Троцюк Людмила Тарасівна – начальник управління обслуговування громадян ГУ Пенсійного Фонду України в Чернівецькій області. «БВ»: Яким є рівень обслуговування громадян у Головному управлінні Пенсійного Фонду України Чернівецької області?
ЛТ: Обслуговуванню громадян в Головному управлінні Пенсійного Фонду України в Чернівецькій області приділяється дуже велика увага, воно завжди на контролі працівників управління. Звичайно, що у роботі з громадянами дотримуємося чинного законодавства. Велика увага зосереджена також на стаціонарних та віддалених послугах , аби буковинці мали можливість дистанційно отримати інформацію. Управлінням запроваджено SMS- сповіщення, яке користується популярністю серед населення. Воно працює таким чином, що повідомлення надсилаються від Головного управління Пенсійного фонду України усім людям ,які надали згоду на це. У даних SMS міститься інформація про призначення, розмір пенсії, дату виплати, результати перерахунку пенсії. Крім того, ця інформація є корисною не тільки для пенсіонерів, але і для застрахованих осіб, бо підключивши цю послугу застрахована особа щомісяця буде отримувати повідомлення про стан особистого страхового стажу, чи сплачено за особу страхові внески і в якому розмірі. Це лише один із напрямків обслуговування. Ще є стаціонарне обслуговування, яке здійснюється у сервісних центрах області. У області їх нараховується 14. З них три сервісних пункти функціонують у Чернівцях - вул. І.Підкови 2, вул. Руська 253, та вул. Головна 119. У зазначених пунктах можна отримати спектр послуг. Окрім того, дистанційне обслуговування здійснюється і за допомогою відеозв’ язку, людина перебуваючи вдома може отримати консультацію. Вся інформація про дистанційне обслуговування міститься на сайті ГУ Пенсійного фонду України в Чернівецькій області.
Новий сервіс – електронне пенсійне посвідчення, теж є наразі актуальним. Можливість виготовити пенсійне посвідчення мають право одержувачі пенсії, які отримують пенсію через Державний ощадний банк України. З внутрішньо переміщеними особам така робота триває декілька років. Щоб замовити пенсійне електронне пенсійне посвідчення варто звернутися до сервісного центру надати паспорт громадянина України, ідентифікаційний номер, фото і замовити цю послугу. Дане посвідчення дуже зручне в користуванні, воно служить ,як банківська картка і як пенсійне посвідчення. Воно модернізоване, містить підпис власника, з часом планується ще більше його вдосконалення . На мою думку, це колосальний крок вперед, який треба використовувати та впроваджувати.
«БВ»: З якими проблемами переважно звертаються буковинці до управління обслуговування громадян ГУ Пенсійного Фонду України в Чернівецькій області?
ЛТ: Питання різноманітні, велика частина звертається, аби отримати довідки про розмір пенсії. Переважно такі довідки вимагають в органах праці соціального захисту. У нас налагоджена із соціальним захистом співпраця без участі людини, у форматі запит-відповідь. Тому звертатися особисто в управління не має потреби, щоб отримати цю довідку. Не варто витрачати свій час, бо коли прийде багато людей, то зрозуміло, що не всі її отримають вчасно. Крім того, при оформленні субсидії налагоджено також електронний обмін між Пенсійним Фондом та управлінням соціального захисту. Також в управлінні обслуговування громадян ГУ Пенсійного Фонду України в Чернівецькій області можна отримати довідку з QR-кодом. Зареєструвавшись на веб-порталі Пенсійного Фонду за допомогою електронного цифрового підпису людина перебуваючи вдома може роздрукувати цю довідку, вона не потребує ані підпису, ані печатки. Код, який розміщений на довідці дає можливість перевірити достовірність даного документу.
«БВ»: Чи активно громадяни користуються цими сервісами?
ЛТ: Якщо стосовно довідок з QR-кодом, то нам не відома статистика. Що стосується SMS-інформування, то цю функцію можна підключити самостійно за допомогою електронного цифрового підпису, або ж зателефонувавши до працівника сервісного центру. Цією функцією користуються вже тисячі людей.
«БВ»: Ви навчаєте людей користуватися онлайн-сервісами?
ЛТ: Звісно, окремих семінарів чи навчань немає, однак звернувшись до сервісного центру працівник допоможе та підкаже покрокову інструкцію.
«БВ»: Як інформуються люди з обмеженими можливостями?
ЛТ: За адресою Героїв Майдану 75 у Чернівцях створенні інклюзивні пункти, де є спеціально обладнанні вбиральні, пандуси, є вказівники, книжки шрифтом Брайля, тобто інклюзивні умови забезпеченні. Такі умови існують і в районах області. Існує послуга, якщо людина маломобільна працівники виїдуть додому і нададуть консультацію.
«БВ»:Чи ефективною є пенсійна реформа?
ЛТ: Реформа багато чого змінила. Позитивні зрушення відбулися в обчисленні розміру пенсій, підходу щодо важливості наявності страхового стажу. Молодим людям особливу увагу варто звертати на страховий стаж, бо не маючи щомісячної сплати внесків за свою роботу не можливо буде розраховувати на виплату пенсії. З кожним роком страховий стаж буде зростати і вже через 10 років він буде складати 35 років. Отже, легальна зайнятість, своєчасний контроль і слідкування за своїм страховим стажем - це те, що необхідно кожному зараз, і це те, що потребує уваги. Що стосується змін в обслуговуванні громадян – створено окреме управління обслуговування громадян, почалась активна робота щодо віддалених робочих місць. Звичайно, пенсійна реформа дала поштовх щодо обслуговування населення і навіть результати обслуговування змінюються в хорошому напрямку.
«БВ»: Чи є негативні сторони у роботі управління обслуговування громадян ГУ ПФУ в Чернівецькій області?
ЛТ: Не можу сказати, що я вбачаю в роботі Пенсійного Фонду, чи у пенсійній реформі щось негативне. Якщо є можливість отримати консультацію, або ж довідку якомога ближче до місця свого проживання і швидше і при цьому використовувати різні методи їх отримання – відеозв’язок, веб-портал чи консультацію працівника сервісного центру, або ж зателефонувавши на «гарячу лінію» Пенсійного Фонду, то я вважаю, що це позитив.
Головною роботою Пенсійного Фонду є активно залучити людей до нових сервісів. Можливостей отримати якісну консультацію від Головного управління Пенсійного Фонду є багато. Можливо варто й молодим людям допомогти своїм родичам їх освоїти, а старшому поколінню – не боятися електронних сервісів. В управлінні обслуговування громадян ГУ ПФУ в Чернівецькій області усім працівникам поставлено завдання у популяризації нових сервісів.
|