Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

26 червня 2018 о 13:50
Державна служба є критерієм розвитку нашої держави

Ігор Дробко - начальник управління персоналом та нагород апарату Чернівецької обласної державної адміністрації.

 

«Хочу привітати усіх державних службовців, які вклали свій внесок у розвиток державної  служби в Україні з професійним святом. 23 червня наша країна відзначила 100- річчя з дня заснування державної служби. Своїм корінням державна служба України сягає доби княжої Русі й набуває свого розвитку за козацьких часів Богдана Хмельницького. Як окремий інститут національної держави державна служба в її нинішньому розумінні з'явилася 1918 року – за Гетьманату Павла Скоропадського, часів спроб у XX столітті побудови на теренах наших земель незалежної Української Держави», - розповідає Ігор Олександрович.


«Саме з метою побудови державного апарату за часів Гетьманату в доповнення до основного закону, що отримав назву Законів про тимчасовий державний устрій, від 29 квітня 1918 року було прийнято та значною мірою впроваджено цілу низку системних законів, які вперше в історії України на законодавчому рівні закріпили основу інституту державної служби», - додав він.


«БВ»: Як відбувається конкурс на державну службу?
ІО: З 2014 року у нашій державі була проведена одна з ключових, на мою думку,  реформ – реформа державної служби. Цей процес почався із ухваленням Верховною Радою України Закону «Про державну службу», норми якого концептуально змінили порядок прийняття та проходження державної служби. Саме після імплементації вимог цього нормативно-правового акту  в практичній діяльності було запроваджено Інститут вступу на державну службу тільки на умовах конкурсного відбору, що ґрунтується на принципах прозорості і законності. Можу зазначити, що в період із 1 червня 2015 року до цього часу лише управлінням персоналу та нагород апарату Чернівецької обласної державної адміністрації проведено  99 конкурсів  на зайняття вакантних посад категорії «Б» та «В» посад державної служби. При цьому, конкурсні відбори відбувалися на вакантні посади як провідних чи головних спеціалістів структурних підрозділів ОДА, так і на посади першого заступника та заступника голови Чернівецької ОДА. Основними критеріями, які позитивно вплинули на розвиток системи державного управління та Інституту державної служби – стали інновації, що закріплені у ЗУ «Про державну службу». Зокрема,  на даний момент особа, яка має вищу освіту бакалавра або магістра, але не має досвіду роботи може взяти участь у конкурсному відборі на зайняття вакантної посади категорії «В». На зайняття керівної посади категорії «Б» знижено кваліфікаційні вимоги і для того, щоб взяти участь у  конкурсному відборі потрібно мати стаж державної служби, або досвід роботи на керівник посадах в приватних структурах.


Про етапи проходження державної служби детальніше розповідає заступник начальника відділу з питань персоналу - Бондарець-Строїнський Руслан Андрійович.


РА: Конкурс починається із оголошення, яке обласна державна адміністрація направляє до Міжрегіонального управління у Чернівецькій, Івано-Франківській та Тернопільській областях Національного агентства України з питань  державної служби, де розглядається надіслана заявка із відповідними додатками. Після перевірки Міжрегіональне управління розміщує оголошення на своєму порталі. В оголошенні чітко вказуються терміни прийому документів – посада, контактні телефони, умови оплати праці, тобто уся необхідна інформація, яку потрібно знати кандидату. В подальшому кандидат зобов’язаний подати до служби управління персоналом пакет документів. Як свідчить практика, характерною помилкою багатьох кандидатів у цьому процесі є відсутність, передбаченого законом сертифікату про вільне володіння державною мовою. Здебільшого кандидати на участь у конкурсі вважають, що для підтвердження знання ними української мови достатньо мати відмінну оцінку та підтвердити цей факт дипломами про середню чи вищу освіту. Однак, чинним законодавством встановлено інший порядок, а саме підтвердження такого факту вищими навчальними закладами за спеціальною процедурою із видачею сертифікату про знання української мови. Саме такий документ, поряд із іншими,  надає особі право брати участь у конкурсному відборі. 
 

«БВ»:Чи багато є охочих на державну службу?
ІО: За нашим підрахунками 30% молодих людей, які раніше не працювали в державних установах успішно пройшли конкурсний відбір  та  працюють в РДА та ОДА. Хочу нагадати, що для того, щоб взяти участь у конкурсному відборі варто ознайомитися з кваліфікаційними умовами і слідкувати за оголошеннями конкурсних посад, які є на сайті Чернівецької обласної державної адміністрації, або районних державних адміністрацій, Національного агентства з питань державної служби України.


«БВ»: Якими перевагами користуються державні службовці?
ІО:
Ну по-перше – це отримання системних та грунтовних навичок і досвіду роботи в системі управління, наявність досвідчених колег, це є також певним привілеєм. Крім цього, державні службовці мають додаткові оплачувані відпуски, користуються правом вступу до інших навчальних закладів – Національної академії державного управління при Президентові України,  участь у семінарах, які ми проводимо в тісній співпраці з Центром підвищення кваліфікації. Та найголовніше, це можливість особи брати особисту участь у реформуванні та побудові як системи управління зокрема, так і держави в цілому. Не менш важливим фактором, що впливає на підвищення статусу державної служби, зміцнення її ролі в суспільстві є те, що із 2019 року починають діяти норми ЗУ «Про державну службу», якими передбачено збільшення заробітної плати державних службовців.


«БВ»: На вашу думку, чи потрібна велика кадрова служба?
ІО: Такі вимоги зараз закріплені в Законі України «Про державну службу», саме створення окремих підрозділів управління персоналом. На мою думку, такі служби мають існувати не тільки в державних установах, але й на приватних підприємствах. Це приносить позитиві результати – прозорість, заохочення молодих людей до роботи. Зараз, відповідно до вимог чинного законодавства управління персоналом обласних державних адміністрації наділені новими функціями: відбором персоналу до РДА, конкурсні відбори на заняття вакантних посад у апарати РДА та керівників структурних підрозділів. 


РА: З 18 червня вступають у дію зміни до конкурсної процедури на нові посади державної служби, набір на які триває в рамках реформи державного управління з вересня минулого року. Такі зміни не будуть діяти у Чернівецькій області, тільки у Києві для фахівців з питань реформ. Але державні особи повинні мати деякі вміння, які дозволять вирішити нагальні державні питання.


«БВ»: Які стратегії розвитку державної служби?
ІО: Для розвитку потрібно реалізувати положення Закону України «Про державну службу» -  це кардинальна реформа.


Прозорість та забезпечення інформації, потрібно стимулювання фінансами. Варто впроваджувати норми про державну службу, одні вже почали діяти з 1 травня 2015 року, інші будуть діяти з 1 січня 2019 року. Однією стратегію також є самовдосконалення над собою.


РА: Додав би, а саме, швидко опрацювати інформацією, тому що оперативно дати вказівки, розібратися з різними нагальними проблемами, зрозуміти зміни та невідкладно включатися в роботу є одним із важливих організаційних моментів, які будуть розвивати державну службу.

 

Розмову вела О.Колісник.

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Наталія Пасічник: Урядом затверджений новий Порядок призначення житлових субсидій Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Тетяна Лукащук: "КДС" - це надійний інструмент реалізації новітнього напряму системи підвищення кваліфікації держслужбовців Микола Проданюк: Публічні закупівлі мають бути відкриті, чесні та прозорі Микола Савчук: Путильський район сьогодні Леся Нос: Налагодження комунікації з громадянським суспільством – важлива складова успіху в реалізації державної політики Діяльність суду: Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією Юрій Півень: Про стан соціального захисту населення області у 2017 році Лідія Гайдей: Культурне життя Заставнівщини Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Лілія Гриневич: Наше завдання - підняти якість освіти і якість вивчення української мови у школах викладання мовою нацменшин, зберігши при цьому використання і вивчення предметів рідною мовою Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Детально про проекти Державного фонду регіонального розвитку для об'єднаних громад Чернівецької області Вікторія Чебан: Центр розвитку місцевого самоврядування створений в рамках реформи децентралізації Ярослав Кушнірик: Стан та перспективи розвитку ОСББ у місті Чернівці Олексій Грушко: "Стратегічне планування у громадах: необхідність та дороговказ розвитку" Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Формування система державної служби в Україні в 1917–1918 рр. Управління персоналом в умовах змін До проблеми міжкультурної взаємодії Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Білозерський Василь Михайлович (1825 – 1899) Тетяня Гаман: Навчання старост об’єднаних територіальних громад доброму врядуванню – потреба сьогодення (з досвіду Хмельницького центру ППК) Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Виконавчі структури в ОТГ: закордонний досвід, українські реалії та перспективи (презентація наукового видання) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook