Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області

Півень Юрій Йосипович, заступник директора Департаменту соціального захисту населення обласної державної адміністрації

 

Станом на 3 лютого 2017 року за призначенням житлових субсидій звернулось  143 818 домогосподарств, що складає 66,9%  від скоригованого показника охоплення населення з урахуванням доходів на період 2016 - 2017 років (214 929 домогосподарств).

Отримують житлові субсидії  138 тис. 272 домогосподарства (в тому числі 3 тис. 290 субсидій, які знаходяться у стадії перерахунку).

 

Відмовлено в отриманні субсидій 2256 домогосподарствам. Основна причина відмов полягає у здійсненні в облікованому році покупки вартістю більше 50 тис. грн. або у високому рівні доходів громадян, що дозволяє повністю оплачувати житлово-комунальні послуги. 

Максимальна кількість сімей, яким було нараховано субсидію за 2016 рік становила 187 979 домогосподарств (було подано понад 192 тис. заяв), що складає 87,4 % від кількості сімей, яким має бути призначено субсидію, а саме 214929 сімей.
Порівнюючи із аналогічним періодом минулого року, кількість домогосподарств, які звернулись за житловими субсидіями, збільшилась на 10 %.

Загальна сума нарахованих субсидій у 2016 році становила 682 млн. 348,1 тис. грн., а саме: на житлово-комунальні послуги – 649 млн. 946,3 тис. грн., на тверде паливо та скраплений газ – 32 млн. 401,8 тис. грн.
Заборгованість станом на 01 січня 2017 року пiдприємствам-надавачам послуг за призначеними субсидіями для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг складала – 306 млн., 420,3 тис. грн. з них на житлово-комунальні послуги – 298 млн., 420,3 тис. грн., на тверде паливо та скраплений газ – 8 млн., 232,1 тис. грн.

Загальна сума нарахованих субсидій станом на 03.02.2017 становить 614 млн. 191,2 тис. грн., а саме: на житлово-комунальні послуги – 592 млн. 093,2 тис. грн., на тверде паливо та скраплений газ – 22 млн. 098,0 тис. грн.
 Заборгованість станом на 03.02.2017 пiдприємствам-надавачам послуг за призначеними субсидіями для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг складає 2 млн. 43,8 тис. грн., на природний газ – 306 млн. 483,3 тис. грн., на електроенергію – 3 млн. 396,4 тис. грн., на теплопостачання – 3 млн. 697,0 тис. грн., на водопостачання – 2 млн. 851,0 тис. грн. та на тверде паливо і скраплений газ – 14 млн. 028,0 тис. грн.

Найгірша ситуація щодо стану призначення житлових субсидій станом на 03.02.2017 склалася у Сокирянському районі – всього 59,3% (3082 із 5195) від загальної кількості сімей, яким має бути призначено субсидію.
Низький рівень перерахунку субсидій у Сокирянському районі пов'язаний із кадровим питанням. У грудні 2015 року одномоментно, разом з керівником установи, звільнились всі працівники управління праці та соціального захисту населення, які призначали субсидії. Новий склад не зміг успішно налагодити роботу і за пропозицією керівництва ОДА був у серпні 2016 року замінений на людей з досвідом роботи в системі державного управління та з навиками успішного керівництва структурою.
Новим працівникам районного управління довелося наздоганяти показники навіть не з травня 2016 року, коли почався новий етап перерахунку субсидій, а  починаючи з січня 2016 року, завершуючи опалювальний сезон 2015 – 2016 років.
Деякі із службовців пройшли відповідне навчання на семінарі у вересні 2016 року в Департаменті соціального захисту населення облдержадміністрації, а для більшості працівниками Департаменту та Центру по нарахуванню і здійсненню соціальних виплат в жовтні і листопаді були організовані виїзні консультації в Сокирянах.
Для роботи у системі призначення субсидій були залучені працівники інших підрозділів районного управління, міського управління та особи, задіяні через Центр зайнятості. Призначають субсидії 6 осіб одномоментно, інші працівники формують справи та архівують оброблені документи (до 2015 року на цьому напрямку працювала всього одна людина).
Зазначені заходи дозволили підняти рівень обробки поданих заяв до 60%, що поки є недостатнім. У січні 2017 року щоденно опрацьовувалось 100 – 120 справ.
Для завершення обробки документів (2113 + близько 3000 справ із перерахунку за лютий – березень 2017 року) у опалювальному сезоні 2016 – 2017 років працівникам районного управління необхідно 40-45 робочих днів.
На даний час робота районного управління знаходиться під щоденним контролем Департаменту соціального захисту населення облдержадміністрації. З керівником об’єднаної територіальної громади м. Сокирян керівництвом Департаменту домовлено про залучення під відповідальність керівництва управління райдержадміністрації до призначення субсидій двох працівників міського управління, що дозволить збільшити число місць призначення до 8 і скоротити час завершення обробки документів.

Найкращі показники призначення субсидій у Вижницькому, Глибоцькому,  Заставнівському та Хотинському районах.
    
Найбільше відмов у Кельменецькому, Заставнівському, Новоселицькому та Хотинському районах. Основною причиною відмови у призначенні субсидії є те, що відповідний відсоток сукупного доходу сім’ї перевищує обов’язкову частку платежу.

Найбільш вагомою причиною, що уповільнює призначення житлових субсидій та потребує негайного вирішення є недостатність кадрового забезпечення місцевих органів соціального захисту населення з урахуванням збільшення чисельності громадян, які звертаються за субсидією. І це при тому, що 6-10 працівників замість одного у кожному управлінні працюють по даному напрямку. Однак нагадаємо, що навантаження на них за два останніх роки зросло у 18 разів. (із 9,5 тис. субсидій у 2014-2015 роках до 187,9  тис. субсидій у 2016 – 2017 роках).
Значне збільшення обов’язків та функцій органів соціального захисту населення та невисока заробітна плата стали основною причиною плинності кадрів. Це могло призвести до соціальної напруги, незадоволення окремих соціальних груп населення щодо своєчасного забезпечення оформлення різних видів соціальних допомог,  у тому числі для переселенців із зони АТО та Криму, військовослужбовців і їх сімей, громадян, що бажають оформити субсидії. 
Не дивлячись на щорічне збільшення навантаження на працівників системи соціального захисту населення, вони сумлінно забезпечують на місцях функції щодо здійснення державної соціальної політики, покладені на них органами державної виконавчої влади.

Для покращення ситуації існує необхідність створення єдиної інформаційної бази між органами соціального захисту населення та Центром зайнятості. Департамент неодноразово звертався до Міністерства соціальної політики України. На даний час іде співпраця з Чернівецьким обласним Центром зайнятості щодо можливого вирішення питання на обласному рівні.
Також, за результатами робочої групи, візитів до управлінь, встановлено, що більшість соціальних працівників при сільських радах недостатньо обізнані на законодавчому рівні щодо призначення та перерахунку субсидій. Начальникам управлінь доручено провести відповідні навчання, щоб соціальні працівники, у свою чергу, змогли б донести до кожного отримувача субсидій повідомлення про зміни в Законодавстві та як здійснюється перерахунок.
Проблемні питання, які виникають при призначені субсидій Департамент намагається врегулювати самостійно. Для більш детального вивчення ситуації із призначення субсидій спеціалісти Департаменту здійснюють і будуть здійснювати виїзди в кожний район області, за необхідності – і декілька.
У проблемних регіонах керівництвом області здійснено потужну інформаційну кампанію через засоби ЗМІ та об’їзд найбільших населених пунктів заступниками голови ОДА та керівниками Департаменту соціального захисту населення ОДА з метою інформування населення про отримання субсидій.

Завдяки оновленій програмі житлових субсидій, яку Уряд максимально спростив для людей, рівень оплати комунальних послуг населенням України зберігається стабільно високим. Незначні коливання спостерігалися в останні три місяці 2016 року, що обумовлено необґрунтовано розісланими платіжками за тепло, які Уряд зобов’язав теплопостачальні організації перерахувати. 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook