Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

26 червня 2018 о 13:50
Державна служба є критерієм розвитку нашої держави

Ігор Дробко - начальник управління персоналом та нагород апарату Чернівецької обласної державної адміністрації.

 

«Хочу привітати усіх державних службовців, які вклали свій внесок у розвиток державної  служби в Україні з професійним святом. 23 червня наша країна відзначила 100- річчя з дня заснування державної служби. Своїм корінням державна служба України сягає доби княжої Русі й набуває свого розвитку за козацьких часів Богдана Хмельницького. Як окремий інститут національної держави державна служба в її нинішньому розумінні з'явилася 1918 року – за Гетьманату Павла Скоропадського, часів спроб у XX столітті побудови на теренах наших земель незалежної Української Держави», - розповідає Ігор Олександрович.


«Саме з метою побудови державного апарату за часів Гетьманату в доповнення до основного закону, що отримав назву Законів про тимчасовий державний устрій, від 29 квітня 1918 року було прийнято та значною мірою впроваджено цілу низку системних законів, які вперше в історії України на законодавчому рівні закріпили основу інституту державної служби», - додав він.


«БВ»: Як відбувається конкурс на державну службу?
ІО: З 2014 року у нашій державі була проведена одна з ключових, на мою думку,  реформ – реформа державної служби. Цей процес почався із ухваленням Верховною Радою України Закону «Про державну службу», норми якого концептуально змінили порядок прийняття та проходження державної служби. Саме після імплементації вимог цього нормативно-правового акту  в практичній діяльності було запроваджено Інститут вступу на державну службу тільки на умовах конкурсного відбору, що ґрунтується на принципах прозорості і законності. Можу зазначити, що в період із 1 червня 2015 року до цього часу лише управлінням персоналу та нагород апарату Чернівецької обласної державної адміністрації проведено  99 конкурсів  на зайняття вакантних посад категорії «Б» та «В» посад державної служби. При цьому, конкурсні відбори відбувалися на вакантні посади як провідних чи головних спеціалістів структурних підрозділів ОДА, так і на посади першого заступника та заступника голови Чернівецької ОДА. Основними критеріями, які позитивно вплинули на розвиток системи державного управління та Інституту державної служби – стали інновації, що закріплені у ЗУ «Про державну службу». Зокрема,  на даний момент особа, яка має вищу освіту бакалавра або магістра, але не має досвіду роботи може взяти участь у конкурсному відборі на зайняття вакантної посади категорії «В». На зайняття керівної посади категорії «Б» знижено кваліфікаційні вимоги і для того, щоб взяти участь у  конкурсному відборі потрібно мати стаж державної служби, або досвід роботи на керівник посадах в приватних структурах.


Про етапи проходження державної служби детальніше розповідає заступник начальника відділу з питань персоналу - Бондарець-Строїнський Руслан Андрійович.


РА: Конкурс починається із оголошення, яке обласна державна адміністрація направляє до Міжрегіонального управління у Чернівецькій, Івано-Франківській та Тернопільській областях Національного агентства України з питань  державної служби, де розглядається надіслана заявка із відповідними додатками. Після перевірки Міжрегіональне управління розміщує оголошення на своєму порталі. В оголошенні чітко вказуються терміни прийому документів – посада, контактні телефони, умови оплати праці, тобто уся необхідна інформація, яку потрібно знати кандидату. В подальшому кандидат зобов’язаний подати до служби управління персоналом пакет документів. Як свідчить практика, характерною помилкою багатьох кандидатів у цьому процесі є відсутність, передбаченого законом сертифікату про вільне володіння державною мовою. Здебільшого кандидати на участь у конкурсі вважають, що для підтвердження знання ними української мови достатньо мати відмінну оцінку та підтвердити цей факт дипломами про середню чи вищу освіту. Однак, чинним законодавством встановлено інший порядок, а саме підтвердження такого факту вищими навчальними закладами за спеціальною процедурою із видачею сертифікату про знання української мови. Саме такий документ, поряд із іншими,  надає особі право брати участь у конкурсному відборі. 
 

«БВ»:Чи багато є охочих на державну службу?
ІО: За нашим підрахунками 30% молодих людей, які раніше не працювали в державних установах успішно пройшли конкурсний відбір  та  працюють в РДА та ОДА. Хочу нагадати, що для того, щоб взяти участь у конкурсному відборі варто ознайомитися з кваліфікаційними умовами і слідкувати за оголошеннями конкурсних посад, які є на сайті Чернівецької обласної державної адміністрації, або районних державних адміністрацій, Національного агентства з питань державної служби України.


«БВ»: Якими перевагами користуються державні службовці?
ІО:
Ну по-перше – це отримання системних та грунтовних навичок і досвіду роботи в системі управління, наявність досвідчених колег, це є також певним привілеєм. Крім цього, державні службовці мають додаткові оплачувані відпуски, користуються правом вступу до інших навчальних закладів – Національної академії державного управління при Президентові України,  участь у семінарах, які ми проводимо в тісній співпраці з Центром підвищення кваліфікації. Та найголовніше, це можливість особи брати особисту участь у реформуванні та побудові як системи управління зокрема, так і держави в цілому. Не менш важливим фактором, що впливає на підвищення статусу державної служби, зміцнення її ролі в суспільстві є те, що із 2019 року починають діяти норми ЗУ «Про державну службу», якими передбачено збільшення заробітної плати державних службовців.


«БВ»: На вашу думку, чи потрібна велика кадрова служба?
ІО: Такі вимоги зараз закріплені в Законі України «Про державну службу», саме створення окремих підрозділів управління персоналом. На мою думку, такі служби мають існувати не тільки в державних установах, але й на приватних підприємствах. Це приносить позитиві результати – прозорість, заохочення молодих людей до роботи. Зараз, відповідно до вимог чинного законодавства управління персоналом обласних державних адміністрації наділені новими функціями: відбором персоналу до РДА, конкурсні відбори на заняття вакантних посад у апарати РДА та керівників структурних підрозділів. 


РА: З 18 червня вступають у дію зміни до конкурсної процедури на нові посади державної служби, набір на які триває в рамках реформи державного управління з вересня минулого року. Такі зміни не будуть діяти у Чернівецькій області, тільки у Києві для фахівців з питань реформ. Але державні особи повинні мати деякі вміння, які дозволять вирішити нагальні державні питання.


«БВ»: Які стратегії розвитку державної служби?
ІО: Для розвитку потрібно реалізувати положення Закону України «Про державну службу» -  це кардинальна реформа.


Прозорість та забезпечення інформації, потрібно стимулювання фінансами. Варто впроваджувати норми про державну службу, одні вже почали діяти з 1 травня 2015 року, інші будуть діяти з 1 січня 2019 року. Однією стратегію також є самовдосконалення над собою.


РА: Додав би, а саме, швидко опрацювати інформацією, тому що оперативно дати вказівки, розібратися з різними нагальними проблемами, зрозуміти зміни та невідкладно включатися в роботу є одним із важливих організаційних моментів, які будуть розвивати державну службу.

 

Розмову вела О.Колісник.

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Микола Ярмистий: Тенденції розвитку державної служби в Україні Мирослава Ткачук: Головне про патронат Вікторія Гатрич: «У комунікації головне – бути чесним із аудиторією» Юрій Півень: Система соціального захисту в територіальних громадах Юрій Манастирський: Особливості деклараційної кампанії у 2021 році Державний сектор потрібно навчати співпрацювати з бізнесом: презентували аналітичний звіт «Демократичний компонент у навчанні державних службовців» Ілона Факас: Вступ на державну службу: порядок, вимоги, особливості в умовах карантину Сергій ОСАЧУК: Чернівецька область приречена на успіх і нею Україна може пишатися! Наталія ГУСАК: "... жодної паніки не повинно бути, коли ти починаєш організовувати процес, від якого залежатиме доля багатьох мешканців Буковини" Микола Ярмистий: дотримання принципів вірно служити українському народові та українській державі закладені в обітниці ще 100 років тому Державна служба є критерієм розвитку нашої держави Сумлінним платникам податків буковинські фіскали створюють комфортний клімат Георгій Придій: Злагоджена робота задля досягнення максимальних результатів Опорна школа як основа якісної освіти Пенсійне обслуговування по-сучасному: оновлені сервісні центри та портал електронних послуг
Ринок землі в Україні: проблеми та перспективи. Частина 1. Правове регулювання земельних відносин в Україні. Наталія Катрюк: Шукаємо власні шляхи для розвитку громади Марія Нікорич: «Земля і комунальне майно – одне з найважливіших джерел наповнення місцевого бюджету» Сергій Бостан: Основні пріоритети – ефективне використання комунального майна Світлана Банар: Найчастіше до старости звертаються із земельними питаннями Іван Янко: Мешканці нашої громади надзвичайно працьовиті Старости Вашківецької громади: що на порядку денному? Христина Марчук: Децентралізація: підсумки та нові завдання Віталій Мостовий: Сучасні канали комунікації місцевої влади з громадою ЦНАП – місце, де громадяни зустрічаються з місцевою владою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку Близько 90 % території Чернівецької області охоплено перспективними планами, – Альона Бабак Завдяки економії – Чудейська громада реалізувала на один проект більше ніж планувала Розвиток та проблемні питання Глибоцької ОТГ 25 листопада у Тереблечівській об’єднаній громаді відкрили ЦНАП Проект держбюджету на 2020 рік: які кошти передбачено для розвитку ОТГ Радники Центру розвитку місцевого самоврядування відвідують ОТГз метою ознайомлення із проектами розвитку інфраструктури Ігор БАБЮК: Місцеві вибори 2021: можливості для розвитку територіальних громад
шукайте нас на facebook