Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

24 червня 2019 о 09:30
Реформа охорони здоров’я здійснюється відразу в декількох стратегічних напрямках

Оксана Андрієць - директор Департаменту охорони здоров’я Чернівецької обласної державної адміністрації, доктор медичних наук, професор

 

Згідно з Концепцією реформування фінансування системи охорони здоров’я, зміни в медичній галузі відбуваються відразу в декількох напрямках. Міжнародний досвід, рекомендації Всесвітньої організації охорони здоров’я, а також дослідження специфіки використовуваної сьогодні моделі системи охорони здоров’я України свідчать, що єдиним способом забезпечити якісний медичний захист без фінансового стресу для громадян є перехід до фінансування медицини за страховим принципом.


Для запровадження в Україні пропонується модель державного солідарного медичного страхування, яка враховує кращі сучасні практики та досвід трансформації систем охорони здоров’я у світі, зокрема у Центральній та Східній Європі. На сьогодні в Україні, зокрема і в Чернівецькій області, вже здійснено низку заходів щодо трансформації системи охорони здоров’я. З основними результатами реформи та перспективними напрямками впровадження змін можна ознайомитись далі. 


37 медзакладів первинної ланки та 5 вторинної стали комунальними некомерційними підприємствами


На виконання Закону України від 06.04.2017 №2002-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров'я», у ході впровадження змін в охорону здоров’я, насамперед, реформування системи фінансування медичної галузі, комунальні лікувально-профілактичні заклади Чернівецької області поступово трансформуються в комунальні некомерційні підприємства. Даний перехід необхідний для подальшої співпраці з Національною службою здоров’я України в плані оплати медичних послуг за принципом «гроші йдуть за пацієнтом».


У Чернівецькій області вже 37 закладів первинної ланки реорганізовані в комунальні некомерційні підприємства. Серед них 16 центрів первинної медико–санітарної допомоги, 14 амбулаторій загальної практики – сімейної медицини та 7 закладів охорони здоров’я м. Чернівці.


Усі ці установи входять у структуру спроможної мережі закладів – надавачів первинної медичної допомоги області. Спроможна мережа надання первинної медичної допомоги  – це організаційно-інтегрована сукупність надавачів первинної медичної допомоги, здатних забезпечувати надання якісної, комплексної, безперервної і орієнтованої на пацієнта ПМД, відповідно до соціально-демографічних характеристик населення та особливостей його розселення на відповідній території планування.


Торік в області була сформована орієнтовна спроможна мережа надавачів ПМД, однак продовжується  адмінреформа, у зв’язку з чим формуються нові об’єднані територіальні громади, до складу яких входять й медичні заклади. Відповідно, існуюча спроможна мережа ПМД потребує перегляду. Зараз фахівці Департаменту охорони здоров’я Чернівецької ОДА збирають інформацію щодо доцільності й необхідність внесення того чи іншого медзакладу у структуру ПМД.


Крім того, в комунальні некомерційні підприємства вже реорганізовані 5 медичних установи вторинного рівня – Новоселицька ЦРЛ, Хотинська ЦРЛ, Глибоцька ЦРЛ, Кіцманська ЦРЛ та Сторожинецька ЦРЛ. Решта шість центральних районних лікарень області завершують процес перетворення.


66% буковинців вже обрали свого лікаря


Відповідно до реформування системи охорони здоров’я в Чернівецькій області, продовжується Національна кампанія «Обери свого лікаря». Від старту підписання декларацій з ліками первинної ланки в Чернівецькій області, станом на 18.02.2019 року, свого лікаря вже обрали 66% мешканців, що в абсолютних числах складає 595 575 осіб.


При цьому, в електронній системі охорони здоров’я e-Health зареєстровано 98,5% лікарів первинної медичної допомоги області – терапевтів, педіатрів та сімейних лікарів. В абсолютних числах – 668  осіб.


Кількість закладів підключених до електронної системи охорони здоров’я становить 51, що складає 87,7% від загальної кількості. 


Забезпечення закладів охорони здоров’я Чернівецької області доступом до мережі інтернет складає 100%, а комп’ютерною технікою для функціонування електронної системи охорони здоров’я  e-Health – 95%.


Наразі підписання декларацій з лікарями первинної ланки надання медичної допомоги триває.


На первинній ланці «гроші пішли за пацієнтом»


У зв’язку зі зміною принципу фінансування, заклади первинної медичної допомоги почали отримувати фінансування не за територіальним принципом, а за пацієнтів, яких дійсно обслуговують.


Оплата послуг здійснюється через Національну службу здоров’я України - центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних фінансових гарантій медичного обслуговування населення. Медичні установи, трансформовані в комунальні некомерційні підприємства, укладають угоди з НСЗУ і отримують фінансування за конкретно надані послуги. 


У Чернівецькій області угоду з Національною службою здоров’я України підписали усі заклади ПМД, які перейшли в комунальні некомерційні підприємства. У цілому 37 закладів охорони здоров’я: із них 11 районних центрів первинної медико-санітарної допомоги, 5 центрів первинної медико-санітарної допомоги об’єднаних територіальних громад, 7 закладів охорони здоров’я у м. Чернівці та 14 амбулаторій загальної практики – сімейної медицини ОТГ.


У Чернівецькій області, заклади ПМД вже відчули зміни у фінансуванні, оскільки отримали більше коштів. Наприклад, лікарям структурних підрозділів Кіцманського центру ПМСД, котрі підписали 1800 і більше декларацій з пацієнтами, за січень нинішнього року було нараховано майже 19 тисяч гривень заробітної плати. 


На Буковині збудують дев’ять нових сучасних амбулаторій


Відповідно до Закону України «Про підвищення доступності та якості медичного обслуговування у сільській місцевості», ініційованого Президентом України, у Чернівецькій області, триває розбудова сільської медицини. Так, постановою КМУ на модернізацію закладів охорони здоров’я Чернівецької області за рахунок субвенції з Державного бюджету місцевому бюджету передбачено  фінансування у загальній сумі 197, 2 млн. грн.


Наказом від 26.07.2018 №187 Мінрегіону (зі змінами) затверджено 9 об’єктів будівництва закладів охорони здоров’я на умовах 10% співфінансування, що у загальній сумі складає 48, млн. грн. Наразі розглядається можливість будівництва ще декількох амбулаторій. 


Крім того, Наказом Мінрегіону від 29.11.2018 №326 затверджено придбання 9 автомобілів для новозбудованих амбулаторій, на що передбачено 4, 5 млн. грн.


Також визначений перелік закладів охорони здоров’я у сільській місцевості, які пропонується дооснастити обладнанням для телемедицини. Загалом передбачається, що комплекти телемедичного обладнання отримають 57 закладів ПМД на загальну суму в 11, 4 млн. грн.


Телемедицина – це напрямок медицини, який передбачає здійснення дистанційної консультації лікаря лікарем вузького профілю завдяки використанню відповідних телемедичних комунікаційних технологій.


Наразі в області вже складений і затверджений Наказом Департаменту ОЗ список лікарів-консультантів в онлайн-режимі на вторинному рівні. Це фахівці з кардіології, пульмонології, ендокринології та дерматовенерології. Заплановано, що за онлайн-консультування вузькоспеціалізованим фахівцям даних напрямків НСЗУ нараховуватиме виплати у рамках реалізації програми «Безкоштовна діагностика».


З липня 2019 року впроваджують програму «Безкоштовна діагностика»


Заплановано, що з липня 2019 року в Україні запрацює програма «Безкоштовна діагностика». Вона полягає в тому, що Національна служба здоров’я України оплатить чіткий перелік діагностичних і лікувальних послуг за принципом «гроші йдуть за пацієнтом». В цілому, передбачається оплата 54 діагностичних та лікувальних послуг за направленням сімейного лікаря, терапевта або педіатра. Можна буде безоплатно пройти обстеження на поширені хвороби внутрішніх органів, серця, легенів та найбільш розповсюджених видів онкології у чоловіків і жінок. Усі витрати та вартість послуг покриє НСЗУ. На реалізацію даної програми у Держбюджеті заплановано 2,5 млрд грн. «Безкоштовну діагностику» зможуть надавати як комунальні, так і приватні діагностичні центри, які укладуть договір з Національною службою здоров’я. Пацієнт сам обере, у який медзаклад звертатися.
Програмою передбачені такі медичні послуги: мамографія і 5 видів рентгену  (грудної клітки, суглобів, хребта, кісток і приносових пазух); ехокардіографія, моніторинг ЕКГ і 2 види тесту для визначення патологій серцево-судинної системи; 6 видів УЗД (шлунково-кишкового тракту, нирок, сечового міхура, артерій ніг, щитовидної та молочних залоз); 4 види біопсії під контролем УЗД (щитовидної залози, лімфатичних вузлів, молочних та передміхурової залоз); видалення новоутворень (м’яких тканин і шкіри, у носі, гортані, вухах); ендоскопічні дослідження і операції одного дня (стравоходу, шлунка, дванадцятипалої і товстої кишки, сечового міхура, трахеї і бронхів).


Направлення на «Безкоштовну діагностику» — електронне, лікар зможе його оформити тільки через електронну систему охорони здоров’я.


Формування госпітальних округів покликане створити ефективну та доступну мережу системи охорони здоров’я


Госпітальний округ — територіальне об’єднання закладів охорони здоров’я в одну мережу за принципом доступності, густоти та кількості населення, наявності готових лікувальних закладів, усталених шляхів доставки пацієнтів та дорожнього сполучення.


Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2017 № 411-р «Про затвердження складу госпітальних округів Чернівецької області» на Буковині визначено 3 округи: Західний (Сторожинецький, Вижницький, Путильський  райони), Центральний (м.Чернівці, Заставнівський, Глибоцький, Герцаївський, Кіцманський райони), Східний (Новоселицький, Хотинський, Кельменецький, Сокирянський райони та м. Новодністровськ).


Формування госпітальних округів покликане створити ефективну та доступну мережу системи охорони здоров’я. З одного боку гарантувати пацієнтам своєчасність доступу до спеціалізованої медичної допомоги, а з іншого – забезпечити максимально можливу якість медичної допомоги за умови раціонального використання бюджетних коштів. Центр того чи іншого госпітального округу визначає госпітальна рада на основі розробленого Перспективного плану розвитку округу і затверджує Кабмін.


Після створення в області госпітальних округів, було видано Розпорядження голови Чернівецької обласної державної адміністрації від 10.05.2017 № 333-р «Про створення Госпітальних рад». Відтак, наразі в області створені госпітальні ради Західного та Східного округів. У Центральному госпітальному окрузі триває процес уточнення відповідних кандидатів. Членами госпітальної ради є представники міст обласного значення, районів, ОТГ, делеговані для роботи у складі госпітальної ради рішенням відповідних місцевих рад.


Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров’я України від 20.02.2017 року № 165 «Про затвердження Примірного положення про госпітальний округ», госпітальна рада є дорадчим органом, створеним учасниками госпітального округу для визначення проблемних питань, координації дій, розробки пропозицій та рекомендацій щодо реалізації на рівні госпітального округу державної політики у сфері охорони здоров’я, а також щодо організації та фінансування медичної допомоги в госпітальному окрузі. До повноважень госпітальної ради належать вироблення пропозицій для їх затвердження учасниками госпітального округу.


Торік програму «Доступні ліки» у Чернівецькій області реалізовано на 100%


Другий рік поспіль в Україні за ініціативи Уряду працювала програма реімбурсації вартості медикаментів «Доступні ліки». Це – урядова програма, яка дає можливість забезпечити кожного громадянина України необхідними лікарськими засобами, які покращать якість його життя, зможуть запобігти виникненню ускладнень та передчасної смерті. Програма «Доступні ліки» дозволяє кожному українцю отримати безкоштовно або з незначною доплатою ліки за трьома категоріями - серцево-судинні захворювання, бронхіальна астма та цукровий діабет 2 типу.


На реалізацію даної програми у 2018 році для Чернівецької області було скеровано понад 23 мільйони гривень. Протягом 2018 року усі кошти були використані, а програму реалізовано на 100%. Загалом відшкодовано більше 331 тисячі рецептів. Ліки за програмою отримали понад 208 тисяч осіб.


Цьогоріч робота програми продовжується. Нещодавно МОЗ України затвердило новий перелік препаратів програми “Доступні ліки”. До оновленого реєстру увійшло 258 препаратів, з них 64 є безоплатними для пацієнтів, інші – з невеликою доплатою. Найдешевший препарат, що на 100% відшкодовує держава, коштує 4,76 грн, найдорожчий – 898,22 грн.


З 1 квітня 2019 року дана програма переходить в адміністрування Національної служби здоров’я України, а рецепти будуть виключно електронними.


Сучасні кардіохірургічні операції стали більш доступними для буковинців, а смертність від інфаркту знизилась на 10%


Ще одним важливим напрямком реформування є Урядова програма «Рятуємо серця України», відповідно до якої в Україні здійснюється розбудова мережі реперфузійних центрів – національного стандарту лікування гострих коронарних синдромів, торік у вересні на Буковині запрацювала сучасна інтервенційна ангіографічна система японського виробництва. Ангіограф був придбаний на умовах співфінансування за кошти Державного та обласного бюджетів. Його вартість разом із ремонтними роботами у відділеннях інтенсивної терапії та гострої коронарної недостатності з блоком інтервенційної кардіології та реперфузійної терапії склала понад 30 млн. грн. Аналогічне обладнання широко використовується в провідних клініках країн Європи.


Дане обладнання дозволило забезпечити сучасне надання медичної допомоги при інфаркті міокарда, зокрема здійснювати стентування, та сприяло налагодженню роботи реперфузійної мережі в Чернівецькій області. Регіональна реперфузійна мережа є золотим стандартом в лікуванні гострих коронарних синдромів, а відтак, стратегічним напрямком в боротьбі з серцево-судинними захворюваннями, котрі очолюють структуру причин смертності в Україні.


Відтак, високоспеціалізована кардіохірургічна допомога стала більш доступною для буковинців. При цьому, для хворих з гострим інфарктом міокарда передбачено використанням розхідних матеріалів та медикаментів, отриманих за Державною програмою МОЗ України та Регіональною програмою «Зупинимо інфаркт».


З моменту запуску ангіографа та старту роботи відділення інтервенційної кардіології і реперфузійної терапії станом на 13.02.2019 року в центрі було здійснено 402 оперативних та інтервенційних втручання, з яких: 101 – ургентне стентування коронарних артерій при гострому інфаркті міокарда; 51 – встановлення штучних водіїв ритму; 68 –  планових стентувань коронарних артерій; 182 – планові коронаровентрикулографії.


Завдяки таким суттєвим крокам, зробленим в розвитку кардіологічної служби Буковини, тільки за короткий період роботи ангіографа у 2018 році вдалось вперше за останні роки значно зменшити рівень смертності від інфаркту міокарда в області, загалом на 10%.

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Наталія Пасічник: Урядом затверджений новий Порядок призначення житлових субсидій Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Тетяна Лукащук: "КДС" - це надійний інструмент реалізації новітнього напряму системи підвищення кваліфікації держслужбовців Микола Проданюк: Публічні закупівлі мають бути відкриті, чесні та прозорі Микола Савчук: Путильський район сьогодні Леся Нос: Налагодження комунікації з громадянським суспільством – важлива складова успіху в реалізації державної політики Діяльність суду: Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією Юрій Півень: Про стан соціального захисту населення області у 2017 році Лідія Гайдей: Культурне життя Заставнівщини Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Лілія Гриневич: Наше завдання - підняти якість освіти і якість вивчення української мови у школах викладання мовою нацменшин, зберігши при цьому використання і вивчення предметів рідною мовою Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук Ми налаштовані й надалі виконувати свої обов’язки щодо підвищенням якості та наближенням послуг до населення, - Михайло Романів Основна увага району спрямована на завершення реформи децентралізації Сумлінним платникам податків буковинські фіскали створюють комфортний клімат Як переселенцям із тимчасово окупованих територій реалізувати своє виборче право? Проблеми з якими ми мали справу – це мабуть те, що були порушення, які пов’язані з незнанням людей чинного законодавства, - Ігор Баб'юк Реформа охорони здоров’я здійснюється відразу в декількох стратегічних напрямках Георгій Придій: Злагоджена робота задля досягнення максимальних результатів Ярослав Бартош: На часі – створити сприятливе інвестиційне поле об’єднаних громад та відкрити новий потенціал територій
Детально про проекти Державного фонду регіонального розвитку для об'єднаних громад Чернівецької області Вікторія Чебан: Центр розвитку місцевого самоврядування створений в рамках реформи децентралізації Ярослав Кушнірик: Стан та перспективи розвитку ОСББ у місті Чернівці Олексій Грушко: "Стратегічне планування у громадах: необхідність та дороговказ розвитку" Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад" ЦНАП – місце, де громадяни зустрічаються з місцевою владою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку За перший рік становлення у Новоселицькій ОТГ було реалізовано 6 інфрастуктурних проектів Загальний стан об’єднання (приєднання) територіальних громад в Чернівецькій області За доволі короткий проміжок часу Рукшинській об’єднаній територіальній громаді вдалося досягнути деяких успіхів Юрій Юзва: Станом на сьогоднішній день громада взяла курс на всесторонній розвиток
Формування система державної служби в Україні в 1917–1918 рр. Управління персоналом в умовах змін До проблеми міжкультурної взаємодії Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Білозерський Василь Михайлович (1825 – 1899) Тетяня Гаман: Навчання старост об’єднаних територіальних громад доброму врядуванню – потреба сьогодення (з досвіду Хмельницького центру ППК) Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Виконавчі структури в ОТГ: закордонний досвід, українські реалії та перспективи (презентація наукового видання) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року" Міста в децентралізаційній реформі: проблеми і перспективи Особливості децентралізації в Одеській області на прикладі об’єднання громад Білгород-Дністровського району
шукайте нас на facebook