Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

16 лютого 2021
Державний сектор потрібно навчати співпрацювати з бізнесом

Для економічного посилення України необхідно розробити та впровадити нову навчальну програму для працівників державної служби та органів місцевого самоврядування (ОМС) щодо питань взаємодії з приватним сектором. Про це йшла мова під час презентації аналітичного звіту «Демократичний компонент у навчанні державних службовців», що відбулася 11 лютого в Національному агентстві України з питань державної служби (НАДС).

 

“Забезпечення ефективної державної служби в Україні - це постійний процес удосконалення системи підготовки кадрів. З боку НАДС ми робимо все можливе для інтеграції прогресивного досвіду за напрямом демократичного управління та взаємодії з приватним сектором. Одна з таких ініціатив - наша співпраця з Центром міжнародного приватного підприємництва (CIPE) та Регіональним центром підвищення кваліфікації Київської області”, - заявила голова Національного агентства України з питань державної служби Наталія Алюшина.

 

Першим етапом роботи проекту  “Залучення держслужбовців до діалогу з приватним сектором” (Civil Servants Engagement), за словами пані Алюшиної, стало проведення аналізу наявних навчальних програм для державних службовців та працівників ОМС щодо наявності інструментів та прикладів державно-приватної співпраці.

 

Результати дослідження представили Сергій Лукін, директор Регіонального центру підвищення кваліфікації Київської області, та Анастасія Баклан, експерт Центру міжнародного приватного підприємництва (CIPE). Звіт складається з декількох частин, зокрема, огляду нормативно-правової бази, результатів опитування керівників закладів підвищення кваліфікації, аналізу навчальних програм та рекомендацій щодо оптимізації їх контенту.

 

“В жодній з опитаних установ тема державно-приватного партнерства не викладається в якості окремої програми протягом кількох років. Більш ніж третина (37,5%) досліджених закладів ніколи не мали відповідної навчальної програми. Аналогічна кількість респондентів щодо зазначеної  теми вказала лише разові семінари”, - розповів Сергій Лукін.

Порівняно кращим є стан опрацювання проблематики взаємодії органів влади з громадськістю, йдеться у документі. Чверть опитаних зазначили, що відповідна програма є як в поточному, так і в попередніх роках, а ще 25% обрали варіант «була раніше, але не зараз». Чверть закладів проводять тематичні разові семінари. Отже, у понад 50% досліджених закладів тема комунікації з громадськістю не вивчається на постійній основі. 

 

Як зауважив директор Центру, важливим також є аспект залучення представників останнього в якості лекторів під час опанування навчальних програм. “Результати проекту свідчать, що досвід запрошення до співпраці представників бізнесу має понад 60% досліджених установ. Разом цим, лише у 12,5% закладів така співпраця має системний характер. Очевидним недоліком в діяльності закладів можна назвати той факт, що в 37,5% з них представників бізнес-середовища до навчального процесу не залучали”, - додав він.

 

Неабияку роль для проведення аналітики зіграв Портал управління знаннями НАДС, який надає можливість переглянути наявні навчальні програми. Як відмітила директор Генерального департаменту з питань професійного розвитку державних службовців та посадових осіб органів місцевого самоврядування НАДС Людмила Рикова, цей портал призначений для організації електронної взаємодії суб’єктів з метою забезпечення професійного розвитку та обміну досвідом.

Протягом дослідження було встановлено, що серед 37 напрямів професійного навчання, відсутній окремий, що передбачає опанування основ державно-приватного партнерства. Тим не менш, розгляд цього питання підпадає під інші напрями, такі як публічне управління та адміністрування, комунікація та взаємодія, електронне урядування, розвиток територіальних громад тощо.

 

“Як показують опитування управлінців ОТГ, є запит на системне оволодіння знаннями щодо методів залучення додаткового фінансування: краудфандінг, краудсорсінг, державно-приватне партнерство. Аналіз змісту навчальних програм засвідчив, що, хоча вони і присвячені актуальним завданням публічного управління, тематика державно-приватного партнерства в абсолютній більшості з них не розглядається як окрема ключова складова навчального процесу”, - звернула увагу Анастасія Баклан.

 

За словами доповідачки, стосовно формування політичних рішень, провідними акторами такої співпраці з боку бізнесу готові і здатні виступити різноманітні бізнес-асоціації. Саме вони здатні проводити моніторинг та контроль за впровадженням обіцяних реформ, а також сприяти удосконаленню регулювання підприємницької діяльності. Вона навела приклади діяльності CIPE, зокрема щодо фасилітації роботи Національної бізнес-коаліції та адвокасі-кампанії у семи регіонах України стосовно прозорого просування пріоритетів бізнес-спільноти. 

 

“Ми вважаємо, що ці та інші приклади співпраці держави і підприємців заслуговують на увагу  публічного сектору, - акцентувала А. Баклан та резюмувала дослідження. - Результати аналізу підтвердили необхідність розробки та впровадження нової навчальної програми для працівників державної служби та ОМС щодо питань взаємодії з приватним сектором. Контент має базуватися на огляді не тільки законодавства з цієї теми, а й практичних кейсів співпраці влади й бізнесу”.

 

До її створення та викладання рекомендовано залучити фахівців-практиків: керівників бізнесу, менеджерів бізнес-асоціацій, спеціалістів з адвокації та GR. Тож організатори запросили  стейкхолдерів діалогу поділитися досвідом державно-приватної співпраці, а також методичними матеріалами за наявності, які можуть увійти в контент навчальної програми.

 

“Рівень взаємодії  між владою та бізнесом безпосередньо визначає  якість управлінських рішень. Включення інструментів адвокації, лобіювання, GR до навчальних програм підвищить можливості держслужбовців орієнтуватися у наявному інструментарії взаємодії із бізнес-спільнотами та сприятиме більш відкритому та інклюзивному публічному урядуванню”, - прокоментував голова правління Інституту професійного лобіювання та адвокасі, співзасновник платформи INDUSTRY4UKRAINE, експерт Проєкту GIZ Денис Базілевич.

 

Дослідження проведено в рамках проекту “Залучення держслужбовців до діалогу з приватним сектором” (Civil Servants Engagement), який реалізується Центром міжнародного приватного підприємництва (CIPE) та Регіональним центром підвищення кваліфікації Київської області, за сприяння Національного агентства України з питань державної служби (НАДС).

Аналітичний звіт (завантажити - 702 Kb ) »
 
Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Олег Немчінов: Реформа оплати праці держслужбовців Наталія Гусак про діяльність НСЗУ: робота в умовах війни та блекауту, контрактування, нові послуги, медична допомога ветеранам Альбіна Грищенко: Про підвищення кваліфікації для державних службовців у 2023 році Для зручності клієнтів працює вебпортал електронних послуг Руслан Запаранюк: Буковина стала другою домівкою для тисяч українців Євгенія Блажевська: Волонтерська діяльність є одним із напрямів нашої роботи Іван Гешко: Робота спортивних структур в умовах війни Наталія Алюшина: Війна показала, що переважна більшість українських публічних службовців продемонстрували відданість державі Робота служби зайнятості в умовах військового стану Микола Ярмистий: Державотворчі погляди Тараса Шевченка Права та пільги внутрішньо переміщених осіб Павло Польовий: Цифрова компетентність державних службовців як основа процесів цифровізації сфери публічного управління Руслана Клим: Ключові аспекти розвитку Вижницького району Анатолій Круглашов: "Інститут державної служби України: зародження, розвиток, особливості" Микола Ярмистий: Тенденції розвитку державної служби в Україні Мирослава Ткачук: Головне про патронат Ілона Факас: Вступ на державну службу: порядок, вимоги, особливості в умовах карантину Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Сумлінним платникам податків буковинські фіскали створюють комфортний клімат Георгій Придій: Злагоджена робота задля досягнення максимальних результатів Пенсійне обслуговування по-сучасному: оновлені сервісні центри та портал електронних послуг
Наталія Катрюк: Наш обов’язок – дати людям відчуття захищеності Богдан Мельник: Ми хочемо, щоб молоді люди були долучені до процесів управління містом Олена Бадюк: Роль органів місцевого самоврядування у воєнний період на прикладі Глибоцької територіальної громади Соціальна згуртованість у громадах Михайло Савчишин: Виконуємо бюджет, забезпечуємо потреби мешканців громади та внутрішньо переміщених осіб Василь Скрипкару: Виклики та випробування проявили нас як громаду максимально зібрану, згуртовану та націлену на перемогу Микола Ярмистий: Місцеві органи влади в умовах воєнного стану:повноваження та співпраця військових адміністрацій з органами місцевого самоврядування Світлана Олексійчук: Від початку війни наші волонтери працювали у режимі нон-стоп Громади області: дайджест за 7-12 березня 2022 р Ілона Факас: Права, пільги та гарантії внутрішньо переміщених осіб Дмитро Глобак: Організація системи освіти в територіальних громадах: досвід, проблеми, рішення Анатолій Круглашов "Локалізація політичного чи політизація локального: випробування спроможностей місцевого самоврядування в Україні" Віталій Мостовий: Сучасні канали комунікації місцевої влади з громадою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку Анатолій Круглашов: Локалізація політичного чи політизація локального: випробування спроможностей місцевого самоврядування в Україні
Ростислав Балабан: Реформа децентралізації в Україні Валентина Підгірна: Особливості функціонування суб’єктів туристичної діяльності Чернівецької області на сучасному етапі Фадей Яценюк: Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу Зиновій Бройде: Буковинський вузол транс'європейського транзиту Сергій Гакман: Вторгнувшись в Україну, росія порушила основи міжнародного права С.Троян, Н.Нечаєва-Юрійчук "ЧАЕС– ЗАЕС-2022: російський ядерний шантаж у дії" Наталія Нечаєва-Юрійчук, Сергій Троян: Українська відсіч тотальній російській агресії: Чотири місяці Наталія Нечаєва-Юрійчук: Творення чергових конспірологічних теорій через дискредитацію політиків Анатолій Круглашов: Перспективні завдання євроінтеграції України Сергій Гакман "9 травня: свято чи біль?" Сергій Троян, Наталія Нечаєва-Юрійчук "УКРАЇНА: ВІЙНА - ПЕРЕМОГА - ПАМ’ЯТЬ" Євген Магда "Удар в спину: чому Санду та Спину грають проти України?" Богдан Волошинський: Ми і наші прапори Наталія Бак "Фінансовий патріотизм і довіра: Вчора. Сьогодні! Завтра?" Наталія Нечаєва-Юрійчук: Боротися. Протидіяти. Ігнорувати Анжела Пасніченко: Як не впасти у паніку? Наталія Нечаєва-Юрійчук: Кожна дія має значення Володимир Тиліщак, Вікторія Яременко: Путін йде слідами Гітлера. Українці ж тримаються як британці Володимир Бойко: Нині Білорусь – ворог Олена Головіна: Зберегти людяність в нелюдських умовах життя! Ігор Недокус: Оцінки білоруських громадян та диктатора Лукашенка вторгнення Росії в Україну різні Сергій Федуняк: Для російських правителів ціна військової поразки – смерть Марін Герман: Децентралізація влади без соціального капіталу – шлях до «інституційної невдачі» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Дзюба Іван Михайлович Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Дністрянський Станіслав Северинович (1870 – 1935) Анатолій Круглашов: Місцеві вибори 2020: роздуми експерта Міста в децентралізаційній реформі: проблеми і перспективи Публічне управління у сфері молодіжної політики в умовах децентралізації та євроінтеграції України Сергій Гакман "Єврорегіон "Верхній Прут": досвід, виклики та особливості" Пропозиції учасників міжнародного круглого столу «Нові європейські парадигми співпраці та потенціал Єврорегіону «Верхній Прут» Зиновій БРОЙДЕ: КООРДИНУВАННЯ ПЕРЕХОДУ ДО ТРАНСКОРДОННОЇ ЦИРКУЛЮЮЧОЇ ЕКОНОМІКИ Сергій Гакман: Білокриницька трагедія 1941 р.: погляд через 80 років
шукайте нас на facebook