групи, які складаються з представників Міністерства юстиції України і системи безоплатної правової допомоги. Вони виїжджають у найвіддаленіші села, де ведуть прийом громадян і надають консультації селянам. За два тижні роботи фахівці відвідали понад 200 сіл і районних центрів. «Люди дійсно потребують такої допомоги, консультацій. Питання, які вони ставлять, пов’язані не тільки з оформленням права на землю, захистом від шахраїв і псевдопідприємців – вони дуже широкого спектру», – зазначив Павло Петренко. – «Ми розуміємо, що правова допомога і правовий захист  є надзвичайно актуальним для всієї країни і для всіх українських громадян, і будемо продовжувати цю роботу. Проект «Я маю право» дійсно наповнюється реальним змістом».
Окремо Міністр юстиції зупинився на роботі центрів з надання безоплатної вторинної правової допомоги, які дають можливість громадянам безкоштовно отримати юридичну консультацію (за телефоном чи безпосередньо) та послуги адвоката. Серед питань, з якими найчастіше звертаються до центрів – виплата аліментів. Сьогодні, поінформував Павло Петренко, по всій країні більше двох мільйонів виконавчих проваджень – по несплаті аліментів: «Понад п’ятсот тисяч дітей є  заручниками такої неприпустимої, нахабної поведінки батьків-чоловіків. Це ті діти, які не отримують аліменти понад шість місяців». Саме тому, підкреслив міністр, цю категорію справ визначили як пріоритетну, і зараз в кожному обласному управлінні юстиції діє спеціальна група, яка моніторить виконання таких проваджень. Так, за сім місяців поточного року понад півтора мільярди гривень були виплачені дітям, яких покинули батьки. Непростою залишається і ситуація по Чернівецькій області, де зі сплати аліментів є вісім тисяч виконавчих проваджень. За дев’ять місяців вдалося стягнути майже дев’ять млн грн. по шести тисячах виконавчих проваджень. Незважаючи на те, що ситуація із виплатою аліментів покращилася, вона є далеко не ідеальна.
З осені, зазначив посадовець, міністерство буде пропонувати парламенту зробити більш жорсткою відповідальність для тих осіб,  які ухиляються від сплати аліментів. Зокрема, буде проведено велику інформаційну кампанію, в рамках якої будуть озвучені прізвища тих, хто не сплачує аліменти. Розглядається питання і про ненадання таким особам безвізу та позбавлення низки інших пільг.
Окрім того, Павло Петренко закликав людей, які мають потребу у вирішенні певних юридичних питань, звертатися в систему безоплатної правової допомоги. За минулий рік, зазначив він, таку допомогу отримали 700 тисяч людей.
Як зазначив начальник Головного територіального управління юстиції у Чернівецькій області В’ячеслав Хохуляк, і Міністерство юстиції України, і територіальне управління в Чернівецькій області намагаються робити все для того, щоб більша кількість громадян отримали належні правові послуги. Завдяки відповідному відбору і організаційній роботі в бюро правової допомоги працюють гарні фахівці, які відзначаються, насамперед, дуже хорошими людськими якостями, адже доволі часто їм доводиться працювати не лише юристами і адвокатами, а й виступати у ролі психологів. Звернень надходить  дуже багато, особливо через колл-центр, тому робота є доволі складною.
Трапляються, звичайно, випадки, зауважив Павло Петренко, коли людям не вдається  допомогти, адже далеко не всі питання, з якими звертаються, можуть бути вирішені в рамках якихось юридичних процедур. У цьому випадку доводиться максимально виконати функцію психолога, вислухати людину, пояснити, що ту чи іншу ситуацію неможливо врегульовувати в юридичні площині. «До кожної людини треба просто відноситися по-людяному, а у нас це, на жаль, не було прийнято в державних органах, це такий радянський підхід. Із створенням системи безоплатної правової допомоги «з нуля», через  нових людей, з іншими принципами філософії, ми  намагаємося будувати тут дружню атмосферу», – підкреслив міністр. Окрім того, додав він, зараз ведеться робота над тим, щоб розробити систему об’єктивної оцінки. Людина зможе анонімно поставити оцінку тому чи іншому юристу або адвокату після отримання консультації, і на сайті системи безоплатної правової допомоги такий рейтинг народної оцінки буде у загальному доступі.
Серед питань, які цікавили журналістів – подальша доля Чернівецького слідчого ізолятора. За словами Павла Петренка, на сьогодні є 8 СІЗО, які включені у перший блок переміщення з центральної частини міста, серед них і Чернівецький слідчий ізолятор. Уже розпочато два перших проекти у містах Київ і Львів, там оголосили конкурс і запропонували інвесторам збудувати СІЗО за межами міст та отримати майданчик у центрі. По Львову ситуація успішна, невдовзі буде завершено конкурс і оголошено результати, наразі потенційні інвестори мають юридично підтвердити заявки, що вони готові  провести це будівництво. У Києві, зазначив міністр, через окремих забудовників, які провели негативну інформаційну кампанію, процес зірвався, і потенційні інвестори, які  розглядали можливість будівництва за містом Київ нового СІЗО, відмовилися брати участь у конкурсі. «Якщо буде запущений перший успішний кейс по  Львову, це буде сигнал для інвесторів, що можна заходити з державою в партнерство і робити такі проекти, після цього ми виставимо на аукціон два наступних проекти – це  Одеса, і, можливо, Чернівці.  В наступному році є шанси, що ми їх запустимо», – додав Павло Петренко.

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook