Буковинський вісник
державної служби та місцевого самоврядування
 
« назад до переліку

07 березня 2018
Леся Нос: Налагодження комунікації з громадянським суспільством – важлива складова успіху в реалізації державної політики

Нос Леся Іванівна – начальник відділу комунікацій з громадськістю Чернівецької обласної державної адміністрації


«БВ»: Віднедавна відділ працює дещо в іншому форматі. Скажіть, будь ласка, які зміни відбулися і над якими завданнями працюєте сьогодні?
Л.Н.:
У структурі обласної державної адміністрації з 2016 року функціонує відділ комунікацій з громадськістю як самостійний структурний підрозділ.  Сьогодні одне з головних завдань відділу – це реалізація державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства, проведення консультацій з громадськістю, взаємодія з інститутами громадянського суспільства.  Думаю, приблизно відсотків сімдесят нашої роботи спрямовано саме на реалізацію цих питань. Хоча функцій, звичайно, на  відділ покладено набагато більше. У нашій компетенції лишається робота щодо організації і проведення заходів з відзначення державних та регіональних свят, пам’ятних дат. І наше завдання тут – ідеологічна складова цих заходів, пропагування ідей державності, формування підґрунтя для підтримки  в суспільстві державної політики у різних сферах.


Окрім того, ще одним із дуже важливих і складних напрямків роботи відділу є моніторинг суспільно-політичної ситуації в області. Зараз це доволі важко робити через обмежену кількість працівників, однак знати ситуацію в області, спрогнозувати процеси, що можуть вплинути на подальшу  ситуацію в краї – це також наше першочергове завдання.


У цьому напрямку у нас налагоджена тісна співпраця з районними державними адміністраціями, бо якщо в обласному центрі ми можемо швидше зорієнтуватися в ситуації, адже заходи громадських організацій і політичних партії більше анонсуються, то в районах наша головна опора і помічник у цій роботі – це наші відділи. На жаль, зараз вони теж мають проблеми із кадрами, адже якщо раніше в районних державних адміністраціях працювали окремі відділи з питань внутрішньої політики, то зараз майже скрізь вони об’єднані з іншими: організаційними, юридичними тощо, багато на кого покладені обов’язки щодо доступу до публічної інформації, діловодство, контроль та інше. Це, звичайно, ускладнює роботу, але попри  все ми намагаємося кожен день спілкуватися з районами, вони нам надсилають інформації, обов’язково повідомляють про заходи, які відбуваються, особливо про ті, що мають протестний характер, оперативно інформують про хід їх проведення.


Інформація з районів обов’язково враховується під час підготовки щоденної інформації про події в області, яку ми готуємо  для Адміністрації Президента, для Кабінету Міністрів України, аналітичні довідки за тиждень, за місяць. У разі потреби, якщо виникає, для прикладу, якась конфліктна ситуація, то звичайно, готуємо оперативні повідомлення, довідки з пропозиціями та прогнозами розвитку подальшої ситуації.


«БВ»: Розкажіть, будь ласка, більш детально, про напрям консультацій з громадськістю, адже це питання на сьогодні дійсно є дуже актуальним.
Л.Н.:
Загалом є низка нормативних актів, які регламентують питання взаємодії з громадськістю. Насамперед, це постанова Кабінету Міністрів України про залучення громадськості до реалізації державної політики. На сьогодні ми крок за кроком налагоджуємо цю роботу. Саме слово комунікація означає те, що має бути налагоджений взаємозв’язок, постійний  обмін думками. Ми не тільки інформуємо про свою роботу або моніторимо ситуацію, але й намагаємося активно залучати громадські організації до заходів, що проводяться з ініціативи органів влади, до розгляду тих питань, де вони можуть ефективно виконати якісь функції, а також самі долучаємося до їхньої роботи, визначаємо ті моменти, де треба, можливо, допомогти. Тобто це процес, який триває, і низку таких завдань ми вже виконали. 


Одне із питань, над якими працюємо – це  проведення електронних консультацій з громадськістю. Зараз  налагоджуємо роботу і намагаємося  залучити до цього усі структурні підрозділи, щоб рішення, які готуються і потребують суспільного обговорення, були оприлюднені, аби громадськість мала змогу висловити свої думки чи зауваження. На сайті  обласної державної адміністрації є  рубрика «Громадянське суспільство», в якій окремо створено підрубрику «Електронні консультації», саме там оприлюднюються проекти розпоряджень, рішення облдержадміністрації для проведення електронних консультацій. Можливо, зараз громадськість ще недостатньо реагує і подає свої пропозиції, але думаю, що з часом вона буде більш активною. Для нас це важливо, тому що рішення, які мають вийти з-під пера  управлінця, мають бути такими, які підтримуються  суспільством,  не викликають якихось заперечень, протиріч. З іншого боку, для громадян важливо, що вони можуть вплинути на прийняття рішень своєю думкою, своїми знаннями, своїми зауваженнями.


Серед цікавого в практиці роботи – спільне проведення заходів. Зараз ми все більше практикуємо залучення представників громадськості до участі в оргкомітетах, намагаємося постійно консультуватися з ними в живому режимі. Від практики, що влада окремо, а громадськість окремо, ми вже давно відійшли.  Раніше доволі часто було як? Приходила влада, проводила свій захід, за годину приходила якась опозиційна сила і починала говорити, що влада погана, не так все організувала, не так провела тощо. Тепер всі заходи ми проводимо разом.


Зараз у налагодженні  зв’язків з інститутами громадянського суспільства нам дуже допомагає громадська рада. Був період, коли вона перестала діяти.  Представники громадянського суспільства дуже гостро реагують на різні ситуації – саме це сталося  у 2013 році.  Багато членів ради написали заяви про вихід, оскільки були незгодні з політикою, яка тоді проводилася щодо громадянського суспільства, із суспільно-політичними процесами, що відбувались у краї та державі.


Після Революції Гідності нам вдалося відновити громадську раду і сформувати її новий склад. Члени ради активно і успішно пропрацювали свою каденцію – два роки. Було розглянуто низку питань, часом дуже гострих. До  нашої честі, майже у всіх засіданнях ради  брали участь голова облдержадміністрації чи його заступники, кожне засідання відбувалося за участі керівників структурних підрозділів, які не просто були присутні, а інформували про питання, які цікавили громадську раду, давали відповіді. Відповідно, приймалася низка рішень, рекомендацій, які сприяли підвищенню ефективності роботи органів виконавчої влади.


У грудні минулого року сформовано новий склад громадської ради, і я бачу, що її активність ще підвищилася. До неї увійшло багато представників із попереднього складу, які виявили бажання працювати далі, адже, за їх словами, вони розуміють, для чого прийшли в громадську раду, мають  досвід і знають, як можна вплинути на ту чи іншу ситуацію. Є представники громадських організацій, які прийшли вперше. Поряд з тим, активність усіх членів дуже висока. Вони оперативно провели  установчі збори і перше організаційне засідання, на якому обрали керівний склад, зібралися у січні, щоб обговорити план роботи на рік та сформувати комісії. Якщо у попередньому складі роботу трохи більше координував голова ради, то тепер члени прагнуть, щоб був сформований секретаріат, який буде колегіально приймати рішення про скликання громадської ради, про винесення питань тощо. Перше, на що гостро відреагувала громадська рада, це питання щодо  електронного декларування її членів. З цього приводу було підготовлено звернення до Президента України та Голови Верховної Ради, НАЗК у якому члени ради висловили пропозицію щодо змін у законодавстві і відміни електронного декларування для громадських діячів.  Це один з таких моментів, який потрібний для того, щоб не ускладнювати їх роботу, не обмежувати, а  дати можливість дійсно займатися тими суспільними справами, які їх цікавлять.


Окремо хочу сказати  про Програму розвитку громадянського суспільства в Чернівецькій області. У липні минулого року ми затвердили  нову програму на 2017-2020 роки, і це один із прикладів позитивних зрушень у створенні більш сприятливих умов для розвитку  громадянського суспільства в області.  Адже  вперше виділено кошти  на реалізацію заходів цієї програми. Перша програма була прийнята на 2013-2016 роки і за цей період вона не фінансувалася. Вперше в обласному бюджеті на 2018 рік передбачено 280 тисяч гривень на реалізацію заходів Програми. Незважаючи на те, що сума, яка виділена, можливо і невелика, однак це дасть змогу профінансувати  заходи, затверджені програмою, і в першу чергу проекти громадських організацій. Тобто нам цього року дещо додасться роботи, адже маємо провести  конкурс проектів для громадських організацій. Це буде вперше для області і, на мою думку, це дасть новий імпульс до співпраці і викличе зацікавлення у громадських організацій, які по-іншому будуть дивитися на важливість співпраці з владою та матимуть можливість реалізувати свої проекти. Водночас, це сприятиме формуванню позитивного іміджу  влади.


«БВ»: Як загалом минає день у відділі комунікацій з громадськістю?)
Л.Н.:
Кожен день дуже цікавий і насичений, тому що завдання у нас абсолютно різного характеру. Щоденний моніторинг ситуації в області, підготовка інформаційних матеріалів, спілкування з представниками інститутів громадянського суспільства… А у громадських організацій багато ідей, пропозицій, і кожне звернення, кожного представника хочеться підтримати і чимось допомогти. Для прикладу, ми допомагали у виготовленні пам’ятної марки до 75-річчя УПА, підтримавши цим ініціативу товариства політв’язнів і репресованих, організовували заходи у рамках Всеукраїнської акції «Потяг Єднання України «Труханівська Січ».  Доволі часто проводимо заходи з відзначення  знаменних, пам’ятних дат, завжди намагаємося пам’ятати про активних діячів, вітаємо їх з нагоди свят, проводимо різні зустрічі тощо. Загалом дуже багато організаційної роботи, яка лягає на наші плечі. Але живе спілкування – передусім. Ми намагаємося відвідувати заходи, які самостійно проводять громадські організації, політичні сили, чути суспільну думку, оцінку дій влади.  


«БВ»: Чи вистачає ресурсів?
Л.Н.:
Ресурсів, на жаль, не вистачає. Адже разом з основними завданнями нам доводиться опрацьовувати великий обсяг документів, готувати аналітику, довідки, виконувати різні завдання, поставлені керівництвом області, Адміністрацією  Президента України, Кабміном тощо, і п’ять осіб, які зараз працюють у відділі – це дуже мало. Однак намагаємося організувати роботу так, щоб домогтись хороших результатів. Впевнені, що зусилля кожного працівника відділу будуть внеском у  спільну справу створення сприятливих умов для розвитку громадянського суспільства у нашій області.

 

Розмову вела Лілія Халавка

Відгуки: 
Немає відгуків

Додати новий відгук:
 Ваше ім`я:
 Текст відгуку:
 
Микола Проданюк: Публічні закупівлі мають бути відкриті, чесні та прозорі Микола Савчук: Путильський район сьогодні Леся Нос: Налагодження комунікації з громадянським суспільством – важлива складова успіху в реалізації державної політики Діяльність суду: Розгляд справ про адміністративні правопорушення, пов'язані з корупцією Юрій Півень: Про стан соціального захисту населення області у 2017 році Лідія Гайдей: Культурне життя Заставнівщини Євгенія Бойко: Створення сприятливого інвестиційного клімату – одне із пріоритетних завдань соціально-економічного розвитку Новоселицького району Лілія Гриневич: Наше завдання - підняти якість освіти і якість вивчення української мови у школах викладання мовою нацменшин, зберігши при цьому використання і вивчення предметів рідною мовою Відділ з питань туризму Чернівецької ОДА: Туризм на Буковині Тетяна Лукащук: Деякі аспекти проведення атестації претендентів на посади державної служби щодо вільного володіння державною мовою Володимир Дьяченко: Соціальні питання – лідери серед звернень громадян Павло Петренко: Правова допомога і правовий захист є надзвичайно актуальним для всіх українських громадян Уряд проводить капітальний ремонт країни Юрій Кітар: Ми маємо резерви та потенціал для розвитку району Буковинці можуть видати свої книги за кошти обласного бюджету Любов Крикливець: Основне завдання реформи – у підвищенні рівня доступності та якості медичної допомоги Валентина Юрчук: Про роботу Центру надання адміністративних послуг Заставнівської районної державної адміністрації Іван Друцул: Кіцманський район сьогодні Роман Криган: Реформування служби зайнятості та ситуація на ринку праці Буковини Юрій Півень: Стан призначення та виплати субсидій населенню по Чернівецькій області Олег Стецевич: Завдання і пріоритетні напрямки розвитку кадрового забезпечення органів державної влади та ... Руслан Сенчук "Вижницький район: виклики, досягнення та перспективи" Анатолій Круглашов: Десять років готуємо магістрів за спеціальністю «Державна служба» Юлія Яківчек: Основні принципи роботи – вчасно виявити дитину у складних життєвих обставинах і вдало її влаштувати Оксана Палійчук: Децентралізація освітньої галузі в Чернівецькій області Любов Нечипорук: Громади мають можливість реалізувати право на власне радіомовлення Віорел Ястремський: Герцаївський район сьогодні Ольга Гришин-Грищук: Соціальна робота з сім’ями, які перебувають у складних життєвих обставинах Михайло Леньков: Роль Національного агентства України з питань державної служби та її територіальних органів в імплементації Закону України Микола Ярмистий: Новий Закон України «Про державну службу» як компетентнісна модель управління людськими ресурсами Петро Шевчук: Патології у системі державного управління Володимир Бойко: Можливості застосування досвіду країн ЄС для реформування системи професійного навчання державних службовців Аліна Агопшук: «Зелене золото» Буковини – то її ліси В’ячеслав Хохуляк: Нотаріуси виконують функції державного реєстратора юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань Світлана Штефанчук: Система безоплатної правової допомоги як спосіб захисту прав і свобод людини Богдан Вітовський: З молоддю працюємо на партнерських засадах Олена Головіна: Профілактика стресу в професійній реалізації державних службовців Молодь на державній службі: Мар’яна Антимійчук
Ярослав Кушнірик: Стан та перспективи розвитку ОСББ у місті Чернівці Олексій Грушко: "Стратегічне планування у громадах: необхідність та дороговказ розвитку" Сторожинецька ОТГ показала результати річної діяльності Олексій Грушко: Субвенція на розвиток інфраструктури об’єднаних територіальних громад (Україна та Чернівецька область) Олександр Ковальчук: Нові можливості для підтримки і фінансування місцевого та регіонального розвитку Анатолій Сапогівський: До Клішковецької громади вже хочуть доєднуватися інші населені пункти Мік Мюллей, Віталій Юрків: Програма DOBRE як інструмент для підтримки та економічного розвитку громад Ольга Чепель: Про форми співробітництва територіальних громад Марія Довгань: Бібліотеки в умовах децентралізації Представники ЄС взяли участь у відкритті Чернівецького підрозділу установи «Центр розвитку імсцевого самоврядування» Микола Федорук: Про законодавчу діяльність з питань децентралізації влади Леонід Швець: Основне завдання сьогодні – працювати над наповненням бюджету Кадрові питання в об'єднаних громадах: яких фахівців потребують ОТГ? Роман Єрема: Перспективи розвитку системи надання соціальних послуг у Вижницькому районі Станіслав Сухар: Якщо люди налаштовані працювати - розвиток буде Тетяна Татарчук: Об’єднані громади Буковини: потенціал, виклики, перспективи Земельні питання – одна найбільш складних ділянок в діяльності органів місцевого самоврядування Верховна Рада прийняла важливі законопроекти з питань децентралізації. Коментар експерта: Ольга Чепель Недобоївська ОТГ: підсумки року Володимир Чоботарь: Люди зрозуміли, що реформа – це правильний крок Тарас Халавка: Цьогорічний процес об'днання громад має свої особливості Василь Равлик: Можна по-різному ставитися до реформи децентралізації, але лишатися на тому місці, де ми є зараз, неможливо Іван Мунтян: Оновлений склад обласної ради повинен виправдати очікування громади Друга хвиля об’єднання громад на Буковині: стан та перспективи Сергій Колотило: Перспективу подальшого розвитку вбачаємо саме в об’єднанні громад Децентралізація: коротко про головне В області працюватиме 11 бюро правової допомоги Василь Падурі: «Півроку на посаді: перші результати» Петро Чебан: Пріоритетні напрямки сільської ради - залучення додаткових коштів та створення робочих місць Євген Прокопець: Громади, які не об’єдналися, на сьогодні у програші Ольга Чепель: Децентралізація в Чернівецькій області: міфи та реальність Ілля Карлійчук: Маємо багато завдань у сфері житлово-комунального господарства Григорій Ванзуряк: Із прихильників реформи ми стали тими, хто взяв на себе зобов’язання її розпочати Христина Марчук: Законодавче забезпечення реформи децентралізації Більше коштів субвенції із Держбюджету-2016 отримають громади, що об’єднались із сільськими територіями, – Геннадій Зубко Валерій Романенко: Люди вже зрозуміли, що їх благополуччя залежить виключно від їх активності і бажання щось змінити у своєму житті Аркадій Шова: Ми знали, що будуть труднощі, і готові їх вирішувати «Посли реформ»: Чому необхідно проводити реформу місцевого самоврядування? Тарас Халавка: Врахування фактору поліетнічності при формуванні об’єднаних територіальних громад у Чернівецькій області Антоніна Скидан: Наша мета – спроможна, самодостатня, сильна громада Василь Цуркан: Використання міжнародного досвіду в роботі Острицької сільської ради І. Баб'юк, О.Чепель "Основні аспекти формування спроможних територіальних громад"
Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Білозерський Василь Михайлович (1825 – 1899) Тетяня Гаман: Навчання старост об’єднаних територіальних громад доброму врядуванню – потреба сьогодення (з досвіду Хмельницького центру ППК) Владислав Струтинський: Антон Кохановський – політик, громадянин, патріот Чернівців Виконавчі структури в ОТГ: закордонний досвід, українські реалії та перспективи (презентація наукового видання) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бачинський Юліан Олександрович (1870 – 1940) Тарас Халавка: Закордонний досвід формування органів влади базового рівня (на прикладі польських гмін) Микола Ярмистий: Професійна компетентність службовців органів влади в системі публічного управління (концептуальний підхід) Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Бандера Степан Андрійович (1909-1959) Презентовано енциклопедичний довідник «Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні» Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Антонович Володимир Боніфатійович (1834 – 1908) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 3) Практика реформування місцевих органів влади в системі публічного управління Історія ідей і концепцій державної влади та публічного управління в Україні: Георгій Андрузький Олег Зубчик: Державна політика України у сфері вищої освіти Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій (Частина 2) Петро Брицький: Україна та Крим: зв’язок в контексті історичних подій Сергій Швидюк: Еволюція сучасної польської муніципальної системи Олексій Колесников:Старости в об'єднаних громадах: потреба в модернізації законодавства Тетяна Скутар: Історико-культурні туристичні ресурси як основа розвитку пізнавального туризму в Чернівецькій області Вікторія Чебан: Децентралізація: нові можливості для територіальних громад Валентина Богатирець: Англійська мова як інструмент розвитку комунікативного простору України Олександр Марусяк: Кримський трансфер 1954 р.: формально-юридичний аспект Анжеліка Дзюбко: Допомога онлайн-ресурсів у вивченні англійської мови Світлана Бостан: Упровадження інституту фахівців із соціальної роботи як перспективний напрям роботи соціальних служб Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархії. Частина ІІ. Пріоритети розвитку територіальних громад в контексті децентралізації влади: досвід Херсонської області Олександр Добржанський: Система органів влади Буковини у складі Австрійської (Австро-Угорської) монархій (Частина І) Наталія Нечаєва-Юрійчук: Виклики етнополітичній стабільності в Україні та перспективи їхнього подолання (на прикладі Чернівецької області) Сергій Гакман: Фактор шляхів сполучення у долі Буковини під час світових війн та післявоєнного врегулювання Пропозиції науково-практичного семінару «Сучасні методи та інструментарії управління регіональними етнополітичними процесами» Максим Ярмистий "Завдання щодо удосконалення структурно-функціональної системи" Уляна Гев'юк "Механізми участі національних меншин у суспільно-політичному житті України" А. Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005-2013 рр.) Частина ІІ І. Буркут "Незалежність потрібно захищати" Пропозиції учасників Муніципальних читань імені Антона Кохановського А.Круглашов "Діяльність регіональної влади у контексті реформаторських спроб в Україні (2005 – 2013 рр.) Частина 1" С.Гакман "Російська інтервенція в Україну в контексті міжнародного права" Б.Руснак "Особливості проведення позачергових виборів народних депутатів 26 жовтня 2014 року"
шукайте нас на facebook