Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

26 червня 2018 о 13:50
Державна служба є критерієм розвитку нашої держави

Ігор Дробко - начальник управління персоналом та нагород апарату Чернівецької обласної державної адміністрації.

 

«Хочу привітати усіх державних службовців, які вклали свій внесок у розвиток державної  служби в Україні з професійним святом. 23 червня наша країна відзначила 100- річчя з дня заснування державної служби. Своїм корінням державна служба України сягає доби княжої Русі й набуває свого розвитку за козацьких часів Богдана Хмельницького. Як окремий інститут національної держави державна служба в її нинішньому розумінні з'явилася 1918 року – за Гетьманату Павла Скоропадського, часів спроб у XX столітті побудови на теренах наших земель незалежної Української Держави», - розповідає Ігор Олександрович.


«Саме з метою побудови державного апарату за часів Гетьманату в доповнення до основного закону, що отримав назву Законів про тимчасовий державний устрій, від 29 квітня 1918 року було прийнято та значною мірою впроваджено цілу низку системних законів, які вперше в історії України на законодавчому рівні закріпили основу інституту державної служби», - додав він.


«БВ»: Як відбувається конкурс на державну службу?
ІО: З 2014 року у нашій державі була проведена одна з ключових, на мою думку,  реформ – реформа державної служби. Цей процес почався із ухваленням Верховною Радою України Закону «Про державну службу», норми якого концептуально змінили порядок прийняття та проходження державної служби. Саме після імплементації вимог цього нормативно-правового акту  в практичній діяльності було запроваджено Інститут вступу на державну службу тільки на умовах конкурсного відбору, що ґрунтується на принципах прозорості і законності. Можу зазначити, що в період із 1 червня 2015 року до цього часу лише управлінням персоналу та нагород апарату Чернівецької обласної державної адміністрації проведено  99 конкурсів  на зайняття вакантних посад категорії «Б» та «В» посад державної служби. При цьому, конкурсні відбори відбувалися на вакантні посади як провідних чи головних спеціалістів структурних підрозділів ОДА, так і на посади першого заступника та заступника голови Чернівецької ОДА. Основними критеріями, які позитивно вплинули на розвиток системи державного управління та Інституту державної служби – стали інновації, що закріплені у ЗУ «Про державну службу». Зокрема,  на даний момент особа, яка має вищу освіту бакалавра або магістра, але не має досвіду роботи може взяти участь у конкурсному відборі на зайняття вакантної посади категорії «В». На зайняття керівної посади категорії «Б» знижено кваліфікаційні вимоги і для того, щоб взяти участь у  конкурсному відборі потрібно мати стаж державної служби, або досвід роботи на керівник посадах в приватних структурах.


Про етапи проходження державної служби детальніше розповідає заступник начальника відділу з питань персоналу - Бондарець-Строїнський Руслан Андрійович.


РА: Конкурс починається із оголошення, яке обласна державна адміністрація направляє до Міжрегіонального управління у Чернівецькій, Івано-Франківській та Тернопільській областях Національного агентства України з питань  державної служби, де розглядається надіслана заявка із відповідними додатками. Після перевірки Міжрегіональне управління розміщує оголошення на своєму порталі. В оголошенні чітко вказуються терміни прийому документів – посада, контактні телефони, умови оплати праці, тобто уся необхідна інформація, яку потрібно знати кандидату. В подальшому кандидат зобов’язаний подати до служби управління персоналом пакет документів. Як свідчить практика, характерною помилкою багатьох кандидатів у цьому процесі є відсутність, передбаченого законом сертифікату про вільне володіння державною мовою. Здебільшого кандидати на участь у конкурсі вважають, що для підтвердження знання ними української мови достатньо мати відмінну оцінку та підтвердити цей факт дипломами про середню чи вищу освіту. Однак, чинним законодавством встановлено інший порядок, а саме підтвердження такого факту вищими навчальними закладами за спеціальною процедурою із видачею сертифікату про знання української мови. Саме такий документ, поряд із іншими,  надає особі право брати участь у конкурсному відборі. 
 

«БВ»:Чи багато є охочих на державну службу?
ІО: За нашим підрахунками 30% молодих людей, які раніше не працювали в державних установах успішно пройшли конкурсний відбір  та  працюють в РДА та ОДА. Хочу нагадати, що для того, щоб взяти участь у конкурсному відборі варто ознайомитися з кваліфікаційними умовами і слідкувати за оголошеннями конкурсних посад, які є на сайті Чернівецької обласної державної адміністрації, або районних державних адміністрацій, Національного агентства з питань державної служби України.


«БВ»: Якими перевагами користуються державні службовці?
ІО:
Ну по-перше – це отримання системних та грунтовних навичок і досвіду роботи в системі управління, наявність досвідчених колег, це є також певним привілеєм. Крім цього, державні службовці мають додаткові оплачувані відпуски, користуються правом вступу до інших навчальних закладів – Національної академії державного управління при Президентові України,  участь у семінарах, які ми проводимо в тісній співпраці з Центром підвищення кваліфікації. Та найголовніше, це можливість особи брати особисту участь у реформуванні та побудові як системи управління зокрема, так і держави в цілому. Не менш важливим фактором, що впливає на підвищення статусу державної служби, зміцнення її ролі в суспільстві є те, що із 2019 року починають діяти норми ЗУ «Про державну службу», якими передбачено збільшення заробітної плати державних службовців.


«БВ»: На вашу думку, чи потрібна велика кадрова служба?
ІО: Такі вимоги зараз закріплені в Законі України «Про державну службу», саме створення окремих підрозділів управління персоналом. На мою думку, такі служби мають існувати не тільки в державних установах, але й на приватних підприємствах. Це приносить позитиві результати – прозорість, заохочення молодих людей до роботи. Зараз, відповідно до вимог чинного законодавства управління персоналом обласних державних адміністрації наділені новими функціями: відбором персоналу до РДА, конкурсні відбори на заняття вакантних посад у апарати РДА та керівників структурних підрозділів. 


РА: З 18 червня вступають у дію зміни до конкурсної процедури на нові посади державної служби, набір на які триває в рамках реформи державного управління з вересня минулого року. Такі зміни не будуть діяти у Чернівецькій області, тільки у Києві для фахівців з питань реформ. Але державні особи повинні мати деякі вміння, які дозволять вирішити нагальні державні питання.


«БВ»: Які стратегії розвитку державної служби?
ІО: Для розвитку потрібно реалізувати положення Закону України «Про державну службу» -  це кардинальна реформа.


Прозорість та забезпечення інформації, потрібно стимулювання фінансами. Варто впроваджувати норми про державну службу, одні вже почали діяти з 1 травня 2015 року, інші будуть діяти з 1 січня 2019 року. Однією стратегію також є самовдосконалення над собою.


РА: Додав би, а саме, швидко опрацювати інформацією, тому що оперативно дати вказівки, розібратися з різними нагальними проблемами, зрозуміти зміни та невідкладно включатися в роботу є одним із важливих організаційних моментів, які будуть розвивати державну службу.

 

Розмову вела О.Колісник.

 

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Анатолій Круглашов: Сумні роковини та уроки російсько-української війни Актуальні питання впровадження нового законодавства про службу в органах місцевого самоврядування Ольга Смалій: Громадянам, що мають певні сумніви щодо державної політики, потрібно вступати на посади державної служби і своїм прикладом демонструвати, як треба працювати Христина Марчук: Проєктний підхід у системі планувальних документів відновлення та розвитку територіальних громад Оксана Сакрієр: Наше завдання – вистояти, розвивати, перемогти Микола Ярмистий: Державна служба сконцентрувала свої зусилля на вирішенні нагальних проблем в період російської агресії Любов Кожолянко: Уряд розширив програму компенсацій роботодавцям за працевлаштування окремих категорій безробітних Любов Нечипорук: Закон України «Про медіа» започатковує ґрунтовну реформу у медіагалузі Альбіна Грищенко: Про підвищення кваліфікації для державних службовців у 2023 році Для зручності клієнтів працює вебпортал електронних послуг Руслан Запаранюк: Буковина стала другою домівкою для тисяч українців Євгенія Блажевська: Волонтерська діяльність є одним із напрямів нашої роботи Іван Гешко: Робота спортивних структур в умовах війни Микола Ярмистий: Державотворчі погляди Тараса Шевченка Права та пільги внутрішньо переміщених осіб
Прихисток у Лужанах для вимушено переміщених осіб: рік роботи Христина Марчук: Робота органів місцевого самоврядування області в умовах воєнного стану Руслан Майданський: Новоселицька громада розширює міжнародні зв’язки Світлана Олексійчук: Навчаємо активну молодь та розвиваємо молодіжні простори Наталія Катрюк: Наш обов’язок – дати людям відчуття захищеності Олена Бадюк: Роль органів місцевого самоврядування у воєнний період на прикладі Глибоцької територіальної громади Соціальна згуртованість у громадах Михайло Савчишин: Виконуємо бюджет, забезпечуємо потреби мешканців громади та внутрішньо переміщених осіб Василь Скрипкару: Виклики та випробування проявили нас як громаду максимально зібрану, згуртовану та націлену на перемогу Микола Ярмистий: Місцеві органи влади в умовах воєнного стану:повноваження та співпраця військових адміністрацій з органами місцевого самоврядування Світлана Олексійчук: Від початку війни наші волонтери працювали у режимі нон-стоп Ілона Факас: Права, пільги та гарантії внутрішньо переміщених осіб Віталій Мостовий: Сучасні канали комунікації місцевої влади з громадою Співробітництво територіальних громад: нові можливості для розвитку Анатолій Круглашов: Локалізація політичного чи політизація локального: випробування спроможностей місцевого самоврядування в Україні
Зиновій Бройде: Стратегічне бачення транскордонного розвитку транспортної інфраструктури через міжнародні пункти пропуску на українсько-румунському кордоні Світлана Сидоренко: Цифровізація як дієвий механізм взаємодії інститутів громадянського суспільства та органів публічної влади Анатолій Круглашов: "Європа: єдність заради безпеки" Ростислав Балабан: Реформа децентралізації в Україні Валентина Підгірна: Особливості функціонування суб’єктів туристичної діяльності Чернівецької області на сучасному етапі Фадей Яценюк: Голодомор 1932-1933 рр. – геноцид українського народу Зиновій Бройде: Буковинський вузол транс'європейського транзиту Сергій Гакман: Вторгнувшись в Україну, росія порушила основи міжнародного права С.Троян, Н.Нечаєва-Юрійчук "ЧАЕС– ЗАЕС-2022: російський ядерний шантаж у дії" Наталія Нечаєва-Юрійчук, Сергій Троян: Українська відсіч тотальній російській агресії: Чотири місяці Наталія Нечаєва-Юрійчук: Творення чергових конспірологічних теорій через дискредитацію політиків Анатолій Круглашов: Перспективні завдання євроінтеграції України Сергій Гакман "9 травня: свято чи біль?" Сергій Троян, Наталія Нечаєва-Юрійчук "УКРАЇНА: ВІЙНА - ПЕРЕМОГА - ПАМ’ЯТЬ" Богдан Волошинський: Ми і наші прапори Наталія Бак "Фінансовий патріотизм і довіра: Вчора. Сьогодні! Завтра?" Наталія Нечаєва-Юрійчук: Боротися. Протидіяти. Ігнорувати Анжела Пасніченко: Як не впасти у паніку? Наталія Нечаєва-Юрійчук: Кожна дія має значення Володимир Тиліщак, Вікторія Яременко: Путін йде слідами Гітлера. Українці ж тримаються як британці Володимир Бойко: Нині Білорусь – ворог Олена Головіна: Зберегти людяність в нелюдських умовах життя! Ігор Недокус: Оцінки білоруських громадян та диктатора Лукашенка вторгнення Росії в Україну різні Сергій Федуняк: Для російських правителів ціна військової поразки – смерть
шукайте нас на facebook